Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان گفت: حضور نیروهای حشدالشعبی به اسرائیل و عربستان این پیام را می‌دهد که دفاع از ایران اولویت نخست این نیروها در منطقه است. ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی‌اکبر رائفی‌پور شامگاه چهارشنبه در کنگره شهدای شیمیایی در مصلی امام خمینی(ره) در رشت اظهار داشت: آمریکایی‌ها در جنگ ایران و عراق برای کمک به صدام از سه استراتژی استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان افزود: آمریکایی‌ها از طرق مختلف اطلاعات نظامی ما را ثبت می‌کردند و در اختیار صدام و نیروهای عراقی قرار می‌دادند و آنها نیز با اشراف اطلاعاتی به دست آمده نیروهای نظامی ما را تحت فشار می‌گذاشتند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از خرید لباس غواصی از کشور ژاپن گفت: مسئول خرید ایران برای منحرف کردن ذهن ژاپنی‌ها، به آنان گفته بود که لباس غواصی به ایران بدهد که توسط نی سوراخ نشود؛ آنها به اشتباه به صدام گفتند که ایرانی‌ها قصد انجام عملیات در هورالعظیم را دارند.

گفت‌وگوی وزیرخارجه عراق با "الجبیر" و "ابوالغیط"افشاگری مقام سابق دولت عراق درباره مکان حضور البغدادی/ انتقال سرکرده داعش به مکان امن توسط قدرت‌های خارجیروسیه و عراق تلاش‌های خود در مبارزه با داعش را هماهنگ می‌کنند

رائفی‌پور از حمایت‌های همه‌جانبه کشورهای منطقه از صدام در دوران جنگ ایران و عراق سخن گفت و خاطرنشان کرد: عربستان و کویت 30 میلیارد دلار از طریق فروش نفت به صدام کمک کردند و مصر نیز 18 هزار نیرو در اختیار او قرار داد.

مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان با بیان اینکه همه دنیا از میزان مقاومت رزمندگان انقلاب اسلامی متعجب بودند گفت: به اعتراف غربی‌ها، کمک پاریس به عراق در زمان جنگ آنقدر زیاد بود که عبارت "خط ریلی بین پاریس و عراق" مشهور شده بود.

رائفی‌پور با اشاره به میزان تانک‌های ایران و عراق در زمان جنگ افزود: ایران در شروع جنگ هزار 740 و در پایان آن هزار تانک داشت و عراق در هنگام شروع جنگ 2 هزار و 700 و در پایان آن 4 هزار و 500 تانک داشت؛ ما از نظر قدرت نظامی با عراق قابل مقایسه نبودیم، اما رزمندگان ما دلیرانه مقابل آنان ایستادند.

مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان تصریح کرد: صدام در زمان آغاز جنگ 332 فروند هواپیما و در پایان نیز 500 هواپیما داشت، اما رزمندگان ما تمام هواپیماهای او را از روی زمین زدند و این در نوع خود یک شاهکار بی‌نظیر محسوب می‌شود.

رائفی‌پور با بیان اینکه کل نیروهای نظامی ایران در زمان آغاز جنگ تنها 365 هزار نفر بود گفت: این بدان معنا است که در زمان جنگ تنها یک درصد از جمعیت ایران در جبهه‌ها جنگیدند، در حالیکه صدام از نظر تعداد نیرو نیز با توجه به جمعیت و مساحت دو کشور از ما مجهزتر بود.

مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان خاطرنشان کرد: بودجه نظامی ما در هشت سال جنگ به طور متوسط 12 درصد بود و کسانی در داخل به طور عمد اجازه هزینه بیشتر در جنگ را نمی‌دادند و به رزمندگان خیانت می‌کردند.

وی از شدت ناراحتی و رنج امام خمینی(ره) بعد از پذیرش قطعنامه سخن گفت و تصریح کرد: عده‌ای خیانتکار از داخل کشور در سال 66 به طور مخفیانه با آمریکا مذاکره کردند و از امام خمینی(ره) به عنوان یک مشکل در کشور نام بردند.

رائفی‌پور از دست انتقام خداوند برای کمک به نیروهای انقلابی یاد کرد و افزود: هنگام حمله آمریکا به عراق، عراقی‌ها با مقامات ایرانی تماس گرفتند و از ما خواستند که اجازه دهیم هواپیماهای عراقی در ایران مستقر شوند، این اراده خداوند بود که دشمن ذلیلانه به سمت ما بیاید.

مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان در رابطه با حضور نیروهای حشدالشعبی در ایران اظهار داشت: در واقع حضور نیروهای حشدالشعبی با لباس نظامی در مناطق سیل‌زده یک پیام واضح برای اسرائیل و عربستان بود که بدانند دفاع از ایران در منطقه برای این نیروها در اولویت است.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار احسان نصیری ظهر شنبه در دیدار با فرماندهی مرزبانی استان بوشهر ضمن تبریک به سرهنگ عبدالله خسروی به سمت فرمانده مرزبانی استان گفت: امروز نیروهای مسلح به‌عنوان سرباز ولایت در پاسداری از مرزهای ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

وی افزود: حضور مقتدرانه مرزبانان و سایر نیروهای مسلح باعث امنیت مردم شریف شده است.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر تصریح کرد: مرزبانان با شجاعت و شهامت در راه دفاع از کیان و مرزهای پرگهر مجاهدت و تلاش می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ضمن تقدیر از حضور فرمانده پایگاه دریایی ارتش گفت: همه نیروهای مسلح به عنوان ید واحد در راه دفاع از میهن عزیز ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

کد خبر 6089990

دیگر خبرها

  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!
  • سفر پریناز ایزدیار و رضا عطاران به کاخ صدام حسین!