Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها دلیل به وجود آمدن مشکلات کارگری هستند، گفت: رقم حداقلی دستمزد پاسخگوی نیازهای اولیه کارگران نبوده و دولت باید تدابیر اساسی در این زمینه بیاندیشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نادر قاضی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اروم‌نیوز، در خصوص شرایط کارگران، اظهار داشت: رهبر انقلاب یک هفته زودتر از روز کارگری نسبت به بیان اهمیت حقوق کارگران در جامعه پرداختند تا مسئولان را متوجه اهمیت حضور این قشر در جامعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: کارگران در استان‌هایی نظیر آذربایجان‌غربی مشکلات حادی مانند کارگران تبریز و اراک ندارند اما سهل‌انگاری بانک‌های عامل و نیز اداره کار موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای واحد‌های تولیدی و در نتیجه برای برای کارگران شده است.

نماینده مردم ارومیه و عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کارگران جزو اقشار ولایت‌مدار و بسیجی هستند، تاکید کرد: این مردم در تمامی صحنه‌ها حضوری حماسی داشته‌اند. امیدواریم با تدابیر دولت‌مردان و مسئولان مربوطه هرچه سریع‌تر مشکلات کارگران در بخش‌های مختلف حل و فصل شود.

وی، بیان داشت: مسکن کارگران طبق قانون اساسی باید جزو اولویت باشد و همچنین مسئولان باید در خصوص معیشت کارگران بکوشند چرا‌که حقوق و دستمزد ماهانه کارگران در شرایط کنونی جامعه تنها پاسخگوی یک هفته نیازهای پایه آنان است.

قاضی‌پور، با بیان اینکه کارگران نیز خانواده‌هایی برای خود داشته و صد البته نیازهای ویژه زندگی خود را دارند، ادامه داد: حقوق کارگران پاسخگوی نیاز‌های اولیه خانواده آنان نیست، به همین دلیل دولت باید به روش‌های مختلف از جمله توزیع سبد کالا، هدفمندی یارانه‌ها و دیگر روش‌های مربوطه نسبت به حل مشکلات این قشر بکوشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تسریع کرده و تلاش مضاعفی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی باید موانع و مشکلات را رفع و نسبت به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بسته شود.

رضازاده گفت: در شأن کشور ما نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شأن و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی ادامه داد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی باید تسهیل گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب پذیر کمک کنیم.

کد خبر 748133

دیگر خبرها

  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست