Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:00:48 GMT

نقوی‌حسینی: فضای کاری معلمان به تغییر و تحول نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۳۹۷۸

نقوی‌حسینی: فضای کاری معلمان به تغییر و تحول نیاز دارد

یک عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان این که «حال معلمان در شرایط فعلی خوب نیست»، گفت‌: فضای کاری معلمان به تغییر و تحول نیازمند است. باید حل مشکلات و مسائل معلمان در نظر گرفته شود.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به  هفته‌ "معلم" گفت‌: روز معلم که همزمان با شهادت معلم انقلاب "شهید مطهری" است را به همه معلمان زحمتکش، پر تلاش و نجیب و دلسوز کشور و خانواده‌ بزرگ فرهنگیان تبریک می گویم و امیدوارم که هفته‌ معلم به هفته‌ ای مبتنی بر پرداختن به مسائل، موضوعات و مشکلات معلمان و آموزش و پرورش و همچنین رسیدگی به تعلیم و تربیت کشور تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هفته‌ غنیمتی برای پرداختن به جایگاه "معلم" است.

وی با اشاره به اینکه «نبود نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت سازمان یافته باعث عدم حرکت کشور به سمت پیشرفت و توسعه می‌شود»، گفت‌: قطعا در چنین شرایطی آینده روشنی پیش رو نیست. به تعبیری نظام تعلیم و تربیت و حوزه فرهنگ مغز جامعه محسوب می‌شود که محل تولید فکر و اندیشه است. امیدوارم که در این هفته‌ به جایگاه و منزلت معلمان پرداخت شود که انصافا شرایط برای معلمان خوب نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که «در شرایط فعلی حال معلم خوب نیست»، در این باره خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود متولیان امر همچون وزارت آموزش و پرورش و متولیان غیر مستقیم مثل دولت و مجلس شورای اسلامی به وضعیت آموزش و پرورش و شرایط معلمان بپردازند که فضای آنها به تغییر و تحول و توجه به مشکلاتشان نیاز دارد.

به گفته این عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس انتظار می‌رود که در هفته‌ "معلم" توجه ویژه‌تری به جایگاه و منزلت معلم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از معلمان نمونه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز و به ویژه شهید مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری شهید مبارزه با جهل بود و کار معلمی نیز همین است بزرگی اندیشه و عظمت فکری این استاد باعث شده تا سالروز شهادتش به نام روز معلم نامگذاری شود.

محمودزاده افزود: رمز ماندگاری معلمان بزرگ خلوص آنها بود معلمانی که یاد و خاطرشان ماندگار شده است برای رضای خداوند و برای مردم کار می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه رفتار یک معلم می‌تواند مسیر زندگی یک دانش آموز را تغییر دهد ادامه داد: صلاحیت و مرجعیت علمی باعث می‌شود تا نفوذ کلام اتفاق بیافتد لذا توانمندسازی معلمان و دانش نظری، تخصصی و تربیتی آنان اهمیت زیادی دارد.

محمودزاده خودسازی در محضر استادان، تواضع، سخاوت و گشاده دستی در تعلیم دانش را از شاخص‌هایی عنوان کرد که باعث ماندگاری نام معلمان می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی افزود: نقش پرورشی، تربیتی و فرهنگی آموزش و پرورش باید پررنگ‌تر باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تبریک روز معلم گفت: وظیفه اصلی معلمان تربیت است. معلم مسئول تربیت نسل آینده است که باید برای این منظور به نحو شایسته قدم برداریم.

سعادتی افزود: سال ۱۴۰۳ سال اجرایی شدن سند تحول است و باید استان ما در این زمینه پیشقدم باشد.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت هفته معلم در اسکو
  • تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش در تبریز
  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد