Web Analytics Made Easy - Statcounter

کندشدن برخی فعالیت‌های توسعه‌ای در شرایط تحریم اجتناب‌ناپذیر است اما این روند شامل میادین مشترک نمی‌شود.

 معاون امور توسعه و مهندسی نفت شرکت متن  درباره خروج شرکت های خارجی از قراردادهای پارس جنوبی جنوبی گفت: پس از خروج شرکت توتال پروژه به شرکت پتروپارس و سی ان بی سی واگذار شد و اکنون مذاکرات با چینی ها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه محدودیت هایی پس از تحریم ایجاد شده است اما توسعه توسط شرکت های ایرانی ادامه داشت گفت: کندشدن فعالیت های توسعه در شرایط تحریم شامل میادین مشترک نمی شود هرچند این کندی اجتناب ناپذیر است. وی با اشاره به  افتتاح فازهای 13,22و 24 در سال جاری وفازهای 20 و21 در سال گذشته گفت توسعه این میادین نیز در زمان تحریم انجام شده است.

دهقان درادامه درباره توسعه فاز 11 گفت: کشور مدت هاست که با شرایط تحریمی روبروست و توسعه در فازها 11 این مزیت را دارد که شامل پالایشگاه خشکی نمی شود در نتیجه بهسرمایه گذاری کمتری نیاز دارد.

بعد از خروج توتال از این طرح، سهام توتال به سی‌ان‌پی‌سی واگذار و مذاکرات با این شرکت چینی نیز  ادامه دارد. اگر مشکلات موجود در مذاکرات  رفع نشود، تمهیدات دیگری در نظر خواهیم گرفت. ضمن اینکه پتروپارس هم، آمادگی دارد فاز نخست توسعه فاز ١١ را اجرایی کند.

وی درباره تاثیر تحریم ها بر توسعه قراردادها با کشور آذربایجان گفت: هنوز گزارشی برای قطع همکاری از سوی آذربایجان دریافت نکردیم.

وی درباره توسعه فاز دوم پارس جنوبی گفت: مذاکرات فاز دو در این میادین با مذاکراتی که با یک شرکت چینی داشتیم انجام شد اما به دلیل عدم قطعیت و شرایط موجود به نتیجه ای نرسیدیم و ممکن است پس از بررسی ها فاز دو را با شرکت ایرانی به انجام رسانیم.

دهقان درباره توسعه میادین آزادگان نیر گفت: باید به توسعه بیشتر آزادگان فکر شود اما کار توسعه در آزادگان متوقف نیست و مناقصاتی برای بهره برداری از چاه های دیگر در این میدان انجام خواهد شد و تا پایان سال 35 هزار بشکه به ظرفیت تولید آن اضافه خواد شد.

وی درباره صحت خبر دستگیری مدیران شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: برخی از کارشناسان و مجریان برای اراپه پاره ای توضیحات فراخوانده شدند که به معنای دستگیری نیست و زمانی اعلام جرم مشخص می شود که افراد به قوه قضاییه معرفی شوند وتخلف ها مشخص شود. اما دقت متن در فرایندهایی که انجام می شود بیشتر شده است.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Dn9 برچسب ها: پارس جنوبی ، پتروپارس ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پارس جنوبی پتروپارس بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که طرح ترافیک جدید تهران در سال جاری اجرا نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در مراسم تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ... که صبح امروز برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است. در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه 16 اقدام خوبی صورت گرفت و یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

وی با بیان این‌که همچنین اخیرا در محور آزادگان در محدوده پل فتح یک لاین احداث شد که موجب روان‌سازی بار ترافیکی شد، تصریح کرد: تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری که امروز وارد مدار می‌شود نیز یکی دیگر از اقدامات مهم بود چرا که لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری محور تنگی بود که حالا این محور استانداردسازی شده و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد چرا که شاهد بودیم این بار ترافیکی تا کیلومترها محور آزادگان را درگیر می‌کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص این‌که شهرداری در نظر دارد طرح ترافیک را تغییر دهد و آیا در این زمینه نظرات پلیس احصا شده یا خیر؟ تصریح کرد: هنوز صحبت جدی در این زمینه با پلیس نشده است اما اعتقاد دارم که تغییرات در محدوده طرح ترافیک و غیره خوب است و نباید در برابر تغییرات مقاومت کنیم.

موسوی‌پور با بیان این‌که با توجه به افزایش تردد خودروها موتورسیکلت‌ها و غیره باید طرح ترافیک بروزرسانی شود، اظهار کرد: باید کارگروه مشترکی فی‌مابین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی در خصوص تغییرات طرح ترافیک برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح ترافیک جدید تا پایان سال جاری انجام شده و امسال شاهد اجرای طرح ترافیک خواهیم بود یا نه؟ اظهار کرد: قطعا امسال نیست و باید اقدامات کارشناسی به درستی انجام شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که چه بزرگراه‌هایی در تهران وجود دارد که آسفالت آنها نیاز به مرمت آسفالت دارند، گفت: عمدتا محورهای کمربندی که خودروهای سنگین در آن تردد می‌کنند همچون بزرگراه یاسینی، آزادگان و قسمتی از بزرگراه بسیج محورهایی هستند که آسفالت آنها نیاز به بهسازی بیشتر دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • نسل جدید ربات انسان‌نما، همه‌منظوره است
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • (ویدئو) کروکودیلی که در چنگال شیر‌ها گرفتار و تکه پاره شد
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار