Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا فاضل ظهر چهارشنبه در کنگره بین المللی تازه های سرطان های شایع دستگاه گوارش که در گلستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰ دانشجوی خارجی در دانشکده پردیس بین الملل دانشگاه در رشته های مختلف گروه پزشکی مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: میزان بروز سرطان گوارش و ریه در دهه اخیر تا حدودی شیوع پیدا کرده و خوشبختانه سرطان مری که زمانی استان گلستان قطب این نوع سرطان در جهان بوده کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضل تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی در زمینه تشخیص و درمان سرطان طی چند سال اخیر در گلستان انجام شده است که از جمله می توان به جمع آوری و انتشار نتایج تحقیقات سرطان در قالب کتاب، برنامه ملی ثبت سرطان و مرکز مطالعات کوهورت که منجر شده است دانشگاه علوم پزشکی گلستان در بحث ثبت سرطان در کشورپیشگام و پیشرو باشد.

وی ادامه داد: پروژه بیوبانک سرطان در بیمارستان صیاد شیرازی از جمله مواردی است که نمونه های ذخیره در آن می توانند کمک شایانی به پیشرفت در زمینه درمان سرطان کند.

فاضل بیان کرد: در سه شهرستان گرگان، گنبدکاووس و علی آبادکتول غربالگری سرطان پستان در حال انجام است و بر همین اساس ماموگرافی در گنبد و سی تی اسکن در علی آباد کتول راه اندازی شده است.

وی در پایان هدف از این کنگره را آموزش در بحث پیشگیری و درمان سرطان عنوان کرد و افزود: ارتباط خوبی با خیران در بحث درمان و حمایت های تسکینی در حال انجام است که جا دارد از این عزیزان تشکر کنیم.

گفتنی است کنگره بین المللی تازه های سرطان و سرطان های شایع گوارش یازدهم لغایت سیزدهم اردیبهشت ماه با حضوراساتید برجسته اروپایی و خارجی در گلستان در حال برگزاری است.

کد خبر 4605670

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان دانشگاه علوم پزشکی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شهرداری گرگان و گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تحت عنوان طرح شهید مهدی باکری میزبان و همراه این گروه از پزشکان جهادی است.

سید النگی شهردار گرگان می گوید : قرار است چهل و شش طرح دیگر به نام به صرف لبخند در گرگان اجرا شود و در مرحله دیگر دندانپزشکان جهادی به مردم خدمات خواهند داد.

در قالب این طرح بصورت رایگان خدمات چشم پزشکی از معاینه تا تحویل عینک به مردم ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره مسابقات اسکواش «گرگان‌جونیور» در گلستان
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی شود
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • گرگان در سوگ صادق آل محمد
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین