Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@15:28:21 GMT

نخبگان خالق اثر علمی و فرآیند صنعتی هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۱۶۹۰

نخبگان خالق اثر علمی و فرآیند صنعتی هستند

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مسعود مهدی زاده مقدم در نشست مشترک با رئیس بنیاد نخبگان استان، گفت: بهره گیری از ایده های نو و استعداد برتر نخبگان در جهت صنعتگران با هدف رشد تولید و اشتغالزایی بیشتر همیشه ضرورت دارد زیرا حوزه صنعت گستردگی و تنوع بسیار دارد و نخبگان و صنعتگران باید پیوند عمیقی باهم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نخبگان استعدادهای بی نظیری هستند که باید به سمت واحدهای صنعتی و تولیدی هدایت شوند زیرا در تمام زمینه ها ایده های خلاقانه برای فرآیند کار هر محصول ارائه می کنند و آن محصول با ایده و فکر جدیدی مبتنی بر دانش روز تولید می شود که این بسیار مطلوب است.

مهدی زاده مقدم ادامه داد: ما باید بسترهای مختلفی برای نخبگان ایجاد کنیم و آنها با استعدادی که دارند ایده جدیدی ارائه کنند تا در نهایت منجرب به کارآفرینی شود.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای استارتاپ ها، عنوان کرد: برگزاری این رویدادها در راستای رشد تولید واحدهای صنعتی بسیار اثرگذار بوده زیرا فرصت های جدیدی هم به واحدهای صنعتی و هم به سرمایه گذاران صنعتی ارائه می کنند که در نهایت منجرب به تجاری سازی و ارزش افزوده می شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان با هدف بسترسازی برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان با ایجاد زیرساخت های فیزیکی و اقدامات نرم افزاری، در مرکز خدمات شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور، نخبگان را یاری می کند.

درپایان گفتنی است در حوزه های تورهای صنعتی، آموزش، اعزام هیئت های علمی نخبگان به واحدهای تولیدی و همچنین ادامه همکاری ها در برگزاری استارتاپ ها مرتبط با خوشه ها و پروژه spx، گفتگو و تبادل نظر شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان خراسان رضوی سرمایه گذاران صنعت مشهد نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، جشنواره «جهادگران علم و فناوری» با هدف تقدیر از برگزیدگان علمی رده‌های دفاعی، دانشگاه‌ها اقشار و نواحی بسیج در سپاه استان برگزار شد.

سردار محمدرضا موحد در این مراسم با اشاره به ظرفیت های موجود در استان قم گفت: ظرفیت‌های انسانی، علمی، نخبگانی، حوزه‌های علمیه، مراکز علمی و فرهنگی و شهرک‌های صنعتی در استان وجود دارد که باید در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم به یک نتیجه مطلوبی برسیم.

وی ادامه داد: در واقع باید بتوانیم نخبگان را شناسایی، جذب و به رشد و شکوفایی آنها کمک کنیم، برای یک نخبه خیلی مهم است که دیده شود و به او اهمیت داده بشود و حرف‌هایش شنیده شوند تا بتوانیم با این همکاری‌ها اقدامات خوبی را در این راستا انجام دهیم و این زنجیره و شبکه کامل شود.

فرمانده سپاه قم با تأکید بر اینکه حداکثر بهره‌برداری را از ظرفیت نخبگان داشته باشیم بیان داشت: برای تولید علم و جهش تولید این دو محور با هم دیگر ارتباط مستقیم دارند و باید همه در یک جبهه قرار بگیریم و بر اساس نظام مسائل استان کار انجام شود.

او افزود: نظام مسائل استان بر مبنای بهره مندی از ظرفیت هایی مثل اقشار بسیج،قشر بسیج مهندسین صنعت،کشاورزی و سایر اقشار مرتبط تعریف می شود و در صورت تحقق آن به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت.

سردار موحد با اشاره به ظرفیت مجمع عالی بسیج استان به عنوان بازوی توانمند کار و تولید گفت: در صورت تصویب طرح های نوین تولیدی و دانش بنیان نخبگان در مجمع عالی بسیج که با حضور استاندار و سایر سازمان ها برگزار می شود، تمامی دستگاه های ذیربط ملزم به اجرا و تحقق آن طرح ها خواهند بود.

وی اذعان کرد: مهم است که دانش آموزان و دانشجویان با این ظرفیت‌ها آشنا شوند و توانمندی‌های موجود در استان را ببینند که در نتیجه موجب ارتقای انگیزه و امید در نوجوانان و جوانان شود.

در پایان از منتخبان عرصه جهاد علمی و فناوری سپاه و نواحی مقاومت بسیج استان قم با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • ارائه خدمات کارگزاری داده‌ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • جایزه یک میلیارد تومانی برای ۱۰۰ استاد منتحب شاگردپرور
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود