Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@20:41:20 GMT

رجیستری موبایل برای مسافران واقعی قابل اجراخواهد بود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۲۶۱۲

رجیستری موبایل برای مسافران واقعی قابل اجراخواهد بود

ایتنا - سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که رجیستری موبایل وارداتی از طریق مسافری از اول خردادماه لغو نخواهد شد بلکه تنها برای مسافران واقعی قابل اجرا و ثبت است چرا که نمی‌خواهیم بستری برای قاچاق گوشی تلفن همراه حتی به صورت قانونی باز شود.

چندی پیش برخی رسانه‌ها از لغو شدن رجیستری موبایل وارداتی از طریق مسافری از اول خردادماه خبر داده بودند و به نقل از حمیدرضا دهقانی‌نیا - سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز - گفته بودند که دیگر هیچ گوشی تلفن همراهی اجازه رجیستری از طریق مسافری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که این مقام مسئول اینگونه توضیح می‌دهد که به هیچ وجه موافق لغو شدن رجیستری موبایل وارداتی از طریق مسافری نیستیم و نکته‌ای که وجود دارد این است که مقرر شده تا از این تاریخ (اول خرداد ماه) تنها مسافران واقعی بتوانند نسبت به رجیستر کردن گوشی‌های تلفن همراه از این طریق اقدام کنند و بقیه فعالان بازار باید در مسیر قانونی و مشخص، موبایل مورد نیاز بازار را وارد و تأمین کنند.

به گزرش ایتنا از ایسنا، دهقانی‌نیا تأکید کرد: نباید مسیری در واردات گوشی تلفن همراه شکل بگیرد که بستری برای قاچاق این کالا باز کند حتی اگر قرار باشد این گوشی‌ها حقوق ورودی را پرداخت کنند و در سامانه رجیستری ثبت شوند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: باید فرایندهای رسمی واردات گوشی تلفن همراه به قدری تسهیل شوند تا همه تاجران و واردکنندگان بتوانند برای تأمین گوشی تلفن همراه مورد نیاز بازار اقدام کنند اما اینکه دستگاه‌های متولی اعلام کنند که از طریق مسافری این کالا تأمین می‌شود و به همین سبب بازار را رها کنند مورد تأیید ما نیست و باید جلوی آن گرفته شود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: طرح رجیستری موبایل گوشی هوشمند قاچاق موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش زومیت، گوشی‌های وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده بودند، به پایان چرخه‌ی عمر خود رسیدند. وان پلاس وعده داده بود که برای این گوشی‌ها سه سال به‌روزرسانی اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی منتشر خواهد کرد.

طبق بیانیه‌ی رسمی، آخرین به‌روزرسانی وان پلاس ۸ دارای وصله‌ی امنیتی آوریل ۲۰۲۴ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) است و OxygenOS 13.1.0.587 را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد. جدیدترین به‌روزرسانی گوشی وان پلاس ثبات و امنیت دستگاه را افزایش می‌دهد. به‌روزرسانی دردسترس کاربران هندی قرار گرفته است و به‌مرور برای سایر مناطق منتشر خواهد شد.

از مشخصات وان پلاس ۸ می‌توان به صفحه‌نمایش اولد ۹۰ هرتزی، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵، دوربین اصلی و سلفی ۴۸ و ۱۶ مگاپیکسلی، باتری ۴٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۳۰ واتی اشاره کرد. قیمت گوشی مذکور در زمان عرضه حدود ۷۵۰ دلار اعلام شده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899416

دیگر خبرها

  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت