Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@02:52:40 GMT

48 درصد واحدهای روستایی قزوین مقاوم سازی شده اند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۹۲۷۵

48 درصد واحدهای روستایی قزوین مقاوم سازی شده اند

علی خانجانیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد:با اقدامات و فرهنگ سازی صورت گرفته در بین روستاییان، هم اکنون حدود نیمی از 93 هزار و 246 واحد مسکونی روستایی استان، مقاوم سازی شده و 9 هزار و 773 واحد مسکونی نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر بازسازی و یا مورد مرمت قرار گرفته است.
به گفته این مسئول مسکن روستایی، میانگین درصد مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی کشور 42 درصد اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:بنیاد مسکن در حوزه ساخت و ساز و مقاوم سازی بناهای روستایی نقش نظارت و هدایتگری را داشته و در این مسیر نیز طی چهار دهه گذشته گام های بلندی را برداشته است.
خانجانیان یادآور شد: بالغ بر چهار هزار و 829 میلیارد ریال اعتبار به استان قزوین برای اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی استان قزوین از سال 84 تا 98 تخصیص یافت.
سرپرست عمران روستایی و مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: میزان درصد انحراف تسهیلات مسکن ارایه شده از سوی این نهاد جهت بهسازی و مقاوم سازی صفر است.
وی یکی از مشکلات بنیاد مسکن در حوزه مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی را رعایت نکردن اجرای مصالح و نماهای بومی از منظر روستا، به ویژه در حوزه بوم گردی دانست.
خانجانیان با اشاره به ناهمخوانی اجرای نقشه و نماهای شهری در مناطق روستایی، تصریح کرد:با هماهنگی دفتر فنی استانداری، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و همراهی دفاتر نظارت بر ساخت و ساز روستایی درصدد رفع این معضل در روستاهای استان هستیم.
8054* 6101
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان قزوین انقلاب اسلامی ساخت و ساز فرهنگ سازی گردشگری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی از مهمترین وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

وی افزود: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها عنوان کرد و گفت: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان به قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی و بهسازی شد.

اسماعیلی به برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی آن طی امسال  اشاره کرد و گفت: در ۲ لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان زنجان پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، خاطر نشان کرد:۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم