Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@20:50:15 GMT

ناروهیتو رسما امپراتور ژاپن شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۴۳۰۹

ناروهیتو رسما امپراتور ژاپن شد

یک روز پیشتر مراسم کناره گیری امپراتور آکی هیتو برگزار شده بود

او در مراسمی عمیقا نمادین، اما ساده در دربار وارث خزانه سلطنتی ژاپن شد.به این ترتیب دوران تازه امپراتوری به نام "ریوا" - به معنی "نظم و هم آوایی" - اکنون شروع شده و تا زمان پایان سلطنت ناروهیتو ادامه خواهد داشت.امپراتور ژاپن قدرت سیاسی ندارد و به عنوان یک نماد ملی عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پدر او، امپراتور آکی‌هیتو ۸۵ ساله، روز سه شنبه با ذکر سن و وضعیت سلامتی کناره گیری کرد.مراسم انتقال قدرت موسوم به "کنجی-تو-شوکی" در ساعت ۱۰:۱۵ صبح به وقت محلی (۰۱:۱۵ گرینویچ) شروع شد.ناروهیتو، ۵۹ ساله، در این مراسم یک شمشیر و یک جواهر دریافت کرد، اشیایی که نماد قدرت امپراتوری است و از یک پادشاه به پادشاه بعدی منتقل می‌شود.  
مراسم شروع سلطنت ناروهیتو در ژاپن
او همچنین به عنوان امپراتور جدید نطق خواهد کرد.کارشناسان می‌گویند که این نطق برداشتی از برنامه او به عنوان امپراتور به دست می‌دهد.کن روف مدیر مرکز مطالعات ژاپنی در دانشگاه ایالتی پورتلند به بی بی سی گفت: "امپراتور آکی‌هیتو وقتی در سال ۱۹۸۹ به قدرت رسید از رفاه اجتماعی و صلح صحبت کرد. "

او در جهت این اهداف کار کرد و تعامل او با بیماران و مصیبت دیدگان باعث محبوبیتش نزد بسیاری از ژاپنی‌ها شد.امپراتور آکی‌هیتو در دوران زمامداری اش همچنین نقش فرستاده غیررسمی ژاپن را بازی کرد و سفر‌های مفصلی به سایر کشور‌ها داشت - مسیری که انتظار می‌رود ناروهیتو دنبال کند.

درباره امپراتور جدید چه می‌دانیم؟

ناروهیتو ۱۲۶ امین امپراتور ژاپن است. او در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرد و در سن ۲۸ سالگی ولیعهد شد.او در سال ۱۹۸۶ در یک مهمانی چای با همسرش شاهزاده ماساکو اووادا ملاقات کرد و آن‌ها در سال ۱۹۹۳ ازدواج کردند.شاهزاده ماساکو به خبرنگاران گفت: بعد از آن پیشنهاد ازدواج ناروهیتو را قبول کرد که او گفت: "ممکن است نگرانی‌ها و ترس‌هایی درباره پیوستن به خاندان سلطنتی داشته باشی. اما تمام عمر از تو مراقبت خواهم کرد. "

ماساکو در هاروارد و آکسفورد تحصیل کرده و پیش از ازدواج دیپلمات بود.تنها فرزند این زوج، شاهزاده آیکو، در سال ۲۰۰۱ به دنیا آمد. با این حال قوانین کنونی ژاپن اجازه امپراتور شدن زنان را نمی‌دهد.شاهزاده فومیهیتو، برادر ناروهیتو، وارث بعدی تخت سلطنت است.  
ماساکو همسر ناروهیتو پیش از ازدواج با ولیعهد دیپلمات بود
اهمیت خاندان سلطنتی ژاپن

ژاپن دارای قدیمی‌ترین سلطنت موروثی پیوسته جهان است و بنابر افسانه قدمت آن به ۶۰۰ قبل از میلاد می‌رسد.در واقع امپراتوران ژاپن زمانی از منزلت الهی برخوردار بودند، اما امپراتور زمان جنگ ژاپن، هیروهیتو - پدربزرگ ناروهیتو - علنا در پایان جنگ دوم جهانی عنوان الوهیت را کنار گذاشت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ناروهیتو امپراتور ژاپن امپراطوری چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، دیدار دو تیم فوتبال بانوان اوراوا ردز ژاپن و هیوندای استیل کره جنوبی از فینال رقابت‌های جام باشگاههای فوتبال بانوان آسیا ۲۰۲۳ در حالی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در شهر سایتاما ژاپن برگزار می‌شود که معصومه شکوری از ایران به عنوان ناظر داوری در این مسابقه حضور دارد.

داورانی از کشور چین قضاوت این بازی را برعهده دارند.

کد خبر 6096877

دیگر خبرها

  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • نظارت داور ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • نظارت شکوری در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • از وقتی نکونام رسما اعلام کرد که استقلالی است از او خوشم آمد!
  • امیدهای ژاپن قهرمان آسیا شدند
  • علیرضا بیرانوند رسما وارد صنعت مدلینگ شد + فیلم
  • (ویدیو) سوپرگل جدید شهاب زاهدی در ژاپن
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • مالک جدید استقلال، رسما پرونده مدیریت این باشگاه را بست | تصمیم نهایی گرفته شد