Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دبیرخانه شعر آئینی کشور گفت: ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره سراسری شعر آئینی ارسال شد که پس از ۵ مرحله داوری ۱۴ اثر در بخش‌های مختلف برگزیده شدند. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

محسن قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سراسری شعر آئینی روز جمعه 13 اردیبهشت برگزار می‌شود که نخستین کنگره شعر آئینی کشور است و اشعار ولایی و مقاومت و شهادت در این کنگره خوانده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهداف برگزاری نخستین جشنواره سراسری شعر آئینی افزود: در جشنواره‌های دیگر شعر آئینی معمولاً یکی از معصومین را مدنظر قرار می‌دهند ولی این کنگره با موضوعات ولایی، توحیدی و انتظار است.

معاون دبیرخانه شعر آئینی کشور تصریح کرد: نخستین جشنواره سراسری شعر آئینی از طرف دبیرخانه شعر آئینی کشور و با همکاری اداره کل ارشاد استان برگزار می‌شود.

دبیر انجمن ادبی استان قم ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده وزیر ارشاد و یا معاون ایشان در این جشنواره شرکت می‌کنند و بهرام سرمست استاندار قم و آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و شخصیت‌های استانی و شاعران برگزیده نیز در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

جشنواره ملی شعر«گیلانغرب در دفاع مقدس» برگزار شدخوزستان|کنگره ملی شعر خلیج فارس بندر هندیجان توسعه می‌یابد40 سال 40 آلبوم؛ نگاهی به "جام تهی" اثری از فریدون شهبازیان/ نخستین آواز بر روی شعر نو

قاسمی بیان کرد: در نخستین جشنواره سراسری شعر آئینی از 14 شاعر برگزیده، 5 شاعر شعرخوانی می‌کنند و همچنین از 4 رویش انقلاب اسلامی تجلیل می‌شود.

وی عنوان کرد: در این جشنواه شعر آئینی مریم سغلاطونی به نمایندگی از شاعران دهه 50، محسن کاویانی به نمایندگی از شاعران دهه 60، میثم داودی به نمایندگی از شاعران دهه 70 و معین پوریلان به نمایندگی از شاعران دهه 80 تجلیل می‌شوند.

معاون دبیرخانه شعرآئینی کشور خاطرنشان کرد: 1500 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره سراسری شعرآئینی ارسال شد که پس از 5 مرحله داوری 14 اثر در بخش‌های مختلف برگزیده شدند.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ نمایش «خسوف عشق» به نویسندگی سید محمد علی موسوی و کارگردانی ام البنین حیدری از کاشان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را یافت.
پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۳ گروه نمایشی موفق به حضور در این دوره از جشنواره شدند.
پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.
نمایش «خسوف عشق» پیش از این در «نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» در سال ۱۴۰۲ در بخش‌های «چهره پردازی»، «موسیقی»، «طراحی لباس»، «طراحی صحنه»، «نمایشنامه نویسی»، «بازیگر نقش اول زن»، «بازیگر نقش مکمل زن»، «بهترین کارگردانی» و «جایزه ویژه هیأت داوران» موفق به کسب عنوان‌های برتر شده است.

دیگر خبرها

  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است