Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود اینکه افزایش تولید فولاد دنیا در سال گذشته حدود پنج درصد بود، تولید ایران ۱۰ درصد رشد داشت و امسال هم برنامه ما افزایش تولید فولاد به ۲۸ میلیون تن است.

رضا رحمانی افزود: ما تا 6 سال قبل رتبه پانزدهمجهان در تولید فولاد را داشتیم که سال گذشته با افزایش تولید به 25 میلیون تن به رتبه دهم صعود کردیم و کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه را پشت سر گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی با بیان اینکه خام فروشی در حوزه صنعتی سال به سال کمتر می شود، گفت: 6 سال قبل 20 میلیون تن کنستانتره صادر می‌کردیم که امروز به حدود هشت میلیون تن رسیده و آنچه صادر نشده در صنایع داخلی به ارزش افزوده تبدیل شده است.

وی مهمترین اقدام دولت در سال‌های اخیر را «ایجاد توازن در تولید فولاد» عنوان و اضافه کرد: هم از خام فروشی جلوگیری شده و هم ساخت داخل رونق و عمق بیشتری گرفته است.

**طرح ویژه‌ای برای فعال‌سازی معادن کوچک داریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت که «امسال طرح ویژه‌ای برای فعال‌سازی معادن کوچک داریم و طرح توازن و طرح زنجیره ارزش فلزات اساسی شامل فولاد، آلومینیوم و مس نیز امسال با قوت بیشتری ادامه می‌یابد.»

او تاکید کرد: سال 98 در حوزه معادن و صنایع معدنی نیز حرکت جدی و چشمگیری رخ می‌دهد.

**صنعت فولاد در ایران بومی شده است

رحمانی که عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح کارخانه ذوب آهن بیستون با حضور رییس جمهوری با ایرنا گفت وگو می کرد، اظهار داشت: پیش از افتتاح این کارخانه، 2 واحد دیگر هم در مجموعه جهان فولاد غرب راه‌اندازی شده و ذوب آهن واحد آن است که در مجموع هزار و 400 نفر در آنها مشغول به کار شده‌اند.

به گفته وزیر صنعت، «طرح توسعه این مجموعه صنعتی هم سال آینده تکمیل می‌شود و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم آن به 2 هزار نفر افزایش می‌یابد که قابل توجه است.»

وی با بیان اینکه می‌توانیم ادعا کنیم صنعت فولاد در ایران بومی شده است، گفت: نمونه آن همین واحدی است که امروز در شهرستان هرسین افتتاح کردیم که بسیاری از تجهیزات آن را خودشان تولید یا از داخل کشور تهیه کرده‌اند.

مرحله اول کارخانه ذوب آهن بیستون شامل ذوب و ریخته‌گری است که ظرفیت آن 250 هزار تن در سال است و برای آن 6 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

این طرح در هفت کیلومتری شهر هرسین و در جنوب شرقی کرمانشاه و در درون مجتمع جهان فولاد غرب قرار دارد.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Dmu برچسب ها: صنعت فولاد ، فولاد ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: صنعت فولاد فولاد بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اجرای پایلوت غنی‌سازی آرد با ویتامین «دی» را از برنامه‌های وزارت بهداشت در سال جاری خواند.

دکتر احمد اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تولید نان کامل جزو اولویت‌های وزارت بهداشت است، اظهار کرد: براساس تصمیم‌های اتخاذه شده در  نظر داشتیم تا پایان سال ۱۴۰۲ در حیطه فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی، هر مرکز آموزشی حداقل یک کارخانه تولید آرد کامل داشته باشد. در سال جاری هم تاکید بر آن است که تعداد کارخانه‌های تولید آرد کامل برای هر دانشگاه علوم‌پزشکی به سه مورد برسد.  

وی درباره اهداف وزارت بهداشت از تولید نان کامل در کشور گفت: هدف وزارت بهداشت از فرآیند نان کامل،  سبوس‌گیری اندک از آرد است. پیشنهاد دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ارتباط با سبوس‌گیری این است که ۲ تا ۶ درصد سبوس‌گیری از آرد انجام شود. در چنین شرایطی، فلزات سنگین و آلودگی‌ها گرفته می‌شود اما هدف وزارت بهداشت برای تامین نان سالم با آرد کامل را برآورده می‌کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره وضعیت ویتامین گروه B در کشور و وضعیت این ویتامین با تولید آرد کامل، گفت: از منظر کمبود ویتامین گروه B با مشکل مواجه نیستیم و کمبودی در زمینه این ویتامین وجود ندارد.  هدف از اجرای برنامه نان کامل، تامین فیبر و منیزیوم است.

اسیماعیل‌زاده درباره برنامه‌های دفتر بهبود تغذیه برای بازنگری برنامه غنی‌سازی آرد نیز به ایسنا گفت: سال جاری، درنظر داریم برنامه غنی‌سازی آرد با آهن و اسید فولیک را که مدت‌هاست اجرا می‌شود، بازنگری کنیم. همچنین اجرای پایلوت غنی‌سازی آرد با ویتامین دی از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت در سال جاری به حساب می‌آید.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • بسته ویژه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است