Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار یزد گفت: تسلط فضای مجازی بر روابط خانوادگی، تغییر سبک زندگی، رشد تکنولوژی و همچنین گسترش شبکه‌های اجتماعی از خطراتی است که امروزه کودکان با آن روبه‌رو هستند. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد علی طالبی در دومین کنوانسیون تخصصی حمایت از حقوق کودکان که با عنوان "حقوق کودک، نهاد وکالت و معاضدت حقوقی و قضایی" در سالن همایش‌های شهید عباسپور برق منطقه‌ای برگزار شد با تاکید بر اینکه امروزه بیش از گذشته باید به بحث حمایت اجتماعی از حقوق کودکان پرداخته شود اظهار داشت: تسلط فضای مجازی بر روابط خانوادگی، تغییر سبک زندگی، رشد تکنولوژی و همچنین گسترش شبکه‌های اجتماعی از خطراتی است که امروزه کودکان با آن روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد با بیان اینکه نیازمند اراده مشترکی برای مداخله اجتماعی در حوزه  مسائل کودکان در کشور هستیم افزود: اراده مشترک برای مداخله اجتماعی در حوزه مسائل کودکان چیزی است که در کنار رفع خلأهای قانونی و  اصلاح قوانین موجود باید به آن پرداخته شود.

اردبیل| 200 پرونده برای تحویل کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌های داوطلب تشکیل شدتولید محتواهای آثار و ارزش‌های دفاع مقدس توسط کودکان اردبیلی حمایت ویژه می‌شودوالدین داعشی‌های آلمانی خواستار بازگرداندن کودکان خود به کشورشان هستنداعتبارات جدیدی برای راه‌اندازی پارک‌های ویژه کودکان در مشهد اختصاص می‌یابد

وی با تاکید بر پرداختن به موضوعات آموزشی و اطلاع رسانی در حوزه کودکان در جهت آگاهی بخشی به بخش‌های مختلف جامعه با حقوق و آسیب‌های تهدید کننده این قشر، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و پرداختن به موضوعات آموزشی در حوزه کودکان باید در اولویت قرار گیرد.

طالبی به پیشینه تاریخی و اجتماعی و فرهنگی استان یزد اشاره و تصریح کرد: حمایت و همراهی نهادهای غیر دولتی از جمله کانون وکلای دادگستری که  یکی از محورهای پرداختن به حمایت از حقوق کودکان در جامعه است، می‌تواند نقش مداخله‌گر برای حضور نیروهای موثر، اندیشه‌ورز و متخصصین مسائل اجتماعی و کودک در این زمینه را فراهم کند که استان یزد در این خصوص می‌تواند پیش‌گام باشد.

استان یزد در پایان با اشاره به اینکه توجه ویژه به مسئله کودکان باید در دستور همه قرار گیرد گفت: با توجه به اینکه امروزه کودک در خانواده و در کنار اقوام خود امنیت صددرصدی ندارد باید به شکلی برنامه ریزی کرد که این مشکلات حوزه کودکان مرتفع شود.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فراجا از اجرای طرح برخورد با جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار وحید مجید درباره جزئیات اجرای این طرح گفت: با اجرای طرح عملیاتی پیش دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ؛ گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و مابقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد؛ کماکان بیش‌ترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده، گفت: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

مجید تصریح کرد: اجرای طرح های عملیاتی و پیش دستانه در خصوص اینگونه جرائم که .باعث نگرانی خانواده های ولایت مدار ایرانی  شده قطعا در اولویت پلیس فتا است.

 رئیس پلیس فتای فراجا از هموطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟