Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@01:08:26 GMT

ايران از بازار نفت جهاني حذف نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۷۳۹۲

ايران از بازار نفت جهاني حذف نخواهد شد

خبرگزاري آريا- ريچارد هاس:  تحريم نمي‌تواند ايران را به عقب‌نشيني وادار کند.
به گزارش خبرگزاري آريا، ريچارد هاس رئيس شوراي روابط خارجي آمريکا در گفتگو با بلومبرگ تاکيد کرد به رغم تمديد نشدن معافيت هاي نفتي ايران اين کشور از بازار نفت حذف نخواهد شد. وي گفت : تحريم نمي‌تواند ايران را به عقب‌نشيني وادار کند چون تحريم‌ها به ندرت راه حل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ريچارد هاس تصريح کرد که تحريم راه حل چالش هاي بزرگ نيست و با لغو معافيت ها نمي توان ايران را از بازار نفت جهان حذف کرد. عربستان احتمالا بتواند اندکي توليد نفت خود را افزايش دهد. اما مشکل فقط ايران نيست, در ونزوئلا و ليبي (هم مشکل وجود دارد) و اين بسته به رشد اقتصادي جهان و نياز جهاني به نفت است. عربستان مي تواند اندکي از اين (جاي خالي را پر کند) اما سوال اين است که ايران با وجود پايان معافيت هاي نفتي تا چه ميزان در فروش نفت خود موفق باشد و ايران قرار نيست از بازار (نفت) حذف شود اگرچه ميزان نفت صادراتي آنها کاهش پيدا خواهد کرد.
هاس ادامه داد :بازارهاي (غيررسمي) فروش نفت ايران وجود خواهد داشت چين و سايرين ممکن است چنين اقداماتي را در نظر داشته باشند. تحريم ها مي توانند تاثيراتي داشته باشند اما به ندرت راه حلي براي چالش هاي بزرگ هستند. ما قادر نخواهيم بود از طريق تحريم ها, به طور معنا دار ايران را از آنچه در سوريه يا يمن انجام مي دهد باز داريم همچنين نبايد فراموش کنيم که ايران نيز مي تواند اقداماتي انجام دهد. آنها ممکن است از طريق ابرازهاي سايبري يا فيزيکي در ساير بخش هاي خاورميانه چه در عربستان يا جاي ديگر, فشار را افزايش دهند. آنها يک گوشه نمي نشينند تا تماشا کنند که اقتصاد آنها آسيب مي بيند و اجازه دهند همسايگانشان به راحتي سهم آنها را در بازار نفت در اختيار بگيرند. اين اتفاق نخواهد افتاد.
هاس افزود: در حالي که اين تحريم ها را تشديد مي کنيم و به معافيت ها پايان مي دهيم, دو سوال بزرگ وجود دارد: آيا اين اقدامات در نهايت به درگيري اقتصادي نه فقط با ايران بلکه حتي با برخي از دوستانمان از جمله هند و برخي اروپايي ها منجر خواهد شد که در برابر تحريم هاي ثانويه آمريکا مقاومت خواهند کرد و سوال دوم اين که معناي موفقيت در اين جا چيست؟ ما اميدواريم در عمل چه اتفاقي روي دهد و ايران پاسخ دهد و من پاسخ خوبي براي اين سوالات ندارم چرا که به عقيده من اين خطاي بزرگي است که بدون اين که تصوير روشني از مقصد داشته باشيم، گام در چنين مسيري بگذاريم.

ريچارد هاس: چيني ها رقيب جهاني ما در عرصه هاي مختلف هستند
ريچارد هاس در پاسخ به سوالي درباره مذاکرات تجاري چين و آمريکا گفت:به نظر نمي رسد کسي قصد داشته باشد از آنها بخواهد اقدامات جدي در زمينه کاهش يارانه هاي دولتي انجام دهند. من فکر مي کنم ما احتمالا به دنبال توافقي محدود باشيم, توافقي که به دنبال تغيير مدل اقتصاد چين نيست و نمي خواهد نقش دولت در اقتصاد اين کشور را حذف کند, پس احتمالا ما دنبال عقب راندن چيني ها در زمينه قوانين انتقال فناوري و حذف برخي از محدوديت هاي تعرفه اي و غيرتعرفه اي هستيم و به نظر مي رسد چيني ها نيز در اين زمينه همراهي کنند.
وي گفت: ما براي سال هاي طولاني در بسياري از زمينه ها رقباي اقتصادي بوده ايم و مشخصا رقباي راهبردي. اين رقابت تنها به فناوري و سهم هر کشور از بازار محدود نمي شود. چيني ها از توان اقتصادي خود براي پيشبرد منافع راهبردي شان استفاده مي کنند و از اين رو فناوري 5G و اين مساله که چه کسي کنترل زيرساخت ها را در اختيار دارد, بسيار حياتي است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ايران بازار نفت حذف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد

طرفداری| با تصمیم کمیته فنی مچ اندازی، تیم ملی ایران به دلیل اقدام غیرحرفه ای کنفدراسیون آسیا، در مسابقات آسیایی 2024 ازبکستان شرکت نمی کند.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، بعد از اینکه کنفدراسیون مچ اندازی آسیا در تصمیمی یکطرفه و مطرح کردن بهانه های عجیب، میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا 2024 را از جزیره کیش در ایران به تاشکند در ازبکستان منتقل کرد، امروز جلسه کمیته فنی مچ اندازی با حضور رییس و نایب رییس فدراسیون تشکیل شد.

بعد از بحث و بررسی در خصوص تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون آسیا و سلب میزبانی از ایران، رای گیری در رابطه با اعزام یا عدم اعزام تیم ملی ایران به مسابقات آسیایی ازبکستان به صورت مخفی صورت گرفت که در نهایت با رای اکثریت اعضای کمیته فنی مقرر شد تیم ملی ایران (نایب قهرمان سال 2023 آسیا) به نشانه اعتراض در مسابقات آسیایی ازبکستان شرکت نکند. تمامی اعضا تاکید کردند فدراسیون ایران مسابقات آسیایی ازبکستان را تحریم کرده و در نامه ای به فدراسیون جهانی اعتراض خود را بابت این اتفاق و دلسردی حدود 300 ورزشکار ایرانی که قرار بود در این رویداد شرکت کنند، اعلام کند.

مقرر شد فدراسیون و کمیته مچ اندازی تمرکز خودشان را روی برگزاری باشکوه مسابقات بین المللی مستریونیورس 2024 ایران و حضور حداکثری ورزشکاران داخلی و خارجی و همچنین اعزام تیم پرقدرت به مسابقات جهانی 2024 مولداوی بگذارند. از سوی دیگر فدراسیون بدنسازی جهت دلجویی از ورزشکاران منتخب کمیته فنی جهت شرکت در مسابقات آسیایی، شرایط را برای حضور ورزشکاران در قالب تیم ملی در مسابقات بین المللی جام زنده یاد یزدان راد(مستریونیورس ایران) در خردادماه سال جاری مهیا خواهد کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟