Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@03:31:34 GMT

جذابیت‌های کویر یکی از مقاصد گردشگری است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۲۹۸۳

جذابیت‌های کویر یکی از مقاصد گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت:جذابیت‌های کویری موجود امروز بیابان لوت یکی از مقاصد مهم گردشگری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  خاورستان، حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی صبح امروز در همایش بین‌المللی گردشگری بیابان لوت، اظهار کرد: در اهمیت بیابان لوت همین بس که بخشی از قدیمی‌ترین تمدن‌ها در فلات ایران در بیابان و حاشیه بیابان صورت گرفته‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تمدن کهن شهرسوخته، آثار و شواهد تمدنی در جیرفت، آثار و شواهد تمدنی در شهداد و تپه‌ها و محوطه‌های باستانی که در گستره بیابان پراکنده‌اند گواهی بر نقش تمدن است.     مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی خاطر نشان کرد: فضای رازآلود کویر از دیرباز علاقه‌مندان بی‌شماری برای تحقیق به سمت خود فراخوانده است.     رمضانی با اشاره به نقش ساکنان در بیابان، بیان کرد: ساکنان بیابان از دیرباز با مدد تفکر و البته با تحمل رنج‌ها توانسته‌اند این طبیعت به ظاهر خشن را رام خویش سازند.     وی با بیان این‌که امروزه بیابان یکی از مقاصد گردشگری است، افزود: توجه به جنبه‌های متعدد در مناطق کویری می‌تواند موضوعات مختلفی نظیر مردم‌شناسی را به دنبال داشته باشد و به دلیل همین شواهد تمدنی و جنبه‌های مردم‌شناسی و البته جذابیت‌های کویری موجود امروز بیابان یکی از مقاصد مهم گردشگری است.     مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی عنوان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران با آگاهی به اهمیت بیابان آن را به عنوان اولین اثر طبیعی واجد ارزش به مجامع جهانی معرفی کرد که با پیگیری‌های انجام شده در فهرست میراث طبیعی یونسکو به ثبت رسید.     رمضانی اظهار کرد: در طول سال‌های پس از ثبت جهانی بیابان، مهم‌ترین دغدغه حفظ و حراست از این اثر طبیعی بوده و در کنار آن اقداماتی در خصوص تامین زیرساخت‌های لازم و آوردن فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری مدنظر است.     وی با اشاره به برگزاری اولین همایش بین المللی بیابان لوت، افزود: امروز این همایش در ادامه تلاش‌ها برای بازشناسی ظرفیت‌ها، قابلیت‌هاو آسیب‌های بیابان برگزار می‌شود.     مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی ضمن تشکر از همه عوامل اجرایی در برپایی همایش بین‌المللی بیابان لوت، افزود: امیدوارم برگزاری این همایش نقطه آغازی برای تلاش‌های بیشتر جهت بازشناسی ظرفیت‌های کویر و تداوم آن در سال‌های آتی و بر اساس برنامه‌های اجرایی دبیرخانه دائمی همایش در دیگر استان‌هایی که از این نعمت برخوردارند، موجبات رشد این مناطق شود.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۲۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی