Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر حاتمی در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی، هوانیروز و پدافند هوایی ارتش عراق با اشاره به شرایط سیاسی، امنیتی منطقه و جهان اظهار داشت: تهدیدات و فرصت‌های پیش‌روی دو کشور ایجاب می‌کند که مقامات کشوری و لشکری، رایزنی‌های بیشتری در جهت تأمین منافع دو ملت، رشد و شکوفایی اقتصادی دو کشور، ثبات و امنیت در منطقه انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه هزینه‌های فراوانی پرداخت شده است، تصریح کرد: خون جوانان مومن، متعهد و وطن‌دوست ایرانی و عراقی ضامن ثبات و امنیت هر دو کشور است و اگر آن همکار‌های ایثارگرانه و جانفشانانه نبود، امروز عراق توسط بدخواهان و دشمنان صلح و امنیت تجزیه شده بود.

امیر سرتیپ حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی خاطرنشان کرد: تروریست خواندن سپاه از سوی آمریکا، انتقامی بود که آن‌ها از اقدامات سپاه علیه تروریسم در عراق و سوریه گرفتند، هر چند آن‌ها قصد داشتند با این اقدام از روند تثبت سیاسی امنیتی در عراق و سوریه جلوگیری کنند که باید مراقبت شود.

وی با بیان اینکه همکاری‌های دفاعی ایران و عراق موجب تعادل، توازن، صلح، ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد، ادامه داد: دو کشور عزم و اراده جدی و خوبی برای توسعه مناسبات دارند.

فرماندهان عالیرتبه نظامی عراق نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت تحکیم مناسبات دفاعی دو جانبه بر اساس حسن همجواری و پیوند‌های سیاسی، امنیتی، دینی و اجتماعی میان دو کشور مبتنی بر منافع دو ملت تاکید کردند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران و عراق ایران امیر حاتمی وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است

ژنرال "سید عاصم منیر" فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار دکتر سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است