Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@21:29:28 GMT

هفتمین همایش ادبیات کودک آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۱۹۲۷۹

هفتمین همایش ادبیات کودک آغاز شد

هفتمین همایش دانشگاهی ادبیات کودک با پنج نشست تخصصی و علمی به میزبانی دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، دبیر علمی هفتمین همایش ادبیات کودک چهارشنبه (١١ اردیبهشت) در آیین افتتاح این همایش بیان کرد: این همایش یک غایب بزرگ دارد هرچند حاضر است؛ حضور دکتر مرتضی خسرونژاد برای همه آشکار است و این همایش باید بزرگداشت تلاش‌ها و زحمات بی‌وقفه و اثرگذار این بزرگ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید حسام‌پور خاطرنشان کرد: خوشبختانه ادبیات کودک به ویژه دانشگاهی در ۱۴ سال عمر خویش توانسته گام‌های مؤثری بردارد.

او ادامه داد: با همت دکتر مرتضی خسرونژاد فعالیت‌هایی که از سوی مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز انجام شده ارزشمند بوده است و در این ۱۴ سال همه‌گونه فعالیتی داشتیم.

حسام‌پور راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد ادبیات کودک، نشریه ادبیات کودک و راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ادبیات کودک را از خدمات ارزنده خسرونژاد دانست و اضافه کرد: پرورش نیروهای متخصص ‌گامی ارزشمند است که مرکز مطالعات ادبیات کودک گروه‌هایی را تأسیس کرد که تخصصی عمل کنند.

دبیر علمی همایش ادبیات کودک بیان کرد: اگر سه ویژگی برای یک استاد ارزشمند بشمریم تعلیم، تألیف و پرورش نیروهای متخصص توسط دکتر خسرونژاد بود که آغازگر آن به شمار می‌رود.

حسام‌پور یادآور شد: از دو سال پیش که در مشهد همایش ششم برگزار شد مقرر شد برگزاری دوره هفتم این همایش را دانشگاه شهید بهشتی انجام دهد اما در اواخر بهمن‌ماه از دانشگاه فوق اعلام شد امکان برگزاری ندارند و بنابر این اعضای مرکز با تعصبی که به این رویداد دارند، تصمیم گرفتند این همایش برگزار شود که خوشبختانه با وجود زمان کوتاه حدود ۷۰ مقاله آمد که ۴۶ چکیده برگزیده و نهایتاً بررسی شد که به ۳۸ مقاله رسیدیم و ۲۸ مورد مقاله و ۱۰ مورد به پوستر تبدیل شد.

او با بیان این‌که در کنار دانشگاه شیراز، همیشه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های ویژه‌ای اعمال کرده‌اند، گفت: در یک نگاه آماری از تعداد مقاله‌های ارسال‌شده مشخص می‌شود ادبیات کودک ایران شاید توجه پژوهشگران را در حوزه‌های مختلف بیشتر جلب کرده است.

حسام‌پور در ادامه به چند آسیب این حوزه اشاره کرد و گفت: شاید در نگاه اول راه‌اندازی رشته ادبیات کودک در دانشگاه‌ها به زیان ادبیات کودک به شمار می‌رود؛ غیر از این باید همه هوشیار باشیم و واکنش نشان دهیم که امکانات و نیروی انسانی برخی مراکز آموزشی که متقاضی راه‌اندازی رشته فوق هستند به زیان این حوزه نینجامد.

این استاد دانشگاه گفت: متأسفانه از نوروز امسال کودکان دچار آسیب‌هایی شدند که صمیمانه و همدلانه خانواده ادبیات کودک همراهی و همدلی خود را با این کودکان و خانواده‌های‌شان اعلام و کمک می‌کند از آلام آنان کاسته شود.

انتشار کتاب داوود خزایی، عضو مرکز مطالعات ادبیات کودک، اتمام طرح ملی دانشنامه موضوعی ادبیات کودک ایران در قالب شش جلد کتاب، اتمام پروژه ترجمه با عنوان نقد و نظریه ادبیات کودک در قالب پنج کتاب و اتمام پروژه صلح و دوستی برای کودکان شامل ۹ کتاب تألیفی از جمله مواردی بود که در این همایش اعلام شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همایش ادبیات کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۱۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود

کمال اکبری در نشست خبری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین که در سالن جلسات دانشکده دین و رسانه قم برگزار شد از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۰ مقاله چاپ و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشکده دین و رسانه افزود: استقبال مراکز علمی از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه قم، پژوهشگاه‌های وابسته به حوزه و دانشگاه و نیز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین بسیار عالی بود. نیازمند استفاده از ظرفیت‌های حوزوی و دانشگاهی برای تولیدات صدا و سیما هستیم.

دبیر همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین، محور‌های این همایش را "دین، فرهنگ و نظامات رسانه‌ای"، "دین، جهانی شدن و رسانه‌های نوین"، "دین و زیبایی‌شناسی رسانه‌های نوین"، "زبان دین و زبان رسانه‌های نوین" و "دین دیجیتال و رسانه‌های نوین" اعلام و خاطرنشان کرد: "روش‌شناسی مطالعات دینی و رسانه‌های نوین"، "فرهنگ، حکمرانی و رسانه‌های نوین"، "رسانه، خرده‌فرهنگ‌ها و تفاهم فرهنگی"، "رسانه‌های نوین، خانواده و سبک زندگی"، "هویت دینی، عدالت‌طلبی و رسانه‌های نوین"، "دین و قالب‌های برنامه‌سازی در رسانه‌های نوین" از دیگر محور‌های این همایش است.

اکبری عنوان کرد: "استعاره و تمثیل در رسانه‌های نوین"، "فرصت‌ها و چالش‌های دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های اخلاقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های حقوقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "هنر‌های رسانه‌ای و عرفی‌سازی دین"، "دین، رسانه‌های نوین و چالش‌های زیست‌محیطی"، "تنظیم‌گری رسانه‌های نوین و حکمرانی فضای مجازی"، "فرهنگ و آینده‌پژوهی رسانه‌های نوین"، "علوم شناختی، دین و رسانه‌های نوین"، "هوش مصنوعی، دین و رسانه‌های نوین"، "رسانه‌های نوین و بازآفرینی انقلاب اسلامی" و "دین و تنوع زیبایی‌شناسی‌های نوظهور" از دیگر محور‌های این همایش ملی است.

رئیس دانشکده دین و رسانه قم گفت: این همایش برای تولید ادبیات علمی و فرهنگی در مبحث رسانه‌های نوین است، بنا به تغییرات ساختاری سازمان صداوسیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای و فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه ضروری است. همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» تلاشی از سوی همه اندیشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه برای تولید ادبیات نظری در حوزه رسانه‌های جدید است.

دبیر این همایش تصریح کرد: اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری ۱۷ پیش نشست در طول ۶ ماه گذشته و برگزاری ۱۱ نشست علمی، هشتم و نهم خرداد در استان تهران و قم با معرفی مقالات برگزیده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های تهران و روسیه
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه تهران
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • افتتاح هفتمین نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان فنی و حرفه‌ای
  • چهره‌های مشهور ادبیات که مست عشق پارسا پیروزفر را دیدند | میرجلال‌الدین کزازی: از آغاز تا انجام، شادمان و خشنود بودم...| تصاویر