Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@11:44:14 GMT

نعیم قاسم: به روابط خوب با ایران افتخار می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۸۶۴۳

نعیم قاسم: به روابط خوب با ایران افتخار می‌کنیم

خرداد؛ معاون دبیرکل حزب الله لبنان رژیم سعودی را اهرم اجرایی و مالی پروژه رژیم اسرائیل در منطقه توصیف کرد و از روابط خوب حزب الله با ایران در قالب محور مقاومت ابراز افتخار کرد.


به گزارش تسنیم، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در نشستی با مسئولان رده های میانی حزب الله در بیروت گفت: بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود تنها راه خلاص شدن از مشکل اسرائیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر راه حلی غیر از این، وقت کشی است. همه ادعاها مبنی بر وجود سازش و صلح، تلاش استکبار جهانی برای تثبیت اسرائیل است.
وی به گزینه مقاومت در برابر رژیم اسرائیل و پیروزیهای مقاومت در لبنان و فلسطین و همه کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: مقاومت معادله منطقه را تغییر داد. ما از مرحله تسلیم به مرحله عزت و قدرت و آزادسازی سرزمین در سایه مقاومت رسیدیم.
شیخ نعیم قاسم افزود: مقاومت تغییری راهبردی در گزینه های منطقه ایجاد کرد. همه اینها به یاری قدرت و اراده ما حاصل شد. غرب و آمریکا و جهان همواره می خواهند که ما قدرت نداشته و ضعیف باشیم تا بر سرنوشت ما حاکم شوند. وقتی قوی هستیم بر سرنوشت و آینده نسل های خودمان حاکم می باشیم.
وی افزود: نمی توان به قدرت های بزرگ دل بست زیرا آنها از اسرائیل جانبداری می کنند. این قدرت ها وقتی از راه حل حرف می زنند، به ما دروغ می گویند. قدرت های بزرگ دروغ می گویند که می خواهند حق را به صاحب آن بازگردانند زیر آنها از اسرائیل و جنایت ها و اشغالگری این رژیم جانبداری می کنند.
وی با اشاره به تحریم ها و فشارهای آمریکا به محور مقاومت و کشورهای مخالف سلطه گری آمریکا در جهان اشاره کرد و گفت: اکنون فشارهای آمریکا بر ما و ایران و کل محور مقاومت اعمال می شود. حتی کشورهای دیگری نظیر ونزوئلا نیز که با آمریکا و سیاست هایش مخالف هستند، زیر فشار قرار داردند. ما این تحریم ها را بخشی لاینفک از منفعت اسرائیل می دانیم. باید با این تحریم ها و فشارها مقابله کنیم و می توانیم این مقابله را انجام داده و در آن پیروز شویم.
به گفته شیخ نعیم قاسم، عربستان با حاکمان کنونی خود ابراز اجرایی و مالی جهت خدمت به پروژه اسرائیل است. رژیم سعودی 27 نفر از جمله 34 نفر از اهالی منطقه الشرقیه و الاحساء و قطیف در عربستان را اعلام کرد. این اعدام ها فقط به خاطر مخالفت (آنها) با نظرات (رژیم سعودی) انجام شد. این بدان معنا است که رژیم سعودی نمی پذیرد که کسی بگوید که اصلاح پذیر نیست یا بگوید که این رژیم در یمن و در حق فلسطینی ها جرم و جنایت مرتکب می شود و یا با دخالت در سوریه برای ویران کردن این کشور جرم و جنایت می شود.
وی افزود: عربستان با عملکرد خود در مشت اسرائیل است زیرا بخشی لاینفک از "معامله قرن" به شمار می رود. مقدمه این معامله نیز عادی سازی و لغو حقوق فلسطینی ها است که عربستان سعودی و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس آن را انجام می دهند. این کشورها هستند که هزینه مهمات و سلاح هایی را که منطقه و اقتصاد آن را ویران و ملت ها را به قتل می رساند، تامین می کنند تا اسرائیل قویتر باقی بماند.
معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: آنچه در منطقه در جریان است، پروژه ای به نفع عربستان نیست بلکه پروژه ای به نفع آمریکا است. عربستان کوچکتر از آن است که بتواند آمریکا را برای منافع خود مدیریت کند. این آمریکا است که از عربستان برای منابع خود بهره برداری می کند و نمی دانیم که وقت آن کی فرا خواهد رسید که عربستان به وبال گردن دولت آمریکا تبدیل شود و در نتیجه، آمریکا از حمایت از این کشور دست بردارد؛ همانطور که آمریکا این کار را در قبال دیگر حکام انجام داد.
شیخ نعیم قاسم گفت: ما افتخار می کنیم که روابط خوبی با ایران داریم. ما با ایران محور واحدی هستیم. ما محور مقاومت هستیم. حیات مقاومت در منطقه به یاری ایران است. همه ملت های منطقه و مقاومت مدیون ایران هستند زیرا این ایران بود که روحیه مقاومت را در بین ملت های منطقه دمید. امام خمینی (ره) رژیم شاه را به نفع استقلال منطقه و تقویت راههای آزادسازی آن سرنگون کرد. این دستاوری عظیم است. با ایران اسلامی چهره منطقه تغییر کرد و منطقه درحال بازیابی قدرت خود است.
معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به حامیان دروغین منافع ملت های منطقه گفت: امروز ما با دو محور روبرو هستیم. محور ایران و محور عربستان. کسی که با اسرائیل مقابله می کند، به این معنا است که باید با ایران همکاری کند. کسی که با ایران مقابله می کند، به این معنا است که پروژه اسرائیل را در دستور کار خود قرار داده است. این دو پروژه با هم نمی گنجند. گمراه کردن مردم کافی است. کسی که می گوید از وحدت مسلمانان حمایت می کند، پس چرا با ایران نیست؟ کسی که می گوید از مسئله فلسطین حمایت می کند، پس چرا از مقاومت حمایت نمی کند؟ کسی که می گوید مخالف دنباله روی از غرب است، پس چرا کشورهای منطقه از یمن گرفته تا لیبی و کشورهای دیگر را ویران می کند؟ اینها سولاتی است که باید به آن پاسخ داده شود. برچسب ها: ایران ، مقاومت ، لبنان

منبع: خرداد

کلیدواژه: ایران مقاومت لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در نشست سران اسلامی اعلام کرد که بی‌تردید قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی و تحریم عملی تسلیحاتی و تجاری ابزار مهمی در توقف نسل کشی اسرائیل در غزه و جنایاتش در کرانه باختری و قدس شریف است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان امروز یکشنبه در شروع صحبت‌های خود در این نشست تاکید کرد: ضمن محکومیت شدید تداوم جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مقاوم و مظلوم غزه و کرانه باختری فلسطین بر ضرورت تقویت اتحاد و هم بستگی بیش از پیش کشورهای اسلامی برای توقف فوری نسل‌کشی جنایات جنگی ترکیبی رژیم صهیونیستی و لزوم ارسال فوری کافی و بدون مانع کمک های بشردوستانه به سراسر غزه تاکید می‌کنم.

 وی در این سخنرانی افزود: بی تردید قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی و تحریم عملی تسلیحاتی و تجاری ابزار مهمی در توقف نسل کشی اسرائیل در غزه و جنایاتش در کرانه و قدس شریف می باشد.

مشروح سخنان وزیر امور خارجه را در زیر می‌خوانید:

از دولت و کشورهای مسلمان و آزادیخواهی که در این مسیر اقدام نمودند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

 تحولات اخیر فلسطین و مقاومت غزه و کرانه باختری بار دیگر ثابت کرد از بین بردن مقاومت فلسطین و حماس به عنوان یک حرکت آزادیبخش در مقابل اشغالگر توهمی بیش نبوده؛ چرا که رژیم اسرائیل یک دولت مشروع نیست، او فقط یک قدرت اشغالگر آپارتاید  است و گذشت زمان نیز هرگز به قدرت اشغالگر مشروعیت نمی بخشد.

 تحقق صلح و امنیت پایدار و عادلانه در منطقه تنها از طریق پایان اشغال سرزمین فلسطین، سوریه و لبنان، بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری خود و تضمین تحقق حق تعیین سرنوشت همه فلسطینیان میسر است.

کارزار جهانی حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات ضد بشری رژیم اسرائیل با گذشت هفت ماه از آغاز جنگ همچنان با قدرت ادامه دارد و به دانشگاه های آمریکا و اروپا و سایر کشورهای جهان رسیده است.

امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد

مدعیان دروغین آزادی بیان در غرب این صدای اعتراضی وجدان  های بیدار بشری را با سرکوب و خشونت پاسخ می دهند و بار دیگر رویکرد استاندارد های دوگانه خود را به نمایش گذاشتند.

افکار عمومی جهان و به ویژه جهان اسلام قویاً از ما به عنوان دولت های اسلامی انتظار دارند تا در نتیجه این اجلاس سران توصیه و اقدامات مهمی داشته باشیم، از جمله:

1- تاکید بر برقراری آتش بس فوری کامل بی قید و شرط دائم در تمام مناطق غزه از جمله در رفح و حتی کرانه باختری؛

2- رفع کامل محاصره انسانی غزه؛

3- تبادل انسانی اسرا؛

4- موظف ساختن رژیم آپارتاید اسرائیل به خروج فوری کامل و غیرمشروع از تمامی مناطق غزه و تصمیم بین الملی بازگشت امن مردم به مناطق و اماکن خود؛

5- اعمال تحریم فوری تسلیحاتی و تجاری همه کشورهای اسلامی علیه رژیم اسرائیل؛

6- حمایت از قرار موقت الزام آور دیوان بین الملی دادگستری و فراهم ساختن زمینه محاکمه و مجازات تمامی عاملان و آمران جنایات اسرائیل؛ برای تضمین صلح و امنیت در منطقه و جهان اسلام باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف محاکمه و مجازات کرد.

جهان اسلام اکنون در وضعیت بسیار حساس و پیچیده ای قرار دارد؛ به نحوی که کشورهای اسلامی در تلاش برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار با طیفی از چالش ها از جمله بی ثباتی اقتصادی، ناآرامی های سیاسی، درگیری های منطقه ای، اشغال خارجی، حضور بیگانگان، و مداخله قدرت های فرامنطقه ای مواجه اند.
این چالش ها تاکنون به تشدید فقر، تضعیف انسجام اجتماعی و اختلال در روند تلاش های توسعه ای منجر شده است.

با این وجود، این چالش ها می تواند، موجد فرصت هایی قابل توجه برای پیشرفت و نوع آوری در جهان اسلام و شکوفایی تمدن اسلامی باشد.

امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان استامیرعبداللهیان عازم گامبیا شد

میراث فرهنگی غنی، منابع طبیعی متنوع و جمعیت جوان و مستعد کشورهای اسلامی، زمینه های مساعدی را برای پیشبرد طرح های توسعه پایدار، بر اساس شاخص و ارزش های اسلامی فراهم ساخته است.

در این راستا جهان شاهد است که مردان و زنان جوان و با استعداد و تلاشگر ایران در مسیر توسعه علم و فناوری های بومی شگفتی های بزرگی آفریده اند. این ظرفیت سرشار در میان همه کشورهای اسلامی موجود است.

ما بر این باوریم که در راستای تحقق شعار این اجلاس یعنی تقویت اتحاد و همبستگی از طریق توسعه پایدار؛
 اول- ملت های اسلامی با تمرکز و سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی فناوری و زیرساخت ها می توانند ظرفیت بزرگ خود را در جهت نیل به اهداف توسعه پایدار ملل مسلمان به کار گیرند.

دوم- جهت تعمیق سطح همکاری و تسری توسعه پایدار و همه جانبه می بایست شبکه همکاری های اقتصادی، فنی، توسعه ای، تجاری و مالی و پولی میان کشورهای اسلامی در بستر توافقات و سازوکارهای هدفمند و مشترک بیش از پیش تقویت شود. 

سوم- ایجاد یک پلتفرم اختصاصی در چهارچوب سازمان همکاری اسلامی، جهت اشتراک گذاری دانش، تخصص و منابع مرتبط با توسعه پایدار، لازمه تحقق طرح های توسعه ای جهان اسلام است. 

چهارم- ارتقای یکپارچگی اقتصادی و تجاری بین کشورهای عضو سازمان جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار بر مبنای ارزش های دینی یک ضرورت اساسی است. 

پنجم- به کارگیری ابتکارات و نوع آوری های فناورانه و گسترش تحقیقات علمی به منظور پیشبرد دستور کار تحقیق اهداف توسعه پایدار در چهارچوب سازمان همکاری اسلامی نیازمند طراحی سازوکاری مناسب می باشد.

بی تردید، اهداف مهم توسعه پایدار در هر نقطه از جهان، بدون تضمین صلح و امنیت پایدار محقق نخواهد شد.همیاری و همکاری کشورها با شعار امنیت و توسعه پایدار برای همه، ضرورت و فوریت می یابد.

حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بار دیگر چهره واقعی رژیم تروریست اسرائیل را آشکار ساخت. 
جمهوری اسلامی ایران با توصل به قاعده حقوقی دفاع مشروع و پس از ناامید شدن از نقش بازدارنده شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه‌ دهم آوریل پاسخ نظامی حداقلی و محدودی به رژیم اسرائیل داد. البته ما با صدای بلند هشدار دادیم در صورت هرگونه ماجراجویی جدید رژیم اسرائیل علیه منافع ایران در داخل و خارج، واکنش بعدی ما علیه رژیم اسرائیل حداکثری، فوری و کاملاً پشیمان کننده خواهد بود.

توسل ایران در اعمال حق دفاع مشروع نشان دهنده رویکرد مسئولانه ما نسبت به صلح و امنیت منطقه و جهان می باشد.

ما امنیت جهان اسلام و امنیت منطقه را امنیت ایران می دانیم و دست دوستی خود را با دولت های منطقه و جهان اسلام به گرمی می فشاریم. رژیم اشغالگر اسرائیل ریشه نا امنی و دشمن مشترک همه ماست.

بار دیگر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با دولت گامبیا و کلیه دولت های عضو سازمان همکاری اسلامی جهت ارتفاع کارآیی این سازمان در جهان در حال گزار کنونی با هدف تقویت و تضمین منافع مشترک و سیانت از کیان و استقلال سیاسی و اقتصادی همه کشورهای اسلامی اعلام می داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها در مخمصه!
  • اتحاد ملت‌ها، انزوای صهیونیسم
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • چرا مقاومت بحرین شرکت «تراک‌نت» اسرائیل را هدف قرار داد؟
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟