Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن عابدینی تحلیلگر مسائل سیاسی، همزمان با کناره‌گیری امپراتور ژاپن از قدرت، همراه با انتشار  تصویری قدیمی از خود در این کشور چشم‌انداز پیش روی تغییر و تحولات ژاپن را در حساب کاربری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت:

«امپراتور ژاپن به صورت رسمی از قدرت کناره‌گیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌ اکی هیتو را ۲۳ سال پیش از نزدیک دیدم. او در ایام جشن ساکورا که همان شکوفه‌های گیلاس و با سیزده بدر تقریبا همزمان است همراه ملکه در طبقه دوم اقامتگاهش، بارعام می‌دهد. کاخ در باغ بزرگی قرار دارد که همه خیابان‌های توکیو به آنجا می‌رسد. او ۳۰ سال پیش جانشین پدرش هیروهیتو شد.

اکی هیتو ۸۵ ساله، سه سال پیش خواسته بود که به سبب کهولت سن به عنوان صد و بیست‌ و پنجمین امپراتور ژاپن از مقامش کناره‌گیری کند. ناروهیتو ولیعهد ۵۹ ساله جانشین او شد. این نخستین بار طی دو قرن گذشته است که امپراتور پیش از مرگ قدرت را واگذار می‌کند.

امپراتور بر اساس قانون اساسی که ژنرال داگلاس مک آرتور آمریکایی پس از جنگ جهانی نوشته است، مقامی تشریفاتی و فاقد قدرت سیاسی و اجرایی است. اکی هیتو فردی آرام و علاقمند به ماهی شناسی است. دیدارش با رهبران جهان تشریفاتی است. او طبق مذهب شینتو نماینده خداوند است. ناروهیتو اما دو سالی را در آکسفورد انگلستان تحصیل کرده است. او سال‌های زیادی از عمرش را صرف تحقیق و پژوهش در امور زیست‌محیطی و تامین آب کرده است.

هیأت دولت در نخستین روز کار به دیدار او می‌روند. زمانی که برای انتخابات زودرس مجلس بایستی منحل شود، امپراتور با درخواست نخست وزیر موافقت می‌کند. امپراتور در جلسه شروع مجلس‌های نمایندگان و سنا جدید هم به صورت تشریفاتی حضور می‌یابد. دوران امپراتوری اکی هیتو "هی سی" را صلح سراسری و عصر ناروهیتو را "ری وا" یا تناسب زیبا نامگذاری کرده‌اند. تاریخ رسمی در ژاپن با روی کارآمدن هر امپراتور به سال یک برمی‌گردد .

آمریکا در ماه‌های پایانی جنگ جهانی دوم با پرتاب دو بمب اتمی روی هیروشیما و ناکاساکی عملا ژاپن را تحت سیطره خود درآورد. ۴۷ هزار جنگجوی آمریکایی هم اکنون در ژاپن مستقرند. گذر زمان نشان خواهد داد که دوران امپراتوری ناروهیتو, مهری بر پایان حضور جنگجویان امریکایی در ژاپن خواهد زد یا نه ؟ گرچه امپراتور در این زمینه کاره‌ای نیست.»

‌گفتنی است، عابدینی نزدیک به پنج سال در حوزه خبر و خبرنگاری رئیس دفتر خبرگزاری ایرنا در کشور ژاپن بوده است.

بیشتر بخوانید: در کتاب همسر سرلشکر رحیم صفوی چه نوشته شده است؟ +عکس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، دیدار دو تیم فوتبال بانوان اوراوا ردز ژاپن و هیوندای استیل کره جنوبی از فینال رقابت‌های جام باشگاههای فوتبال بانوان آسیا ۲۰۲۳ در حالی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در شهر سایتاما ژاپن برگزار می‌شود که معصومه شکوری از ایران به عنوان ناظر داوری در این مسابقه حضور دارد.

داورانی از کشور چین قضاوت این بازی را برعهده دارند.

کد خبر 6096877

دیگر خبرها

  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • دوران رویس و دورتموند باید در فینال ومبلی تمام شود!
  • حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • تیم فوتبال امیدهای ژاپن قهرمان جام ملت‌های آسیا شد
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • «یاد یاران»، گردهمایی همسنگران لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب
  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب
  • حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران