Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:33:56 GMT

درآمد ۴۰۰ میلیارد تومانی کشاورزی در هشترود طی یک سال

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۷۸۶۸

درآمد ۴۰۰ میلیارد تومانی کشاورزی در هشترود طی یک سال

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان صبح امروز چهارشنبه در جمع اعضای شوراهای شهر و روستای این شهرستان گفت: مهم‌ترین معیار در ارزیابی عملکرد شوراها باید میزان جلب و جذب مشارکت‌های مردم برای توسعه منطقه باشد.

امینیان با تاکید بر اینکه بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد شهرستان هشترود در سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت دارای پتانسیل‌های بسیار بالایی است، افزود: خوشبختانه در این حوزه‌ها سرمایه گذاری‌های بسیار خوبی صورت گرفته و این مسئله در آینده برای مردم قابل لمس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با بیان اینکه درآمد حاصل از کشاورزی در شهرستان سالانه چیزی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است گفت: در صورتی که تنها ۵۰ درصد از این میزان درآمد سالانه در خود هشترود سرمایه گذاری شود پس از ۵ سال شاهد رشد چشمگیر هشترود در تمامی حوزه‌ها خواهیم بود.

امینیان با اشاره به نقش و اهمیت جایگاه شورا اظهار داشت: مسئله شورا به صراحت در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته و خداوند از پیامبر اکرم (ص) می‌خواهد تا در تصمیمات خود با مسلمانان مشورت کند و این مسئله در سیره زندگی پیامبر و ائمه کاملاً مشهود است.

وی ابراز داشت: در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی و حتی قبل از آن می‌بینیم که همواره مسئله شورا مورد تاکید انقلابیون و در رأس آنان امام خمینی بوده است به گونه‌ای که ایشان پیش از پیروزی انقلاب و زمانی که در پاریس بودند دستور تشکیل شورای انقلاب را صادر می‌کنند و تنها کمتر از یک ماه پس از آنکه مردم به نظام جمهوری اسلامی رأی مثبت می‌دهند ایشان در ۹ اردیبهشت ماه سال ۵۸ فرمان تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا را صادر می‌کنند و پس از ۲۰ سال وقفه و در دولت اصلاحات اولین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حاکمیت مردم تحت مبانی مردم سالاری دینی از اصلی ترین اصول حاکم بر نظام جمهوری اسلامی است گفت: همگان ضمن تلاش برای حفظ و حراست از نهاد شورا نباید اجازه دهیم که عده‌ای با بهانه‌های واهی و بزرگ کردن مشکلات به دنبال ضربه زدن و از بین بردن این نهاد تازه تأسیس باشند و جمهوریت نظام که همان حاکمیت مردم و تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان است آسیبی ببیند چرا که اگر به این اصل خدشه‌ای وارد شود آسیب جدی به ساختار سیاسی می‌زند.

کد خبر 4605397

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی هشترود محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،استاندار فارس در اولین شورای کشاورزی استان در سال ۱۴۰۳گفت: عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی در شهرستان ها در حوزه گیاهان دارویی، اصلاح الگوی کشت، احداث گلخانه و صنایع تبدیلی، پر کردن چاه های غیرمجاز، نصب کنتور و هوشمند شدن چاه های کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک بصورت مستمر پایش شوند.
استاندار فارس خواستار توجه جدی مسئولین ذیربط به حوزه گیاهان دارویی شد و افزود: در زمینه گیاهان دارویی دستگاه های ذیربط در سطح مدیران کل و معاونین جلسات فشرده ای برگزار و گزارش جلسات را ارائه کنند.
ایمانیه با اشاره به اینکه فارس در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی رتبه های برتر را دارد، گفت: تعاونی اشتغال و تولید سازمان جهادکشاورزی و زیرمجموعه آن، با مشارکت مردم وبا هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره های ارزش تشکیل شود؛ قطعا تحقق این موضوع برای تولید کنندگان و مشارکت کنندگان سودمند خواهد بود.
نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه هدف گذاری کرده‌ایم تا حداقل یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی طی هرسال در استان داشته باشیم، افزود: میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی مختص به سال ۱۴۰۳ را در حوزه جهادکشاورزی مشخص و ارائه کنید.
وی با تاکید بر اینکه با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، با قاطعیت برخورد خواهد شد، تصریح کرد: در جلسه امروز تکلیف را شفاف روشن کرده ایم؛ امحا کشت هایی که از آب های غیرسالم استفاده می کند برعهده جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و با همکاری نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه قضایی است.
ایمانیه با تصریح بر اینکه هیچ فردی حق ندارند سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، ادامه داد: دو پیشنهاد برای فعالان این حوزه  در نظر گرفته شده ، ابتدا تهاتر زمین در مکان مناسب برای جایگزینی زمین های فعلی و یا مساعدت در کاشت درخت های غیر مثمر و احداث جنگل کاری و ایجاد صنایع چوبی است.

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است