Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه اندونزی در راس هیئتی درباره روند صلح افغانستان با «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان و اعضای دفتر سیاسی این گروه در قطر دیدار و گفت‌وگو کرده است. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه طالبان در بیانیه‌ای از دیدار «ریتنو لیستاری مارسودی» وزیر خارجه اندونزی با «ملابرادر» معاون سیاسی این گروه در قطر خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان تصریح کرد که دو طرف درباره حل مسالمت آمیز بحران در افغانستان و مذاکرات صلح این گروه با آمریکا صحبت کردند.

در پی لغو مذاکرات بین‌الافغانی صلح در قطر که طالبان و دولت افغانستان یکدیگر را متهم به کارشکنی‌ها می‌کنند تلاش‌ها برای از سرگیری این مذاکرات افزایش یافته است.

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد که ملابرادر در این دیدار عوامل برهم خوردن مذاکرات بین الافغانی صلح در قطر به وزیر خارجه اندونزی توضیح داده است.

«تادامیچی یاماموتو» نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان نیز در در روزهای گذشته به دیدار ملابرادر معاون سیاسی رهبر طالبان به قطر رفته بود.

اگر چه جزئیات چندانی از این دیدار منتشر نشد اما ظاهرا دیدار نماینده ویژه سازمان ملل با ملابرادر در راستای تشویق این گروه به مذاکره با دولت افغانستان صورت گرفته است.

گروه طالبان همواره از مذاکره با دولت افغانستان خودداری کرده است و مذاکرات بین الافغانی صلح اخیرا در قطر نیز به دلیل اختلاف نظر بین طالبان و دولت افغانستان لغو شد.

افغانستان نیز قطر را مقصر لغو مذاکرات بین الافغانی صلح دانسته زیرا دولت قطر با حضور هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان مخالفت کرده بود.

دیدار نماینده ویژه سازمان ملل با معاون سیاسی رهبر طالبان در قطر ریاست جمهوری افغانستان: دولت قطر نشست دوحه با طالبان را لغو کرده است

دولت افغانستان نیز ارائه فهرست جداگانه از سوی دولت قطر برای شرکت کنندگان در مذاکرات بین الافغانی را غیرقابل قبول اعلام کرد و حالا تلاش می‌کند تا این مذاکرات به میزبانی هر کشوری بجز قطر برگزار شود.

این در حالی است که طالبان به لزوم برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی صلح در قطر اصرار دارد و این گروه ظاهرا با تغییر محل مذاکرات بین الافغانی صلح موافق نیست.

با توجه به این که اندونزی پیش از این چندین دور از نشست‌های صلح افغانستان را میزبانی کرده است ممکن است یکی از گزینه‌های احتمالی برای میزبانی از مذاکرات بین الافغانی صلح در آینده محسوب شود.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند

۶ مرزبان ایرانی که توسط نیروهای طالبان بازداشت شده بودند، پس از رایزنی مسئولان انتظامی، به کشور برگشتند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ساعاتی پیش 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان بازداشت و به خاک افغانستان برده شدند.

دقایقی پیش این مرزبانان با رایزنی مقامات انتظامی ایرانی و طالبان آزاد شده و در صحت و سلامت به خاک کشور بازگردانده شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند