Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت دفاع آمریکابا این استدلال که واشنگتن می خواهد بر تحولات ونزوئلا تمرکز کند سفر خود به اروپا و آلمان را لغو کرد. ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ بین الملل اروپا آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "اشتوتگارتر ناخریشتن" آلمان، " پاتریک شاناهان"،  سرپرست وزارت دفاع آمریکا به دلیل تمرکز بر تحولات ونزوئلا و تشدید بحران در این کشورسفر خود به اروپا را لغو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال "جوزف دانفورد"، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم که قرار بود در این سفر وزیر دفاع آمریکا را همراهی کند سفر خود را لغو کرد.

این دو مقام آمریکایی از جمله قرار بود در اشتوتگارت در مقر نیروهای امنیتی آمریکا در اروپا  (Eucom) در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی جدید این نیروها شرکت کنند. این مراسم قرار است امروز بدون حضور این دومقام آمریکایی برگزار شود.

آمریکا اخیرا دخالت های خود در امور داخلی ونزوئلا را گسترده تر کرده است.

ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا  اعلام کرده است که که از دیدگاه ما اوضاع کنونی در ونزوئلا مبهم است.

 وی همچنین اظهار داشته است که تمام تلاش خود را برای جمع آوری اطلاعات درباره ونزوئلا به کار خواهد گرفت تا به برآورد صحیحی درباره اوضاع این کشور دست یابد.

دانفورد همچنین گفته است  تلاش می‌کنیم تا در صورتی که رئیس جمهور از نیروهای مسلح آمریکایی درخواست کند تا به وظیفه خود عمل کنند از این تصمیم حمایت شود.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا: برنامه‌ریزی جامعی در مورد ونزوئلا انجام داده‌ایم

 «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا  هم ضمن تهدید دولت قانونی ونزوئلا گفت در صورت لزوم، واشنگتن آماده ورود به جنگ با این کشور است

«خوان گوایدو» سوم بهمن ماه 1397 خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و دونالد ترامپ و برخی کشورهای اروپایی هم از این اقدام وی حمایت کرده و او را به رسمیت شناختند.

گوایدو روز سه‌شنبه  با انتشار ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در ونزوئلا شد و به دنبال آن، دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «کودتایی کوچک» را دفع کرده است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اتحادیه اروپا اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، هزاران دانشجو در ونزوئلا روز سه‌شنبه در شهر کاراکاس پایتخت این کشور برای حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

دانشجویان در حالی که از دانشگاه بولیواری به سمت مجلس ملی می رفتند، پوسترهایی را حمل می کردند و شعارهایی علیه تجاوزات و نسل کشی اسرائیل در فلسطین سر می دادند.

«فادی الزابن»، سفیر فلسطین در این تظاهرات گفت: «فلسطین ۷۵ سال منتظر عدالت بوده و از حق موجودیت خود دفاع کرده است. اسرائیل نوار غزه را به قبرستان کودکان و زنان تبدیل کرده است. من می پرسم چند کودک دیگر باید قبل از رسیدن ما به استقلال بمیرند؟»

وی گفت که اسرائیل در غزه ۵۰۰ مدرسه و مرکز آموزشی به همراه پنج دانشگاه را ویران کرد و ۸۰ رئیس دانشگاه را کشته است.

این نخستین تظاهرات حمایت از فلسطین در ونزوئلا نیست و در جریان جنگ علیه غزه تا کنون در چند نوبت مردم ونزوئلا خواستار توقف جنگ غزه شده‌اند.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز دوشنبه گفته بود: «جوانان جهان باید برای افشای نسل‌کشی مردم فلسطین [با مجوز بنیامین] نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به خیابان‌ها بریزند و خواستار صلح فوری باشند.»

پیش از این نیز، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قوانین بین اللملی را نقض و هرج و مرج به پا می‌کند.

پیشتر نیز، نیکلاس مادورو گفته بود که اسرائیل بیمارستان‌های نوار غزه را بمباران و بیماران، مجروحان و آوارگان فلسطینی را قتل‌عام می‌کند. رئیس‌جمهور ونزوئلا افزوده بود که رژیم صهیونیستی بذر یک ایدئولوژی خطرناک‌تر از نازیسم را ابتدا علیه مردم فلسطین و سپس همه ملت‌های عربی و اسلامی و همچنین مسیحیان کاشته است.

کد خبر 6093687

دیگر خبرها

  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید