Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@23:02:00 GMT

قطر: آمریکا نباید تحریم‌ها علیه ایران را تمدید کند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۶۴۳۹

وزیر خارجه قطر تاکید کرد که آمریکا نباید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را تمدید کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر روز چهارشنبه گفت که آمریکا نباید تحریم‌ها علیه ایران را تمدید کند.

وی در افتتاحیه شانزدهمین نشست مجمع گفتگوی همکاری آسیا که در سطح وزرای امور خارجه در دوحه پایتخت قطر در حال برگزاری است گفت: قطری‌ها معتقدند که تحریم‌های واشنگتن اثر مثبتی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه قطر افزود که کشورش تروریسم و تندروی و تمام اشکال خشونت را با هر انگیزه‌ای که صورت می‌گیرد محکوم و در همه تلاش‌های منطقه ای و بین المللی برای مبارزه با آن شرکت می کند.

عبدالرحمن آل ثانی اظهار داشت: هیچ دینی وجود ندارد که به تروریسم دعوت کند بلکه همه ادیان به اصول ارزشمند، تسامح، همکاری و گفت‌وگوی سازنده دعوت می‌کنند.

وزیر خارجه قطر خواستار مقابله با چالش‌های آینده از طریق گسترده تر شدن همکاری ها و ایجاد جوی سالم برای داشتن روابطی سالم و متوازن بین کشورها شد.

وی بر ضرورت حل اختلافات از طریق راهکارهای صلح آمیز به گونه ای که عدالت را تضمین و اعتماد متقابل را محقق کند تاکید کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزیر خارجه قطر تحریم های ایران مجمع گفتگوی همکاری آسیا عبدالرحمن آل ثانی کودتا در ونزوئلا تنگه هرمز موسسه اعتباری کاسپین مهناز افشار سهمیه بندی بنزین جولیان آسانژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر خارجهایران با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشور‌های آفریقایی در برخی عرصه ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعانه ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی