Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه یزد گفت: شهید مطهری معلمی بود که هم می‌نوشت و هم عمل می‌کرد و این‌طور نیست که وی فقط نظریه‌پرداز باشد و صرفا نظریه بدهد، بلکه او دغدغه اجتماع و دغدغه اسلام و دغدغه سیاست هم دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ابراهیم طاهری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم گفت: یکی از کارهای بسیار ارزشمند و کارهای فرهنگی که در جمهوری اسلامی انجام می‌شود، نامگذاری روزهای خاصی به نام بزرگان ما است که در انقلاب اسلامی دارای برکاتی بودند و هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از افراد بزرگی که شهید شد و ما نتوانستیم از وجود عینی‌ ایشان بهره ببریم و امروز داریم از وجود معنوی‌شان بهره می‌بریم، شهید مطهری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد اظهار داشت: شهید مطهری جز آن 4، 5 نفری است که هنوز هم انقلاب اسلامی دارد از وجود معنوی وی استفاده می‌کند.

دو بعد اصلی شخصیت شهید مطهری

طاهری با بیان اینکه شخصیت شهید مطهری دارای دو بعد مهم و عمیق است، اضافه کرد: یکی از ابعاد شخصیت ایشان خط فکری اصیل اسلامی است. ایشان در واقع دارای یک خط فکری اصیل بود و دچار هیچ‌گونه انحرافی نشد.

وی ادامه داد: شهید مطهری هیچ‌گاه دچار انحراف‌هایی که برخی‌ها به آن مبتلا شدند و به سمت ایدئولوژی‌های خاص رفتند، نشد، بلکه او یک خط اصیل اسلامی دارد که به وضوح در آثارش مشخص است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: وقتی جریان‌شناسی انقلاب اسلامی را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که شهید مطهری جز کسانی است که این خط اصیل در ایشان خیلی پایبند است و اگر ایشان شهید نشده بود ما می‌توانستیم از وجود عینی ایشان بهره‌های خیلی بیشتری ببریم.

طاهری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های خیلی بارز شهید مطهری این بود که ضمن اینکه اصول را حفظ کرد، در عین حال شخصیتی میانه‌رو بود، یعنی با حفظ اصول میانه‌روی را هم داشت.

وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی شما کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران را می‌خوانید، می‌بینید که ایشان دغدغه اسلام و ایران را با هم دارد و اینگونه نیست که مثلا کامل ایران را مصادره کند یا کامل اسلام را مصادره کند و یک‌طرفه به قاضی برود.

استاد دانشگاه یزد تأکید کرد: شما هرکدام از کتاب‌های شهید را که می‌خوانید بیشتر به عمق شخصیت وی پی می‌برید، او از چهره‌های بزرگی است که شاگرد حضرت امام(ره) و شاگرد آیت‌الله بروجردی بوده؛ یعنی ایشان از محضر بزرگانی استفاده کرده و تربیت شده بزرگان است.

شهید مطهری فقط نظریه‌پرداز نبود

طاهری تصریح کرد: شهید مطهری معلمی بود که هم می‌نوشت و هم عمل می‌کرد و این‌طور نیست که وی فقط نظریه‌پرداز باشد و صرفا نظریه بدهد، بلکه او دغدغه اجتماع و دغدغه اسلام و دغدغه سیاست هم داشت.

وی ادامه داد: روش وی اینگونه نبود که فقط در اتاقی بنشیند و فقط بنویسد بلکه در در حوزه عمل هم ورود می‌کرد تا جایی که او یکی از بانیان نهضتی است که منجر به انقلاب اسلامی شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد یادآور شد: شهید بزرگوار با اندیشه‌هایش رابطه دین و سیاست را به خوبی معنی کرد و اندیشه‌های ایشان می‌تواند مانع سکولاریسم در جامعه شود.

طاهری گفت: می‌توان اندیشه سیاسی شهید مطهری را جز یکی از دروس اصلی رشته‌های مختلف علوم انسانی قرار داد و به عنوان یک سرفصل درسی از آن استفاده کرد.

وی اضافه کرد: مثلا کتاب نهضت‌های صد ساله ایشان را که می‌خوانیم می‌بینیم که چقدر عمیق کار کرده‌اند در حالی که این کتاب مجموعه سخنرانی ایشان است و حتی نوشته‌های ایشان هم نیست و قلم نزده‌اند اما عمیق و دقیق و مبتنی بر آینده‌پژوهی بودن آن مشخص است.

طاهری با بیان اینکه اگر بخواهیم خط اصیل اسلامی را معرفی کنیم شهید مطهری از محدود کسانی است که در این مسیر ثابت قدم مانده است، اظهار داشت: نباید استاد مطهری را به روز معلم محدود کرد، بلکه باید شهید مطهری و آثار وی را بیشتر به جامعه معرفی کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صولت مرتضوی شامگاه دوشنبه در جشن بزرگ کارگران در مشهد اظهار کرد: تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود و این امنیت، خونخواهی از سرداران نظامی و مردم فلسطین در اقدام سپاه پاسداران انقلاب و عملیات وعده صادق را فراهم می کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با ابلاغ سلام رییس دولت سیزدهم به کارگران و خانواده آنان گفت: رهبر انقلاب کارگر ایرانی را ستون فقرات تولید کشور می‌دانند و در روایات اسلامی نیز به جایگاه پر اهمیت نیروی کار و کارگر توجه بسیاری شده است به گونه‌ای که پیامبر اسلام (ص) بر دست پینه بسته کارگران بوسه می‌زند.

وی افزود: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اشاره شد، از نگاه اسلام کارگر صاحب ارزش و کرامت است و این موضوع نشان از تفاوت دیدگاه اسلام با سایر تمدن ها و جوامع دارد که به کارگر صرفاً نگاه ابزاری دارند.

مرتضوی توجه به امنیت شغلی، آتیه، مسکن و سایر موضوعاتی که موجب آسایش خاطر کارگران شود را از دغدغه های مهم دولت مردمی بر شمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت مظلومان فلسطینی نیز اظهار کرد: هم اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین به خاطر دفاع از خاک و حق حیات خود، موردشدیدترین حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند و این اقدامات ظالمانه با حمایت دولت های غربی در حال رخ دادن است.

وی گفت: غذای مردم فلسطین اکنون همراه با خون است و وجدان های مردم جهان کجاست که این ظلم را برنتابند.

کد خبر 6092717

دیگر خبرها

  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • شهید مطهری معلمی برای تمام دوران ها است
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • مطهری امام
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است