Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در اولین نشست صمیمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با فعالان سمن‌های استان که صبح امروز ۱۲ اردیبهشت‌ماه در سالن الغدیر استانداری مرکزی برگزار شد،‌ سپاه را نهادی انقلابی، ولایی و مردمی برشمرد و اظهار کرد: برای فعالیت باید به این نکات بسیار مهم توجه کرد و سپاه این عناصر را مبنای عملکرد خود قرار داده است؛ سبک مدیریت سپاه در قالب سبک جهادی با روحیه انقلابی و صبغه دینی تعریف شده است و همین عامل سبک‌ کاری این نهاد را با سایر دستگاه‌ها متمایز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: حرکات و عملکرد سپاه زیر نظر ولی‌فقیه است زیرا همه اقدامات باید دارای مجوز و تأثیرگذاری شرعی باشد، آفرینش انسان مبتنی بر عمل صالح است و ما در کنار تمام خدمات به عنوان سرباز انقلاب و پاسدار به آن اعتقاد داشته و تلاش می‌کنیم در این حوزه بصیرت داشته و در عمل به آن توجه داشته باشیم. همچنین سپاه پاسداران در کنار خدمات نظامی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی را با تمام قوا دنبال می‌کند.
سردار کریمی اضافه کرد: پاسداران در طول زندگی از زمانی که وظیفه خود را شناخته تا لحظه مرگ می‌دانند پروردگار از آنان عمل صالح می‌خواهد عمل صالح همه افراد فراخور وظیفه‌شان فرق می‌کند همه ما در هر موقعیتی که باشیم وظیفه داریم عمل صالح را انجام دهیم حتی سلام دادن به عنوان کوچکترین عمل صالح محسوب می‌شود.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه برای قبولی عمل صالح شرایطی لازم است گفت: از کوچکترین عمل صالح تا بزرگترین آنان که جان سپردن در راه خداست باید شرایطی را رعایت کرد تا عمل صالح مقبول درگاه الهی شود از مهم‌ترین نکات رعایت شده اخلاص در نیت است که باعث قبولی عمل می‌شود. طرف معامله ما خداست و اگر نیت ما قرب الهی باشد موفقیت حاصل می‌شود همچنین تقوا در عمل دومین عنصر قبولی عمل است و برای انجام باید تقوای در عمل را رعایت کنیم مجاز نیستیم برای رسیدن به اهداف از ابزاری که خلاف شرع باشد استفاده کنیم خداوند متعال عملی را می‌پسندد و الزامات رعایت شده و هدف خدایی باشد.
وی با اشاره به اینکه استفاده از سلاح شیمیایی در ما و در قاموس ما نمی‌‌گنجد چرا که با مباحث اعتقادی و دینی ما منافات دارد اضافه کرد: سپاه نهادی مردمی است و با حمایت مردم دست به اقدامات و خدمات منحصر به فرد می‌زند در حوزه دفاع مقدس مردم صحنه را در دست گرفتند و سپاه زمینه حضور آنان در جبهه را فراهم کرد تا زمینه پیروزی مهیا شود. در بحث سازندگی نیز نهادهای مردمی شکل گرفت و گروه‌های جهادی به روستاها شتافتند تا آنان از امکانات رفاهی برخوردار باشند خوشبختانه از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد آبادانی روستاها و استفاده آنان از امکانات رفاهی هستیم.
سردار کریمی از فعالیت ۴۰۰ گروه جهادی خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی در سه سال اخیر با نیت خالص به میدان آمدند و کمک‌های بسیاری را به مردم آسیب داده رساندند. امنیت داخلی ایجاد شده توسط حزب سپاه در مناطق شمال غرب و جنوب شرق از دیگر موفقیت‌های این نهاد انقلابی است در این امر نیز بخشی از کار به مردم سپرده شد و موفقیت در کار باعث شد تا شاهد امنیت در این مناطق باشیم امروز در منطقه سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی مردم به کمک ما آمدند تا امنیت داخلی حاکم باشد.
این مقام مسئول با بیان اینکه اگر مردم پای کار نبودند مرزداری شاید بدین شکل اتفاق نمی‌افتاد حضور مردم همیشه در صحنه را زمینه‌ساز برچیده شدن سفره منافقان دانست و گفت: با به میدان آمدن مردم و تشکیل گروه‌های جهادی توانستیم در استان‌های سیل‌زده خوزستان، لرستان، ایلام، گلستان لایروبی منازل را انجام دهیم ده‌ها میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شد که این کمک‌ها به رسم امانت به ما سپرده شد و ما نیز تمامی آنان را به مردم آسیب‌دیده ناشی از سیل اهدا کردیم.
وی به فعالیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و نمایشگاه ایجاد شده در این رابطه اشاره کرد و گفت: این مجموعه کاملا مردمی است و تمام افرادی که در قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) کار می‌کنند مردم هستند و حداقل‌هایی همچون وسایل مهندسی و غیره را سپاه آورده است. ۱۵۰ هزار پروژه سازندگی توسط سپاه انجام شد که تمام عملکرد آن پایه و اساسش مردم هستند و ما به آنان ایمان داریم اعتقاد ما بر این است که مردم باید در همه زمینه‌ها حضور جدی داشته و ورود پیدا کنند.
سردار کریمی با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت سمن‌ها می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم، گفت: هدف ما این است که تاثیر گذار باشیم دنبال جمعیتی هستیم که تاکنون از آنان غافل بودیم جمعیتی که نیاز است پیام شهدا به آنان منتقل شود و باید با کمترین هزینه بزرگترین کار با خروجی مناسب را انجام داد. باید گفتمان‌سازی را شروع کنیم با نشستن کنار یکدیگر تبادل‌نظر کرده و برای حل مشکلات راه‌حل پیدا کنیم. این قول را به سمن‌ها می‌دهیم که شاید نتوانیم تمام مشکلات را حل کنیم اما در پیگیری مطالبات به ویژه آسیب‌های اجتماعی در کنار شما هستیم، در همه زمینه‌ها در حال پیشرفت هستیم اما در بحث اخلاقی، معنوی و فرهنگ در حال صدمه دیدن هستیم. به طور مثال معضل مواد مخدر به دست نیروهای مسلح حل نمی‌شود چرا که آنان هر آنچه می‌توانستند انجام دادند و شهیدان این حوزه گواه بر این ادعاست اگر برای رفع این معضل اجتماعی عزم ملی صورت گیرد می‌توان به نتیجه رسید.
فرمانده سپاه روح‌الله استان بر لزوم تشکیل هیأت اندیشه‌ورز تأکید کرد و افزود: با تشکیل این هیأت می‌توان جلسات را منظم‌تر برگزار کرد، اعتقاد داریم اگر مجمعی قرار است به فعالیت خود ادامه دهند باید دارای اساس‌نامه باشد. احصا چهره‌های درخشان استان از آرزوهای ما است چراکه از ۴ هزار چهره کشور ۱۲۰۰ چهره به استان مرکزی اختصاص دارد.
یادآور می‌شود؛ در پایان جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان‌های مردم‌نهاد و سپاه روح‌الله استان امضا شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینیان بعدازظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شهید مصطفی خمینی (ره) اظهار کرد: یکی از اولویت‌های سازمان بسیج کارگران مطالبات جدی کارگران محسوب می‌شود.

وی گفت: مجموعه سپاه کربلا خود را در کنار کارگران می‌بیند، اظهار کرد: کشورهای غربی کارگران به عنوان یک وسیله و ابزار می‌بینند اما در نظام مقدس اسلامی کارگران در راس قرار دارند پیامبر گرامی اسلام بر دستان زحمتکش کارگران بوسه زده است.

حسینیان با اشاره به اهمیت و جایگاه کارگران در کشور ادامه داد: در سال‌هایی که با شعار اقتصادی مزین شده است نقش کارگران در تحقق آن پررنگ است زیر کارگران چرخ تولید را به چرخش در می‌آورند.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم با کمک دستگاه‌های مختلف مسائل و مشکلات فراروی کارگران را به حداقل برسانیم.

کد خبر 6093344

دیگر خبرها

  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری