Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علیرضا محجوب به مناسبت روز کارگر درباره وضعیت این قشر از جامعه و افزایش دستمزد کارگران در سال جدید اظهار داشت: دستمزد جدیدی به حقوق کارگران افزوده شده است اما بعضی از کارفرمایان اضافه‌کاری‌ها را حذف کرده‌اند. به همین دلیل نگرانی‌های جدید به وجود آمده است.

وی ادامه داد: اگر قیمت کالا و خدمات افزایش نیافته بود، افزایش حقوق کارگران معنادار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما وقتی که همه قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است، افزایش حقوق کارگران نیز یک امر طبیعی بوده و به موازات افزایش قیمت‌هاست. با این وجود هم‌اکنون کارفرمایان در کنار افزایش حقوق به حربه‌هایی مثل تعدیل نیرو یا حذف اضافه‌کاری متوسل شده‌اند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به پیشنهادات فراکسیون کارگری مجلس برای افزایش دستمزد کارگران گفت: متأسفانه در مورد مزدها به موقع تصمیم‌گیری نشده است. بسیاری از کشورها که وضعیت قیمت‌ها شناور است، مزدها را شناور می‌کنند به عبارت دیگر درباره مزدها به طور ماهانه تصمیم می‌گیرند. من افزایش حقوق فعلی را یک واکنش به عدم تصمیم‌گیری به موقع می‌دانم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما در فراکسیون کارگری مجلس حداقل دستمزد ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای کارگران و افزایش ماهانه بوده است، تصریح کرد: تاکنون این پیشنهاد مورد توجه قرار نگرفته است ان‌شاءالله بتوانیم مسئله دست‌مزد را پویا کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: آنچه که امروز مغفول مانده است اصل عمل به همین عدد است. اگر کارگر بخواهد حداقل دستمزد را بگیرد باید همین مبلغ را بگیرد. هر چه کمتر بگیرد باید از جایی از خوراک، پوشاک یا مسکن خود بزند. این عدد را ما به دست نیاورده‌ایم بلکه تصمیم دولت، کارگر و کارفرمایان است. این مبلغ یک عدد رسمی است.

محجوب ادامه داد: کارگر در رابطه با معیشت بغض در گلویش است. ما برای رسیدن به مبلغ ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تلاش کرده‌ایم و کار آماری انجام داده‌ایم. اما کسی تلاشی برای تحقق این مبالغ مصوب نمی‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس در مورد مسائل کارگری گفت: مسئله حقوق و معیشت فقط بخشی از مسئله کارگری است. مسائل کارگری اساساً شامل مسائل بسیار زیادی است. کار زنان، سوء استفاده از کودکان، عدم توجه به ساعت‌های کار، عدم توجه به وضعیت درمانی و مسائل بیمه‌ای همه و همه جزء مسائل کارگری است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم همگی در این ایام به مسائل کارگران توجه کنند. مسئولان باید از طریق تلاششان به کارگران بگویند که ما با شما همراهیم و یک راه را می‌رویم. انتظار نداریم کسی نمک روی زخم کارگران بپاشند. بعضی با گفتارشان روی زخم کارگران نمک می‌پاشند. سخن من به آنها این است که اگر همراهی نمی‌کنید، ساکت باشید. طلب ما یاری کارگران است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جامعه دستمزد حقوق حداقل دستمزد مسکن مردم تهران در مجلس کارگر روز کارگر افزایش دستمزد کارگران حداقل دستمزد کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند

رئیس کانون بازنشستگان قزوین گفت: کارگران خواهان افزایش حقوق و اجرای ماده ۹۶ قانون کار هستند و آقایان نمایندگان قزوین باید پیگیر اجرای قانون و افزایش حقوق جامعه کارگری باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عزیزالله اسدی امروز -سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در گردهمایی کارگران استان قزوین به مناسبت روز جهانی کارگر اظهار کرد: در روز کارگر در حالی که باید جشن بگیریم و با آرامش در جلسات شرکت کنیم، اما این‌گونه نیست و مشکلات جامعه کارگری نگران‌کننده شده است.

وی با بیان اینکه مصوبه شورای عالی کار که تصویب شد، قانونی نبود، تصریح کرد: کارگران خواهان افزایش حقوق و اجرای ماده ۹۶ قانون کار هستند و آقایان نمایندگان استان قزوین در مجلس به جای سخنرانی درباره کارگران باید پیگیر اجرای قانون و افزایش حقوق کارگران باشند.

رئیس کانون بازنشستگان قزوین با بیان اینکه امروز همه دم از قانون می‌زنیم، ولی مجلس باید خودش قانون را درست اجرا کند، اضافه کرد: چرا نمایندگان نظارت نکردند که قانون ماده ۹۶ اجرا شود و به همین خاطر از نمایندگان مجلس، دولت و سازمان تأمین‌اجتماعی انتظار داریم ماده ۹۶ را اجرا کند، زیرا باور داریم مدیرانی که ۱۰۰ میلیون دریافتی دارند، مشکل کارگر را درک نمی‌کنند.

اسدی افرود: در حق و حقوق کارگران کسی حق مماشات ندارد و با جدیت پیگیر مشکلات و مطالبات کارگران هستیم. تصمیمات حوزه کارگری باید به صورت سه‌جانبه و با حضور نمایندگان کارفرمایی، دولت و کارگران باشد و قرار نیست فقط دولت تصمیم بگیرد.

رئیس کانون بازنشستگان قزوین با ذکر اینکه استرس و اضطراب کارگران تمامی ندارد، تصریح کرد: اگر نمایندگان مردم در مجلس صدای کارگر نباشند، به رأی مردم خیانت کرده‌اند.

اسدی یادآور شد: در حالی که بازنشستگان جامعه کار و کارگری در استان قزوین ماهانه ۲۴ میلیارد تومان حق بیمه می‌دهند، چرا حق آنها پرداخت نمی‌شود و چرا باید بعد از ۳۵ سال تلاش و کارهمچنان نگران درمان و معیشت خود باشیم؟

کد خبر 749534

دیگر خبرها

  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • اعمال حق تأهل در حقوق کارگران به میزان ۵۰۰ هزار تومان
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد