Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:13:38 GMT

۱۵۰ معلم نمونه شهرستان مرزی آستارا تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۴۰۵۹

۱۵۰ معلم نمونه شهرستان مرزی آستارا تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار آستارا در آئینی که به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در سالن ورزشی انقلاب آستارا و با حضور مسئولان و جامعه فرهنگی آستارا برگزار شد، با بیان اینکه همه ما وامدار معلمان هستیم چرا که این قشر وظیفه سنگین تربیت نیروی انسانی جامعه را برعهده دارد، اظهار کرد: اولویت اصلی در مدارس باید تربیت، پرورش و سپس آموزش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن رستم زاد با اشاره به سابقه شهرستان مرزی آستارا در بحث فرهنگ و سواد، افزود: معلمان آستارایی مرزبانان فرهنگی جامعه در این منطقه از کشور هستند و همواره با راهنمایی و روشنگری به عنوان طلایه دار خط مقدم فرهنگ به وظیفه خود به خوبی عمل کرده‌اند.

نقش معلمان در توسعه کشور و هدایت جوانان

نماینده آستارا در مجلس شورای در ادامه این مراسم ارزش گذاری دین اسلام به علم و همچنین معلمی را در نوع خود بی نظیر عنوان کرد و گفت: این قشر زحمتکش جامعه همواره مورد ستایش بوده‌اند چرا که معلمان تداوم بخش راه انبیا هستند.

ولی داداشی با بیان اینکه مدرسه شریف‌ترین مکان برای تعلیم و تربیت است، بیان کرد: معلمان به عنوان مبلغان حرکت و برکت در جامعه نقش ویژه ای در توسعه کشور و هدایت جوانان دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز انتقال دانایی و تربیت نسل جدید کلید توسعه در هر جامعه‌ای است، ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت به عنوان رکن اصلی در این فرآیند از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

لزوم حمایت همه جانبه از آموزش و پرورش

رئیس آموزش و پرورش آستارا نیز در این مراسم بر ضرورت تکریم همه جانبه از مقام معلم و جایگاه علم، دانش و فرهنگ تاکید کرد و افزود: گرامیداشت روز معلم متعلق به شخص خاصی نیست بلکه جامعه موظف به ارتقای روز افزون جایگاه و منزلت معلم است.

سید سجاد موسوی گفت: بی شک آموزش و پرورش نیاز به حمایت همه دستگاه‌هایی اجرایی دارد.

اجرای گروه سرود، موسیقی، تجلیل از معلمین نمونه شهرستانی در مقاطع مختلف تحصیلی مدارس دولتی و غیر دولتی، قرائت دلنوشته یکی از دانش آموزان با موضوع معلم، تجلیل از بازنشستگان فرهنگی، اهدای جایزه به قید قرعه به معلمان شرکت کننده و تجلیل از خیرین مدرسه ساز از دیگر بخش‌های این آئین بود.

شهرستان آستارا با بیش از ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان قرار دارد و حدود ۱۰۰۰ معلم در ۱۶۰ مدرسه دولتی و غیردولتی به ۱۷ هزار دانش آموز تدریس می‌کنند.

کد خبر 4605865

منبع: مهر

کلیدواژه: روز معلم آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از معرفی آموزگار خوزستانی به عنوان «معلم نمونه کشوری» خبر داد.

عبدالله حبیبی امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) اظهار کرد: فرآیند شناسایی معلمان نمونه همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان و در سطوح مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی برگزار شد و در پایان ۱۴ معلم به عنوان معلمان نمونه استان خوزستان به مرحله کشوری معرفی شدند و پس از پایان این فرآیند مرضیه باباخان‌زاده آموزگار شهرستان دزفول موفق به قرار گرفتن بین معلمان نمونه کشوری این فرآیند شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: معلمان طلایه‌داران عرصه تحول و پیشرفت در جامعه هستند. فرآیند شناسایی معلمان نمونه یکی از برنامه‌های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای تکریم و ارج نهادن به مقام و جایگاه شامخ معلمان است. در استان خوزستان نیز این فرآیند با استقبال معلمان و مشارکت بالای آنان همراه بوده است.

حبیبی گفت: قرار گرفتن نام آموزگار خوزستانی بین معلمان نمونه کشوری نشان از توانمندی بالای معلمان خوزستانی در عرصه‌های حرفه‌ای و تخصصی آموزشی دارد و شایسته تقدیر و تشکر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • تجلیل از هزار و ۸۰۰ معلم نمونه در طرح سراسری «سپاس معلم»