Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@10:08:36 GMT

سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی در ایران ۱۰ درصد است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۶۰۵۵

سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی در ایران ۱۰ درصد است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور۱۰ درصد است، گفت: این رقم در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته دنیا ۱۵ الی ۲۵ درصد است.

به گزارش ایمنا، فریده اولادقباد درباره ایده استانی شدن بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال آتی گفت: وزارت آموزش و پرورش در سال 96 در حدود 6 هزار میلیارد تومان کسری بودجه  داشت زیرا 95 درصد اعتبارات صرف حقوق همکاران می‌شود؛ بدین معنا که بودجه وزارت آموزش و پرورش به هزینه‌های جاری اختصاص می‌یابد بنابراین با این اوصاف بودجه‌ای برای هزینه های عمرانی در وزارتخانه باقی نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش در بودجه استانی کشور در اولویت قرار بگیرد، اقدامی موثر است؛ تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در اولویت  بودجه عمومی هیچ کدام از دولت‌ها نبوده است.

اولادقباد افزود: تخصیص بودجه استانی آموزش و پرورش و ادارات کل آموزش و پرورش در اولویت کار استانداران قرار بگیرد تا بتوان بودجه آموزشی را به نحو مناسبی تخصیص داد؛ بنابراین اگر بودجه وزارت آمورش و پرورش به صورت استانی تعیین شود باید علاوه بر پوشش هزینه‌های جاری آموزش و پرورش، نوسازی و مقاوم سازی مدارس نیز از منظر عمرانی در دستورکار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سهم وزارت آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور 10 درصد است،گفت: سهم آموزش و پرورش در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا 15 الی 25 درصد است.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حقوق همکاران حق التدریس باید برمبنای تزریق بودجه استانی آموزش و پرورش عملیاتی شود، یادآورشد: اگر بودجه آموزش و پرورش در  استان ها در  اولویت قرار  نگیرد، به طور حتم وزارت آموزش و پرورش متضرر خواهدشد.

منبع: خانه ملت

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش بودجه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون بزرگ استخدامی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش با حضور ۴۰۷ هزار داوطلب، ساعت ۹ صبح امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در ۳۱ استان کشور برگزار شد.

بالغ بر ۱۹ هزار نفر در چهار رشته شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور در این آزمون پذیرفته خواهند شد.

دیگر خبرها

  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • آزمون بزرگ استخدامی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد
  • تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان + تصویر
  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است