Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:13:20 GMT

هشدار به نخل داران منطقه کهنوج

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۵۳۴۵

هشدار به نخل داران منطقه کهنوج

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عیدی فرماندار کهنوج گفت: این نهال‌ها که اصطلاحا به آن‌ها پاجوش گفته میشود از شهر‌های دیگر به مقصد کهنوج بارگیری شده بود و با هوشیاری کارشناسان مستقر در پست قرنطینه گیاهی این شهرستان شناسایی، توقیف و معدوم شدند.

فرماندار کهنوج افزود: سوسک سرخرطومی حنایی یکی از خطرناک‌ترین آفات خرما است که ازطریق پاجوش‌های آلوده به کشور وارد شده و تا کنون در سیستان و بلوچستان و شهر پارسیان استان هرمزگان مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این آفت هنوز به شهرستان کهنوج وارد نشده است، گفت: سوسک سرخرطومی حنایی خرما به قدری خطرناک است که در عرض دو سال مرگ خاموش درختان نخل را رقم می‌زند، زیرا لارو این سوسک می‌تواند بدون اینکه از بیرون مشخص شود سوراخ‌هایی به طول یک متر در تنه درخت نخل ایجاد کند و با تغذیه از بافت نخل باعث تضعیف و مرگ تدریجی نخل شود.

فرماندار کهنوج گفت: به باغداران کهنوج توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از شیوع این آفت در سطح شهرستان از تهیه پاجوش خرما از مراکز غیر معتبر و مناطق آلوده جدا خودداری کنند. 


انتهای پیام/س

شناسایی ۵۰ اصله نهال درخت خرمای آلوده به سوسک سرخرطومی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ

طبق گزار شبکه الجزیره، «مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر گفت: حمله به منطقه رفح در جنوب نوار غزه، موضوع فلسطین را نابود می‌کند و به آوارگی کامل ساکنان فلسطین منجر می‌شود.

مدبولی اضافه کرد: جهان چگونه می‌تواند به تشکیل کشور مستقل فلسطین بدون وجود ملت فلسطین راضی شود.

وی گفت: زمان آن فرارسیده است که جامعه جهانی، حق ملت فلسطین را در داشتن کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

نخست وزیر اردن نیز گفت: نسبت به انجام هر اقدامی از سوی اسرائیل که زمینه ساز کوچ اجباری یا داوطلبانه فلسطینی‌ها شود، هشدار می‌دهیم، زیرا این اقدام، فلسطین را نابود می‌کند.

«بشرخصاونه» اضافه کرد: انتقال داوطلبانه و یا اجباری فلسطینی ها، نقض توافق‌های صلح (سازش) میان اسرائیل و کشور‌های عربی است و ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز خواستار آتش بس فوری در نوار غزه، توقف حملات، آزادی اسیران و تامین کمک‌های انسانی برای ساکنان این منطقه شد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» افزود: برجسته‌ترین چالش در مقابل برقراری صلح در خاورمیانه، ناکامی جامعه جهانی در حل و فصل موضوع فلسطین است.

وی اضافه کرد: باید همه درگیری‌ها و اختلاف‌ها از مسیر مسالمت آمیز حل و فصل و از ورود منطقه به جنگ جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • این سوسک یک اثر هنری است (عکس)
  • فیلمبرداری ماکرو آیفون 15 پرو مکس از یک سوسک تیره (فیلم)