Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-05@19:13:38 GMT

مسوولان ناکارآمد، مهم‌ترین تهدید علیه نظام هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۲۷۵۰

مسوولان ناکارآمد، مهم‌ترین تهدید علیه نظام هستند

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی ظهر امروز در همایشی که به مناسبت فرا رسیدن هفته عقیدتی و سیاسی با حضور پاسداران لشکر عملیاتی حمزه 3 (ع) در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: زندگی در برهه کنونی اقتضائات خاص خود را دارد، به طوری که دوره آخرالزمان با هیچ زمانی قابل قیاس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوره کنونی را محور بودن فکر و اندیشه دانست، ادامه داد: بنابراین باید در چنین ایامی برای تبیین اندیشه‌های حضرت امام (ره)، آیت‌الله مطهری و سایر اندیشمندان انقلاب اسلامی اهتمام ورزید، تا این انقلاب در نهایت به اهداف متعالی خود دست پیدا کند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه مردم آذربایجان غربی در هشت سال دفاع مقدس، بیش از 12 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند، اضافه کرد: این استان بیش از 1 هزار کیلومتر مرز مشترک با سه کشور دارد، بنابراین مرزبانان برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

وی بیان کرد: مرزبانان، پاسداران و به طور کلی سربازان ولایت نه‌تنها از خاک و هستی کشورمان دفاع می‌کنند، بلکه از اندیشه‌های ناب بنیانگذار کبیر انقلاب پشتیبانی می‌کنند، چرا که اگر ایشان را قبول نداشتند، اصولا سختی این خدمت را هم نمی‌پذیرفتند.

واژه «امام» را مردم به ایشان نسبت دادند

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط مردم تاسیس شده است، ادامه داد: آیت الله مطهری برای مقبولیت افکار حضرت امام بیشترین تلاش را کرد، بنابراین مردم به اندیشه‌های امام رای مثبت دادند، حتی این واژه «امام» را مردم به ایشان نسبت دادند و این کار دانشگاهیان، حوزویان و ... نبود.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اظهار اینکه در چهل سال اخیر هم مردم پشتیبان اندیشه‌های امام بودند، اظهار کرد: قبل از اینکه رژیم ستمشاهی پیروز شود، اندیشه و فکر امام خمینی پیروز شد و در نهایت این افکار متعالی به انقلاب اسلامی و تاسیس سپاه منتهی شد، ناکارآمدی‌ها و سوءمدیریت‌ها انقلاب را آسیب‌پذیر کرده است.

تویسرکانی با بیان اینکه سپاه به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی باید مواردی را که موجب آسیب‌پذیر شدن انقلاب اسلامی شده است شناسایی کند و اقدام مقتضی را انجام دهد،  گفت: سپاه باید به مقوله ناکارآمدی‌ها و سوءمدیریت‌ها وارد شود و تدبیر کند، چرا که مسوولان غافل، اشرافی و سوءاستفاده‌گر این نظام را تهدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم به ما وعده و ضمانت برای حمایت همیشگی نداده‌اند، بنابراین باید برای رفع کاستی‌ها در جامعه گام برداشته شود، گفت: وقتی مسوولان یک کشور اعم از مجلس، دولت، قوه قضائیه و ... به صورت محسوس ناکارآمد باشند، در آن صورت مردم از اندیشه‌های امام روی‌ می‌‌گردانند.

هر فردی از مسوولیت خود سوءاستفاده کند خائن است

این مسوول با بیان اینکه هر فردی از مسوولیت خود سوءاستفاده کند خائن است، گفت: یک نظام انقلابی نباید به راحتی از کنار مسوول خائن عبور کند؛ مسوولان باید پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تامل کنند، یکی از نکات نهفته در آن لزوم طهارت اقتصادی مسوولان است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: رصد عملکرد مسوولین مطالبه مردم است؛ کسی که از مسیر خدمت منحرف می‌شود، سریع باید شناسایی و مجازات شود؛ منویات رهبری در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

تویسرکانی با بیان اینکه در صورت غفلت، مدیریت ناکارآمد به نظام ضربه خواهد زد، اظهار کرد: برخی مسوولان به خدا و مردم تکیه نزدند و به آمریکا امیدوار شدند، تا اینکه در نهایت شرایط کنونی به وجود آمد، دست اندرکاران به رهنمودهای رهبری در این زمینه بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۲۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع شامگاه جمعه در مراسم یادبود حافظان محراب و منبر قوچان هم‌زمان با شب شهادت امام جعفر صادق علیه الاسلام در بقعه آقانجفی قوچانی اظهار کرد: قرار گرفتن جبهه حق و باطل مقابل یکدیگر از ابتدای تاریخ بشریت تاکنون وجود داشته است و پیروزی انقلاب اسلامی این رویارویی را بیشتر آشکار کرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان بابیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش‌ها صورت گرفت تا این انقلاب و تئوری تمدن نوین اسلامی متوقف شود، گفت: بلافاصله پس از پیروزی، تمام ظالمان و مستکبران عالم به حمایت از صدام جمع شدند و جنگ تحمیلی را به وجود آوردند و جریان دفاع مقدس برای این بود که انقلاب اسلامی توسعه پیدا نکرده و به اهدافش نرسد.

وی با یادآوری این موضوع که وقتی جریان باطل به اهداف خود نرسید تهاجم فرهنگی، ناتوانی فرهنگی و قتل‌عام فرهنگی را به وجود آورد، تصریح کرد: این انقلاب با رهبری‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسیر خود در تحقق اهداف و آرمان‌هایش ادامه می‌دهد.

مهدوی ارفع تحقق وحدت امت اسلامی برای تشکیل جبهه‌ای واحد برای مقابله با استکبار را یکی از اهداف مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد محور مقاومت در میان کشورهای اسلامی وظیفه و تکلیفی بوده که از ابتدای خلقت همه انبیای الهی به دنبال آن بودند یعنی خط مبارزه دائمی و خستگی‌ناپذیر انجام شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه در چله دوم انقلاب باید منشور ترسیمی رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرلوحه اقدامات و فعالیت‌های خود قرار دهیم هم در خودسازی هم تمدن سازی و…، ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای منبر به تبیین ارزش‌های و آرمان‌های اسلام پرداخته شود و زمینه رهبری مردم را به سمت انجام‌وظیفه سوق داد.

وی پایگاه مسجد را محور همه فعالیت‌ها خواند که مردم پشتوانه این حرکت هستند و تصریح کرد: توجه به مسجد، محراب و منبر راه حرکت به سمت تحقق ارزش‌های و آرمان‌های اسلام بوده و باید هسته‌های مقاومت فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی در مسجد شکل بگیرد تا اسلام جهانی شود.

مهدوی ارفع هدایتگری، تحقق حاکمیت الهی و هدایت مردم به سمت سعادت و کمال را هدف بعثت انبیا برشمرد و بیان کرد: فلسفه پیامبران الهی این بود که مردم عبودیت و بندگی خداوند را داشته باشند و از طاغوت، کفر، بی‌دینی و الحاد پرهیز کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه امام صادق (ع) در طول ۳۴ سال امامت خود همواره در مسیر مبارزه با طاغوت و طاغوتیان حرکت کردند، افزود: امام صادق (ع) به دنبال پیاده‌سازی حاکمیت مطلق الهی بر اساس سیره تمدن سازی اهل‌بیت علیهم‌السلام بودند و در این مسیر منظومه فکری و عملی و اجتماعی اسلام را تدوین کردند.

وی با بیان این مطلب که در طول حیات امام صادق (ع) بیش از ۴ هزار نفر شاگردی ایشان را کردند، گفت: امام صادق (ع) در اقدامی راهبردی به بیان احکام فقهی و زندگی به همراه سبک حیات طیبه پرداخته و با بیش از ۳۵ هزار حدیث فقهی به تبیین حاکمیت الهی در عرصه فردی و اجتماعی پرداختند.

مهدوی ارفع تأکید کرد: امام صادق علیه اسلام با تربیت شاگردان شبکه‌ای از مروجان و مبلغان دین اسلام و تفکر شیعی ایجاد کردند که هم زمینه ارتباط شیعیان با مردم فراهم شد هم تشکیلات و سازمانی برای ائمه بعدی به وجود آمد.

کد خبر 6096117

دیگر خبرها

  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد