Web Analytics Made Easy - Statcounter

خالقی با بیان این که یارانه دادن به بنزین یک روش غیر عادلانه است، گفت: این اقدام استخوان لای زخم اقتصاد است که باید برداشته شود.

«آرمان خالقی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در خصوص تاثیر سهمیه بندی بنزین بر قیمت خودرو گفت: ما این تجربه را داشته ایم که وقتی بحث سهمیه بندی پیش آمد بر روی قیمت خودرو اثر گذاشت و آن را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در حال حاضر این بحث متفاوت است.

 

نایب رئیس خانه صنعت با تاکید براین نکته که این روزها سهمیه بندی بنزین تاثیر منفی بر قیمت خودرو نخواهد گذاشت، افزود: به این دلیل که امروز با سهمیه بندی، امکان خرید بنزین از میان نمی رود و اگر پول بدهید بنزین بیشتری می توانید مصرف کنید.

 

وی یادآور شد: اگر مانند دور اول سهمیه بندی، بنزین آزاد در کشور وجود نداشت این اقدام موجب ارزان شدن خودرو می شد اما حالا به دلیل وجود بنزین آزاد، باعث شکسته شدن قیمت خودرو نخواهد شد و روند رشد را کمی کاهش می دهد.

 

 

خالقی با یادآوری این نکته که این روزها موضوع خرید خودرو سرمایه ای است نه اینکه نیاز واقعی به خودرو وجود داشته باشد، گفت: مردم برای برای حفظ ارزش پولشان خودرو می خرند به همین دلیل گران شدن بنزین نرخ خودرو را کاهش نمی دهد.

 

نایب رئیس خانه صنعت در ادامه یارانه بنزین را در کشور ناعادلانه دانست و تاکید کرد: ما باید به این نقطه برسیم که بنزین با نرخ آزاد در اختیار همه باشد زیرا کسی که خودرو ندارد از این یارانه استفاده نمی کند.

 

وی تصریح کرد: ما یک استخوان لای زخم به نام یارانه برای کالاهای مختلف در اقتصاد داریم که نمی گذاریم اقتصاد ما به وضعیت واقعی برسد. هرگاه این استخوان لای زخم را برداشتیم موفق خواهیم شد.

 

خالقی خاطرنشان کرد: اگر اجازه بدهیم قیمت کالاهای اساسی مانند بنزین، گوشی و غیره به قیمت جهانی و منطقه برسد و درآمد مردم را افزایش دهیم، آن گاه می توانیم این یارانه را به همه مردم به صورت مساوی بدهیم. این اقدام عادلانه تر از وضعیت فعلی است.

 

این فعال صنعتی اجرای درست قانون هدفمندی یارانه ها را موجب درست شدن مصرف و حفظ منابع ملی دانست و عنوان کرد: نفس کار درست است اما بعد از هدفمندی یارانه ها که نیمه کار ماند باید این قانون اجرای کامل می شد. در گام دوم باید انرژی را آزاد می کردیم تا اقتصاد به تعادل می رسید که این کار را نکردیم.

 

وی در پایان یادآور شد: اگر قانون هدفمندی یارانه را درست اجرا نکنیم اقتصاد ما همچنین در گلخانه خواهد ماند./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران قم خبرگزاری شبستان سیل خسارت سیل مسجد سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مراسم افتتاحیه مشهد افزایش قیمت بنزین سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان

برخی از افراد کارت سوخت خود را به صورت کامل می‌فروشند و البته قیمت‌های عجیبی هم در نظر گرفته می‌شود.

به عنوان مثال فردی کارت سوخت خود را به صورت کامل با قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است.

حتی امکان ثبت در دفتر اسناد هم برای فروش و انتقال کارت سوخت اعلام می‌شود.

آنطور که به نظر می‌رسد باید نظارت ویژه‌ای روی بازار سیاه ایجاد شده برای کارت سوخت صورت گیرد.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • سهمیه سوخت خودر‌وهای بدون بیمه قطع می شود(+ عکس نامه)
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان