Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار   حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، باقر لاریجانی رئیس بیستمین جشنواره آموزشی علوم پزشکی درمراسم افتتاحیه این جشنواره عصر امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: نوآوری در آموزش مهم است و باید این موضوع را جدی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد اساتید کشور در حوزه پزشکی فعالیت می‌کنند اما سهم  ۴۰ درصدی در تولید مقالات را داریم، ادامه داد:  امروز ۶۷ دانشگاه و ۹۰ واحد آموزشی و ۵۰ هزار دانشجو و ۲۵۰ بیمارستان آموزشی در کشور داریم همچنین رشد چهار برابری  از نظر کمیت تولید مقاله داشتیم؛ به حدی که  کشور ما جز ۲۰ کشور برتر دنیا در حوزه تولیدات علمی در حوزه پزشکی در سال ۲۰۱۸ معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیستمین جشنواره آموزشی علوم پزشکی بیان کرد: آینده‌پژوهی در دانشگاه‌ها موضوع بسیار مهمی است و به همین دلیل سال گذشته  اقداماتی مانند ارتقای نظام اعتبار بخشی انجام شده است.

لاریجانی با اشاره به اهمیت ورود اعضای هیئت علمی به نظام خدمت ادامه داد: امروزه تحولات حوزه پزشکی با برنامه‌های ما همسو است و با توجه به اسناد بالادستی و نقشه علمی کشور و اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه‌هایی در دستور کار داریم.

وی بیان کرد: مهارت نیروی کار حرفه‌ای را در آموزش پزشکی دنبال کرده‌ایم  همچنین  ترجمان گام دوم رهبری که یک دکترین است به مرحله اجرا رساندیم  علاوه بر آن  بیانیه دوم رهبری در برنامه‌های ما گنجانده  شد است و سیاست‌های کلی نظام را پیگیری می‌کنیم.

رئیس بیستمین جشنواره آموزشی علوم پزشکی افزود: ۲ گزاره مانند دانش‌بنیان کردن اقتصاد و عدالت در حوزه آموزش پزشکی مورد توجه ماست و آینده نگری در این گزاره‌ها موفقیت ما را تضمین می‌کند همچنین ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها  از جمله دیگر اهداف  آمایش سرزمینی است که بحث‌های مطرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی را هم شامل می‌شود.

تحصیل ۱۴ هزار دانشجو در دوره رزیدنتی

وی با اشاره به اینکه سالانه  ۴۰ آزمون کشور در حوزه آموزش پزشکی است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار دانشجو در دوره رزیدنتی شرکت می‌کنند.

لاریجانی با اشاره به اینکه  الگوی ماموریت‌گرایی به دانشگاه‌ها سپرده شده است، گفت: معتقدم که دپارتمان‌های کارآفرینی در دانشگاه ساماندهی و راه‌اندازی شده است.

رئیس بیستمین جشنواره آموزشی علوم پزشکی اظهار کرد: امروزه ۳۰ درصد از داوطلبان را از طریق افراد بومی پذیرش شده است.گفت:  موضوع آموزش پاسخگو مهم است و ما امروز مسائل خاص خودمان را مانند بیماری‌های غیر واگیر در کشور داریم و در این راستا ۲۰ برنامه آموزشی را به دانشگاه‌ها داده و سند تربیت نیروی انسانی تدوین و به تصویب شورای گسترش قرار گرفته است و ارتقای آموزش پزشکی عمومی از دیگر برنامه‌های ماست.

بازنگری برنامه درسی دوره دندانپزشکی

وی ادامه داد: بازنگری دندانپزشکی و راه اندازی مراکز خدمات سلامت آموزش پزشکی راه افتاده است و کارگروه طرح تدوین درس دفاع مقدس در حال انجام است همچنین در زمینه نظام مراقبت مسیری را در پرستاری بازنگری کرده‌ایم.

رئیس بیستمین جشنواره آموزشی علوم پزشکی گفت: بالاترین مرگ و میر‌ها مربوط به سوانح ترافیک است و دانشگاه‌ها بار بیماری‌های مختلفی را بر دوش می‌کشند.‌ی افزود: اخلاق حرفه‌ای بسیار مهم است و ما متناسب با شرایط جامعه امیدوارم این موضوع و دیدگاه اسلامی را توسعه بدهیم و ما
۱۴۰۰ اموزش پزشکی به صورت انگلیسی در سایت گنجانده ایم.

لاریجانی با بیان اینکه  ۳ هزار دانشجوی خارجی از ۴۱ ملیت در ایران تحصیل می‌کنند، ادامه داد: اعتبار بخشی بین المللی در حال پیگیری است و ارزیابی دانشگاه‌های خارجی بر اساس رنکینگ بین المللی انجام می‌شود؛ اکنون دانشجویان خارجی شش ماه زیر نظر استاد مشغول به کار هستند تا مدارک شان تایید شود.

وی به اهمیت آموزش مجازی برای توسعه  مسائل آموزشی اشاره و اظهار کرد:  ۱۳۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی در حال آموزش هستند و خوشبختانه تمام مراکز ما ظرفیت برگزاری امتحانات به صورت الکترونیکی را دارند حتی اکنون دوره‌های فلوشیپ به صورت مجازی انجام شده است.

وی گفت: ازمون‌های دستیاری بدون هیچ اشکالی انجام شده و امروزه اعتبار بخشی موسسات انجام شده است و ۲۵۰ بیمارستان کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در سال اینده اعتبار بخشی برنامه‌ای در کشور انجام می‌شود.

لاریجانی ادامه داد: سهم اموزش از اعتبارات تنها۱۱ درصد است و راه اندازی مرکز جامع سرطان در کشور انجام شده است و ارزیابی مثبتی از برنامه تحول اموزش پزسکی شده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس

معاون درمان دانشگاه گفت: با تلاش همکاران حوزه مامایی در سال گذشته، ۵۲ هزار و پانصد زایمان در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد.

مهرداد شریفی موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه کاهش آمار‌های مرگ و میر مادران باردار در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ را بیانگر ارتقای کیفیت و کمیت خدمات مامایی دانست و افزود: اداره مامایی معاونت درمان، مسوول تدوین و اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت مادران، نوزاد سالم، رسیدگی به امور مامایـی و پاسخگویی به شکایات در این زمینه است.

او با اشاره به حضور بیش از ۱۰ هزار مادر باردار در کلاس‌های آمادگی برای زایمان در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه با هدف فرهنگ سازی و ترویج زایمان طبیعی، ادامه داد: ایجاد کلاس‌های آمادگی دوران بارداری به روش‌های مختلف و آموزش مسایل مورد نیاز مادران باردار، می‌تواند راه حل مناسبی برای ارتقای سلامت مادران باشد و افزایش آگاهی و آمادگی در دوران بارداری، این امکان را به مادر می‌دهد که این مرحله از زندگی را با عوارض کمتر و به شکل خوشایندتری طی کند.

شریفی اضافه کرد: در قالب طرح جوانی جمعیت برای نخستین بار پنج مرکز درمان ناباروری در سطح دو، در شهرستان‌های داراب، لامرد، آباده، ممسنی و فیروزآباد پس از شهر شیراز، آغاز به کار کرد که می‌تواند گامی نو در عرصه خدمت به زوجین نابارور برای دسترسی آسان آنان به خدمات این حوزه باشد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه مراقبت‌های مامایی با کیفیت بالا و تلاش در بهبود مستمر آن را عاملی موثر در کاهش مرگ و میر و ابتلای مادران به انواع بیماری‌ها دانست و گفت: ارایه خدمات درمانی و مشاوره‌ای تخصصی در مرکز مشاوره ناباروری در بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه فعالیت مرکز مشاوره ناباروری بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز را در سطح سه، با بهره گیری از مشاوران و اساتید برجسته و بنام دانشگاه و ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی پزشکی، فقهی، حقوقی و روانشناسی به زوجین نابارور اعلام کرد که می‌تواند در رفع چالش‌های این خانواده ها، نقش موثری داشته باشد.

پیگیری و اجرای ۱۷۰ مصوبه در کمیته‌های تخصصی جوانی جمعیت معاونت درمان از ابتدای ابلاغ سیاست‌های کلی جوانی جمعیت، پیگیری روند درمان بیش از ۲۵ هزار مادر باردار نیازمند مراقبت ویژه از سوی کارشناسان مامایی مستقر در مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه MCMC، حضور بیش از ۲ هزار ماما به عنوان مامای همراه در بلوک‌های زایمان مراکز خصوصی و دولتی با هدف خوشایند سازی مراحل زایمان برای مادر باردار، برگزاری بیش از ۲۰ دوره آموزشی برای کارکنان شاغل در مراکز درمانی با هدف آشنایی با فرایند‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه مامایی، از اقدامات انجام شده در اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه بود که دکتر شریفی به آن اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی