Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:50:18 GMT

انتقال فرهنگ مقاومت، مهمتر از انتقال سلاح به جبهه مقاومت است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۰۱۰۶

انتقال فرهنگ مقاومت، مهمتر از انتقال سلاح به جبهه مقاومت است

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «منتصر» نوشته غیدا ماجد و ترجمه یوسف سرشار شامل زندگی شهید مدافع حرم، محمدحسن جونی پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور محسن مؤمنی‌شریف رئیس حوزه هنری، عبدالله صفی‌الدین نماینده حزب‌الله لبنان، مرتضی سرهنگی، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و جمعی از اهالی قلم در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مؤمنی شریف در ابتدای این مراسم گفت: تولد نسخه فارسی و عربی این کتاب را تبریک می‌گویم چون اتفاق بزرگی در حوزه ادبیات مقاومت است و با چاپ این کتاب و نمونه‌های مشابهش، چرخه تولید ادبیات در حزب‌الله لبنان تکمیل شده است.

وی افزود: امروز بین کشورهای عربی و ارتش‌هایشان، حزب‌الله قدرتمندترین نهاد نظامی است چون در جنگ‌های متعدد با رژیم صهیونیستی، تنها پیروز میدان بوده است. اکثر کشورهای عربی از اسرائیل شکست خورده‌اند، اما هربار که حزب‌الله با اسرائیل جنگیده، به موفقیت رسیده است. در این شرایط حزب‌الله برای معرفی خود و تبلیغ زندگی رزمندگانش، نیاز به ادبیاتی داشت که از دل خودش برخاسته باشد که خوشبختانه این اتفاق امروز افتاده است.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: من پیش از این کتاب، کتاب دیگری از خانم نجوا رقد دیده بودم که کار بچه‌های حزب‌الله است. از سال ۹۰ با آقای عبدالله صفی‌الدین وارد مذاکره شدیم و تبادلی بین حزب‌الله و حوزه هنری شکل گرفت که باعث انتقال تجربیات ما به حزب‌الله و برگزاری جلسات آموزشی شد. این کتاب که امروز رونمایی می‌شود، محصول همان آموزش‌ها است. خوشحالیم که تجربیاتمان از کشورمان فراتر می‌رود؛ همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، با چنین کتاب‌هایی، کشور را از واردات ادبیات جنگ بی‌نیاز کردیم.

مؤمنی‌شریف در پایان سخنانش گفت: جنس رزمندگان حزب‌الله، از جنس رزمندگان خودمان است و خوشحالیم که با تولید چنین کتاب‌هایی، دیگر این ادبیات تحریف نخواهد شد.

در بخش بعدی این برنامه، عبدالله صفی‌الدین نماینده حزب الله لبنان گفت: مقاومت در لبنان، نقش مهمی در منطقه ایفا کرد و خدا توفیق داد که اسرائیل مقابل فرزندان مقاومت و رهبر انقلاب شکست خورد. الگوی نیروهای مقاومت، همان جوانان و فرماندهی بودند که شما در هشت سال دفاع‌مقدس، به اسلام تقدیم کردید و معرفی این شهدا توسط حوزه هنری در لبنان انجام شد، بنابراین ما مدیون همین شهدای هشت سال دفاع‌مقدس هستیم.

وی افزود: خاطرات و کتاب‌های زندگی شهدای دفاع‌مقدس، ترجمه و به دست مردم لبنان رسید که اثر مهمی در باورهای آنها داشت. امروز دنیا تعجب می‌کند که چطور مجموعه کوچکی مانند حزب‌الله توانسته بر اسرائیل با آن امکانات پیروز شود؟ پاسخ این سوال را می‌توان در کتابی که امروز رونمایی می‌شود، جستجو کرد چون شخصیت‌هایی که این کتاب به آنها می‌پردازد، از اهل زمین نیستند و به قول امام علی (ع) «جسدشان بر روی زمین اما روحشان در آسمان با خدا است».

نماینده حزب‌الله لبنان در ادامه سخنانش گفت: پیروزی ما، به خاطر حضور چنین افرادی بین نیروهایمان است، چه در جنگ با اسرائیل و چه در دفاع از حرم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند شهدای مدافع حرم چیزی کم از شهدای صدر اسلام ندارند. آنها اسلام را تثبیت کردند و مدافعین حرم، اسلام و تشیع را.

وی در پایان سخنانش افزود: من کتاب مفصل و پرحجم «پایی که جا ماند» را طی سه روز خواندم و متأثر شدم و به دوستانم در لبنان گفتم که آن را ترجمه کنند. این کتاب تا به حال سه بار در لبنان تجدید چاپ شده است. چاپ چنین کتاب‌هایی بسیار مهم‌تر از ساختن پل، ساختمان یا ارسال امکانات و اسلحه است.

در بخش دیگری از این نشست مرتضی سرهنگی گفت: حفظ این کتاب‌ها و شخصیت‌ها مثل حفظ حدود و ثغور سرزمین‌ها است یعنی اگر ما و لبنانی‌ها بتوانیم این کتاب‌ها را حفظ کنیم، می‌توانیم جغرافیایمان را حفظ کنیم. ما جغرافیای آرمانی هم داریم و می‌توانیم آرمان‌هایمان را با این کتاب‌ها حفظ کنیم.

این پژوهشگر دفاع‌مقدس گفت: این همبستگی نظامی که بین ایران و کشورهایی مثل لبنان وجود دارد، برای قدرت‌های بزرگ و استکباری کُشنده است. حالا اگر همبستگی فرهنگی را هم تقویت کنیم، این کُشندگی چند برابر می‌شود. رزمندگان حزب‌الله لبنان و مدافعین حرم، صلح‌طلب‌ترین انسان‌ها هستند که با جان خودشان، جلوی جنگی می‌ایستند که قدرت‌طلبان برای منافع خودشان به راه می‌اندازند.

وی ادامه داد: حیفم می‌آید از ترجمه این کتاب صحبت نکنم. کتاب «منتصر» ترجمه خوب و روان دارد.

در بخش بعدی این برنامه، نسرین برکات همسر شهید محمدحسین جونی بر حفظ میراث و بهره‌وری از مکتب شهدا تأکید کرد و گفت: محمدحسین از جوانانی نبود که زمان حیات امام خمینی (ره) زندگی کند اما مفهوم ولایت را فهمید و از امام (ره) الگو گرفت. او برای تحصیل در مقطع دکتری به انگلستان رفته بود اما پس از تجاوز عربستان به یمن، از تصمیمش منصرف شد و به جریان مقاومت پیوست و با وجود اینکه دخترش فاطمه را بسیار دوست می‌داشت، برای حضور در جبهه مبارزه علیه تروریست‌های تکفیری، او را ترک کرد اما جملاتی عاشقانه برایش نوشت و از خود به جا گذاشت.

آخرین سخنران این مراسم یوسف سرشار مترجم این کتاب بود که گفت: از روزی که با این شهید آشنا شدم، عملاً به بخشی از وجودم تبدیل شده است و روزها و شب‌ها را با او سر کردم. با او خندیدم و گریه کردم و نمی‌توانم از اینکه امروز در کنار خانواده این شهید هستم، احساساتم را بیان کنم.

این شهید به اصطلاح ما ایرانی‌ها یک دهه ۶۰ است و ۱۰ روز پس از رحلت امام خمینی به دنیا آمد و ۱۴ خرداد سال ۹۴ در سوریه به شهادت رسید. او یک سرباز واقعی برای امام خمینی (ره) بود.

مترجم کتاب منتصر گفت: محمدحسین جونی داشت برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام می‌کرد، ازدواج کرده و فرزند داشت و از نظر مادی، هیچ چیزی در زندگی کم نداشت. خانواده‌اش نیز خانواده‌ای ثروتمند بودند. او در دوران دانشجویی در دانشگاه آمریکایی لبنان، به قول ما مسئول بسیج تربیتی بود و علی‌رغم ۲۶ سال سن، عمر بسیار پربرکتی داشت؛ الگویی که نسل امروز ما می‌تواند از آن استفاده کند و بهره ببرد.

فرزند شهید سید عباس موسوی از حزب‌الله لبنان نیز در پایان این برنامه، به بیان جملاتی کوتاه و دعا برای حاضرین پرداخت.

کد خبر 4605554 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا شبکه المیادین در گزارشی با عنوان «سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب الله؛ پیام‌ها و مفاهیم» گفت: مقاومت اسلامی لبنان موفق به ساقط کردن ۵ پهپاد از ابتدای جنگ شده است که این، پیام‌هایی طبق رفتار عملیاتی حزب الله دارد، اما این پیام‌ها چیست؟

«هانی الدالی» کارشناس مسائل مقاومت فلسطین در گفت‌وگو با این شبکه به تشریح این پیام‌ها و پیامدهای سرنگونی پهپادها برای ارتش اشغالگر پرداخت و گفت: حزب الله دامنه عملیات خود را در چارچوب نبرد چالشی و ارسال پیام‌های نظامی به دشمن گسترش می‌دهد که این بر عرصه سیاسی و واقعیت میدانی تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: اقدامات نظامی حزب الله در راستای اظهار برتری در برابر ارتش اشغالگر است و حزب الله در راستای بهبود وضعیت و آزمودن توان دفاعی خود در زمین و آسمان حرکت می‌کند.

الدالی درباره پیام‌ها و مفاهیم سرنگونی پهپادها به دست حزب الله تصریح کرد: شواهد بیانگر این است که حزب الله سامانه هشداردهنده پیشرفته‌ای در اختیار دارد که آن را قادر می‌سازد تا اهداف هوایی متخاصم را شناسایی کند. این سامانه به مقاومت لبنان امکان می‌دهد تا موقعیت هوایی را به شکل پیشرفته ارزیابی و ترسیم کند. سامانه‌های دفاعی پیشرفته‌ای که حزب الله در اختیار دارد آن را قادر می‌سازد که این نوع پهپادها به ویژه «هرمس ۹۰۰» بسیار پیشرفته و گرانقیمت را که اشغالگران آن را «ستاره پیشگام» می‌نامند، سرنگون کند.

الدالی افزود: این همچنین سبب محرومیت اشغالگران از برتری هوایی و اطلاعاتی در آسمان و صحنه عملیاتی می‌شود و قدرت جمع آوری اطلاعات از فرماندهان و نیروهای مقاومت و امکانات آنها را از کار می‌اندازد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، تاثیر روحی بر دشمن صهیونیست و جبهه داخلی آنها دارد و در مقابل، روحیه مقاومت لبنان و حامیان آن را بالا می‌برد.

مقاومت اسلامی لبنان یکشنبه شب یک پهپاد اسرائیلی از نوع هرمز ۴۵۰ را بر فراز جنوب لبنان سرنگون کرد.

«عمیر بوحبوط» تحلیلگر نظامی رسانه صهیونیستی «واللا» با اشاره به سرنگونی پهپاد این رژیم به دست حزب الله لبنان و ضربات مهلک حزب الله در منطقه عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به اشغالگران گفته بود: حزب الله ضربه مهلکی به اسرائیل وارد کرده است.

وی درباره از دست رفتن برتری هوایی در لبنان هشدار داده و آن را عاملی برای کاهش توان جمع آوری این رژیم دانسته و اذعان کرده بود: ما با مشکل بزرگی روبرو هستیم.

کد خبر 846750 برچسب‌ها ویژه ورزشی اسرائیل لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است