Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@18:08:49 GMT

شهید مطهری الگوی علمی و عملی معلمان است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۳۰۸۵

شهید مطهری الگوی علمی و عملی معلمان است

خمین - ایرنا - امام جمعه خمین گفت: استاد شهید مرتضی مطهری الگوی علمی و عملی معلمان، مربیان و تمام کسانی است که در جامعه اسلامی وظیفه تربیت را بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید« علی حسینی پور» روز چهارشنبه در نشست با رابطان، هادیان و مربیان عقیدتی سیاسی بسیج خمین افزود: تعلیم و تعلم از مسائل مهم و پراهمیتی است که در آموزه های دینی مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهداف آموزشی و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه ادامه داد: معلمان و مربیان، مبلغان فرهنگی اسلام هستند و باید نوجوانان وجوانان را برای مبارزه با هجمه های فرهنگی تربیت کنند.
امام جمعه خمین با اشاره به اینکه شهید مطهری شاگرد ممتاز مکتب حضرت امام خمینی (ره) است، اظهار داشت: آن شهید بزرگوار یکی از پایه های سترگ انقلاب و مجاهدان فی سبیل الله بود که با افکار و اندیشه های خود انقلاب اسلامی را از انحراف ها و بدعت ها در امان نگهداشت.
حجت الاسلام حسینی پور با بیان اهمیت کار هادیان عقیدتی و سیاسی بسیج گفت: سیاست معنوی در تار و پود ایمان است و انسان با سیاست الهی می تواند بصیرت را کسب کند.
امام جمعه خمین، سپاه را از بطن انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: نظام اسلامی با وحدت دولت، ملت، نیروهای ارتش و سپاه نقشه های شوم دشمنان را بی اثر می کنند.
روز 12 اردیبهشت به مناسبت سالروز شهادت آیت الله شهید مرتضی مطهری به عنوان روز عقیدتی سیاسی در سپاه نامگذاری شده است.
خمین در جنوب استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت است .
9930/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف شهيد مطهري خمين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدزمان رضایی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران شهرستان با بیان اینکه انتخابات یکی از تاثیرگذارترین مباحث در موضوع نظام اسلامی و کشور است، بر اهمیت انتخاب درست و کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی تأکید کرد و از جمله شاخصه‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی از دید امامین انقلاب را تعهد، تخصص و تقوای سیاسی برشمرد.

امام جمعه شهر زیراب با اذعان بر اینکه تعهد یعنی فرد در همه اصول زندگی‌اش دستورات قرآن حاکم باشد، به ضرورت شناخت نماینده مجلس به شرع اسلام اشاره کرد و توضیح داد: وقتی می‌گوئیم مجلس شورای اسلامی، این قید اسلامی بودن برای مجلس یعنی نماینده باید نسبت به مسائل دینی و شرعی آگاهی لازم را دارا باشد و دیگر اینکه، نمایندگان مجلس، نماینده مردم مسلمان و معنقدی هستند که برای حاکمیت اسلام و شرع مقدس اسلام هر چه داشتنه‌اند، از مال وجان، همه را فدا کردند.

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر تخصص نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: این افراد در جایگاه نماینده مجلس به عنوان یک الگو معرفی می‌شوند و باید در یک یا چند حوزه دارای تخصص بوده و صاحب نظر باشند؛ چراکه نگاه آنها باید ملی و حتی جهانی باشد.

حجت الاسلام رضایی مهم‌ترین گام برای موفقیت در این زمینه را تقوای سیاسی برشمرد و آن را موجب عاقبت بخیری فرد در دنیا و اخرت دانست و افزود: تمام کسانی که به مقام شهادت رسیدند، ابتدا تقوای سیاسی داشتند و مقدمه تقوای سیاسی، تقوای فردی است.

وی یکی از بزرگ‌ترین خلاءها را همین مسئله تقوای سیاسی عنوان کرد و در رابطه با معنای تقوای سیاسی گفت: یعنی فرد آرمان‌های شریعت و انقلاب اسلامی را بر همه چیز حتی جایگاه و آبرو خویش مقدم بدارد.

امام جمعه شهر زیراب با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید تابع محض ولایت فقیه باشند، ولی فقیه را دیده‌بان انقلاب، نظام و اسلام دانست و گفت: تبعیت از ولی فقیه در تمام موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر آحاد جامعه واجب است؛ بویژه بر کسانی که مسئولیت دارند و نمایندگان مجلس در این زمینه باید از هر جهت الگو باشند و با توجه به فرمایشات حضرت آقا مبنی بر اینکه نمایندگان حق دخالت در عزل و نصب مسئولان را ندارند، نمایندگان نیز باید تابع محض باشند.

وی در رابطه با شفافیت مالی نمایندگان گفت: تمام اموال نمایندگان مجلس و فرزندانش باید قبل و بعد از چهار سال رصد و اعلام شود چراکه این مسئولیت بسیار حساس است و نباید با کسی تعارف داشت و همه بدانند مجلس محل درآمد نیست بلکه محل تلاش و خدمت به مردم است.

این مسئول یک معیار برای نماینده مجلس را تقوای سیاسی و عدم بداخلاقی در تبلیغات عنوان کرد و گفت: اگر فردی تقوای سیاسی نداشته باشد و در زمان انتخابات بداخلاقی کند، همین نقطه آغاز انحراف اوست.

کد خبر 6099834

دیگر خبرها

  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • روحانیون مرزبانان فکری و اعتقادی جامعه هستند
  • معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند
  • علامه مطهری شخصیت جامع علمی و بصیرتی معاصر است
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند