Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@03:35:04 GMT

برنامه‌ریزی وزارت بهداشت برای ارتقای جایگاه ماماها

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۲۲۵۴

برنامه‌ریزی وزارت بهداشت برای ارتقای جایگاه ماماها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تشریح اقدامات انجام شده برای ارتقای جایگاه ماماها گفت: تلاش‌ها برای این ارتقای جایگاه ماماها در مراکز درمانی با وجود مشکلات ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از زنجان، جلسه بزرگداشت و تجلیل از همکاران برگزیده رشته‌های مامایی، علوم آزمایشگاهی و روانشناسی  امروز با حضور فعالان این حوزه و همچنین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان در سالن روزبه بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرویز قزلباش در این مراسم با تقدیر از فعالیت ماماها برای فعالیت در عرصه مسئولیت سنگین تولد انسان افزود: حوزه مامایی فقط بحث زایمان نیست و همه حوزه‌های مادر شدن از مراقبت‌ قبل تا بعد از مادر شدن را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه دیدگاه وزارت بهداشت هم قرار گرفتن ماما در جایگاه مورد نظر افزود: ماما باید با قرار گرفتن در جایگاه خود در حوزه ماموریت خود فعالیت بکند هر چند دانشگاه در تعریف این جایگاه موفق نبوده که دلایل خود را دارد.

قزلباش به نقص موجود در آموزش‌ ماماها اشاره کرد و گفت: این نقص‌ها منجر به کمبود اعتماد به نفس هم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تشریح اقدامات انجام شده برای ارتقای جایگاه ماماها ادامه داد: تلاش‌ها برای این ارتقا در مراکز درمانی از جمله بیمارستان ولی‌عصر منجر به تحقق این مهم شده است.

این مسئول در زنجان همچنین به نقش بی‌نظیر بخش علوم آزمایشگاهی در حوزه درمان اشاره و تصریح کرد: سالانه 8 میلیون آزمایش توسط این بخش فقط در دانشگاه انجام می‌شود و این بخش مراجعان صدها هزاری نفری دارد از این رو درمان وابسته به این بخش است.

قزلباش با تاکید بر توجه و برخورد سیستماتیک با فعالان علوم آزمایشگاهی گفت: این گروه با همه محدودیت‌ها در حال فعالیت است و شرایط کشور طوری است که باید از نیروها و منابع داخلی و در واقع سرمایه‌های خودی استفاده کنیم، چرا که به این سادگی این تجهیزات ارتقا نخواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اضافه کرد:  در عمل سرعت لازم برای ارتقای روانشناسی وجود ندارد.

قزلباش به برگزاری جشنواره عکس سلامت روان طی هفته آینده اشاره کرد و افزود: این جشنواره بزرگ‌ترین جشنواره عکس ایران و جزو بزرگ‌ترین جشنواره‌های جهان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر تلاش برای برقراری رابطه بین هنر و جامعه پزشکی افزود: جشنواره عکس سلامت روان زنجان با بیش از 18 هزار عکس ارسالی برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اعتماد به نفس تولد دانشگاه علوم پزشکی استان درمان وزارت بهداشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در نخستین گردهمایی آمار و فناوری در دولت سیزدهم، ضمن تاکید بر اهمیت محاسبه آمار و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی گفت: پیش‌بینی پذیر شدن بازار عرضه و تقاضا، ارتباط مستقیم با آمار و داده‌های هر محصول در زمان و مکان معین دارد.

وی تفاوت موجود در آمارهای ارائه شده از سوی مراکز متولی را محصول محاسبه داده‌های متفاوت در یک مورد واحد دانست و گفت: البته برای رسیدن به یک چشم‌انداز واقعی و مدیریت واحد، نیازمند به‌کارگیری روش واحد با ضریب خطای کم هستیم؛ این‌گونه خواهیم توانست در میدان عمل از ابزار مطمئن برای مدیریت شرایط موجود بهره گیریم.

وزیر جهاد کشاورزی، آمار غلط را موجب سوگیری نادرست مدیریتی دانست و افزود: اطلاعات و آمار درست در حوزه کشاورزی، کنترل بازار تقاضای داخل و برنامه‌ریزی برای حضور در بازارهای صادراتی را به دنبال خواهد داشت.

نیکبخت با تاکید بر لزوم بازنگری اساسی در خصوص داده‌ها و اطلاعات آماری در وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا مرکز آمار وزارت جهاد کشاورزی مسؤول اصلی جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر پیشین وزارت جهاد کشاورزی در نخستین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی که در محل سالن سران اجلاس برگزار شد، عنوان کرده بود، وزارت جهاد کشاورزی نابیناست زیرا آمار دقیقی از فعالیت‌های کشاورزی به ویژه در تولید و زمین‌های زیر کشت ندارد در نتیجه نمی‌توان برنامه‌ریزی درست و دقیق داشت.

کد خبر 6099304

دیگر خبرها

  • امیدواری وزیر بهداشت به افزایش پرداختی رزیدنت‌ها
  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان