Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@11:31:11 GMT

مسی به رکورد رونالدو رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۲۵۷۱

مسی به رکورد رونالدو رسید

کاپیتان تیم فوتبال بارسلونا در شب درخشش مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا، رکوردی را که ستاره یوونتوس چند روز پیش به ثبت رساند را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، گل‌های که لیونل مسی شب گذشته (چهارشنبه) در پیروزی ۳ بر صفر بارسلونا مقابل لیورپول به ثمر رساند، شمار مجموع گل‌های او در تمام دوران بازیگری‌اش در رده باشگاه را به عدد ۶۰۰ رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ابتدا در ریباند ضربه لوئیز سوارس دروازه خالی لیورپول را باز کرد و پس از آن با یک ضربه ایستگاهی تماشایی گل دوم خود و سوم بارسلونا را به ثمر رساند و به این ترتیب تیمش را به فینال لیگ قهرمانان نزدیک کرد.

مسی با این دو گل از حیث آمار گل‌هایش در رده باشگاهی با کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی یوونتوس برابر شد. رونالدو شنبه هفته جاری با زدن تنها گل یوونتوس مقابل اینتر در دربی ایتالیا خودش را ۶۰۰ گله کرد.

مسی اما در ششصد‌و‌هشتاد‌و‌سومین بازی باشگاهی‌اش به این رقم رسید در حالی که رونالدو این تعداد گل را در ۷۹۹ بازی در رده باشگاهی به ثمر رساند. کاپیتان بارسلونا اولین گل خود را ۱۴ سال پیش به ثمر رساند و از آن زمان تا کنون در تنها باشگاه حرفه‌ای دوران بازیگری‌اش، ۴۱۷ گل در لالیگا، ۱۱۲ گل در لیگ قهرمانان اروپا، ۵۰ گل در جام حذفی اسپانیا، ۱۳ گل در سوپرجام اسپانیا، ۵ گل در جام جهانی باشگاه‌ها و سه گل دیگر در سوپرجام اروپا زد.

بیشتر بخوانید:

برد مقتدرانه بارسلونا مقابل لیورپول  

مسی در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا ۱۲ گل زده است که دومین رکورد برتر او برای به ثمر رساندن بیشترین تعداد گل در یک فصل از لیگ قهرمانان است. با این حال او هنوز این شانس را دارد که به بهترین آمار گلزنی‌اش در یک فصل (۱۴ گل در فصل ۱۲-۲۰۱۱) برسد و حتی آن را بشکند.

مسی در کل دوران بازیگری‌اش ۳۴.۷ درصد از گل‌های بارسلونا در بازی‌هایی که در آن حضور داشته را به نام خود ثبت کرده است. بارسلونا از زمانی که مسی اولین بازی‌اش را برای این تیم انجام داد، ۱۷۳۰ گل در تمامی رقابت‌ها زده که سهم مسی از آنها ۶۰۰ تا بوده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل رکورد کریستیانو رونالدو لیونل مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی 4-1 والنسیا مقابل بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا (2 می، 2000) / فیلم

سال 2000 در چنین روزی و در چارچوب دور رفت رقابت های مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 1999/00، والنسیا در ورزشگاه خانگی خود، مستایا به مصاف تیم بارسلونا رفت.

دانلود (42.9MB)

دیگر خبرها

  • امید اول بارسلونا در جهنم زرد غیب شد!
  • فصل که تمام شود به بارسا برمی‌گردم
  • دورتموند رکورد زد: قیمت باورنکردنی بلیط بازی با PSG
  • پیروزی 4-1 والنسیا مقابل بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا (2 می، 2000) / فیلم
  • بیش‌ترین بازی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ رکورد تحسین‌برانگیز توماس مولر / عکس
  • کنایه گوتی به بارسلونا؛ لیگ قهرمانان اروپا بدون رئال مادرید کسل‌کننده‌ می‌شود!
  • عجیب اما واقعی؛ رکورد جالب استوک سیتی در نیمه‌نهایی‌های لیگ قهرمانان اروپا!
  • وینیسیوس به جمع کریستیانو رونالدو و دی‌بروینه پیوست
  • رکوردشکنی جذاب ستاره رئال: بالاتر از پوشکاش!
  • رئال مادرید و ثبت رکورد 8 بازی بدون شکست متوالی مقابل بایرن مونیخ