Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@18:47:40 GMT

تربیت تکنسین‌های متخصص در صنعت سنگ ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۳۰۸۲

تربیت تکنسین‌های متخصص در صنعت سنگ ضروری است

رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران گفت: ضروری است به منظور افزایش راندمان تولید در صنعت سنگ نسبت به تربیت نیروی متخصص توجه بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام شکوری ظهر امروز چهارشنبه در چهارمین گردهمایی فعالان صنعت سنگ کشور با تبریک روز کارگر اظهار کرد: ایران دارای ثروت‌های عظیم خدادای در بخش معدن است، در حوزه سنگ‌های تزئینی هم هیچ کشوری در دنیا تنوعی نظیر سنگ‌های ایران را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایران با داشتن هفت میلیارد تن ذخیره سنگی تنها دو درصد تجارت سنگ دنیا را در دست دارد، افزود: این در حالی است که ترکیه با پنج میلیارد تن ذخیره سنگ ۱۲ درصد سنگ مورد نیاز بازار جهان را  تامین می‌کند.

رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر لزوم افزایش راندمان صنعت سنگ از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد گفت: با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا می‌توانیم این راندمان را افزایش دهیم، مهم‌تر از این تغییر نگاه در حوزه صنعت سنگ است که بسیاری از سنگ‌های ساختمانی که در داخل کشور فروش ندارد را می‌توانیم به طالبان آن در خارج از کشور بفروشیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به موضوع نیروی انسانی و ارتقاء آن افزود: باید تکنسین‌های خوبی در صنعت سنگ تربیت کنیم، صنعت سنگ ایران این قابلیت ها را دارد که با توجه به همه مراحل آن از اکتشاف، تولید، فراوری و فروش نیروهای خوبی داشته باشد.

شکوری با تأکید بر لزوم قراردادن مشوق‌ها و حمایت‌های بیشتر مالیاتی گفت: باید در این حوزه تسهیلات بیشتری تزریق شود، چرا نباید منزلت و شأن فعالان اقتصادی را در نظر داشته باشند و فعال اقتصادی که اشتغال ایجاد کرده و واسطه رزق مردم است نباید از احترام کافی برخوردار باشد، باید صنعت سنگ آنقدر سودآور شود که مردم به جای خرید سکه و ارز به این صنعت وارد شوند.

اولین شهرک نمایشگاهی کشور در اصفهان ایجاد می‌شود

همچنین، علی یارمحمدیان،  مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان در این همایش با تبریک روز کارگر اظهار کرد: در سال گذشته ۴۱ نمایشگاه در حوزه‌های مختلف برگزار کردیم و امسال هم ۵۲ نمایشگاه برای برگزاری پیش‌بینی شده است که این تعداد رویداد نمایشگاهی نشانگر عزم جدی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان برای رونق تولید و افزایش صادرات غیرنفتی است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در بغداد گفت: اولین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان توسط شرکت نمایشگاه ها برگزار شد که در طول ۲۵ سال فعالیت چنین کیفیت برگزاری بی نظیر بود و بسیاری از شرکت های تولیدی سراسر کشور در آن شرکت کردند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه در نمایشگاه عراق قراردادهای خوبی منعقد شد که به صادرات استان کمک شایانی خواهد داشت، افزود: در این دوره نمایشگاه صنعت سنگ اصفهان از سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی وشرقی و خراسان حضور دارند و حتی برخی استان ها برای اولین بار است که در چنین نمایشگاهی حاضر می شوند.

یارمحمدیان با اشاره به اینکه اصفهان قدرت برگزاری نمایشگاه های منطقه ای و جهانی دارد، اظهار کرد: مزیت‌های صنعت سنگ اصفهان از هرنقطه کشور بالاتر است، اصفهان قطب صنعت تولید سنگ با بیش از دو هزار واحد صنعتی است و حدود ۸۰ درصد ماشین سازی مرتبط با صنعت سنگ در اصفهان انجام می‌شود، همچنین ۹ استان همسایه اصفهان هم از استان های معدنی کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه اولین شهرک نمایشگاهی کشور در اصفهان ایجاد می‌شود، افزود: این شهرک بیش از ۳۵ هزارمتر فضای باز نمایشگاهی دارد و تاکنون بیش از ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته که این پروژه می تواند اصفهان را به عنوان برگزار کننده نمایشگاه های منطقه‌ای جهانی مطرح کند و باشهرهای نمایشگاهی دنیا رقابت کند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اتاق بازرگاني ايران تربیت نیروی انسانی صنعت سنگ معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران خودرو 777، تنها نماینده صنعت خودرو ایران در اجلاس ایران و آفریقا

با توجه به همزمانی اجلاس ایران و آفریقا و برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو 2024، تهران از پنج‌شنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 میزبان تعداد زیادی از مقامات اقتصادی خصوصی و دولتی 35 کشور آفریقایی است. اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا در شرایطی آغاز می‌شود که به دعوت دولت جمهوری اسلامی ایران، مقامات پرشماری از 35 کشور آفریقایی به ایران آمده‌اند و قرار است در 12 زمینه مختلف از جمله صنعت، معدن، نفت و گاز و پتروشیمی، برق و انرژی، گردشگری، بانک، عمران و شهرسازی، فناوری اطلاعات و... مبادلات بین طرفین تسهیل شود.

نمایندگی مدیران خودرو 777، به دنبال همکاری بین‌المللی

با توجه به زمینه‌های متنوع در راستای همکاری تجاری بین ایران و 35 کشور آفریقایی در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و صادرات و واردات، نمایندگی مدیران خودرو 777 نیز فرصت را مغتنم شمرده و در نمایشگاه جنبی این اجلاس واقع در سازمان مدیریت صنعتی حضور می‌یابد. از جمعه هفتم تا دهم اردیبهشت در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی، غرفه مدیران خودرو 777 پذیرای گروه‌های تجاری و مقامات آفریقایی و همچنین نهادها و ارگان‌های دولتی و خصوصی کشوری خواهد بود که تمایل به آشنایی بیشتر با صنعت و تجارت خودرو در ایران دارند.

غرفه مدیران خودرو 777 در این رویداد، یکی از بهترین و جدیدترین محصولات خود یعنی اکستریم VX را به نمایش گذاشته و کارشناسان فروش و طرح جایگزینی خودرو از این نمایندگی نیز آماده پاسخگویی به مهمانان این برنامه خواهند بود. مدیران خودرو به عنوان ویترین جذاب صنعت ساخت و مونتاژ خودرو در ایران، قطعا یکی از جذاب‌ترین غرفه‌های این نمایشگاه خواهد بود و برای نخستین بار است که یک نماینده از صنعت خودرو در این نمایشگاه حاضر می‌شود.

نمایندگی مدیران خودرو 777 هم‌اکنون با 5 شعبه در استان تهران و البرز آماده ارائه تمام خدمات از مرحله ثبت نام تا فروش نقدی و فروش اقساطی محصولات مدیران خودرو و خدمات پس از فروش و جایگزینی خودروهای نو به جای کارکرده است. همچنین خدمات فروش نمایندگی مدیران خودرو 777، هفت روز هفته از طریق 4 کارشو و شوروم برای برندهای ام وی ام، فونیکس و اکستریم نیز در دسترس مشتریان است.

کد خبر 847453

دیگر خبرها

  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • مدیران خودرو 777، تنها نماینده صنعت خودرو ایران در اجلاس ایران و آفریقا
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است