Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@14:52:44 GMT

واکنش وزارت خارجه به تهدیدهای نظامی آمریکا علیه ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۶۳۵۵

واکنش وزارت خارجه به تهدیدهای نظامی آمریکا علیه ونزوئلا

خبرگزاری تسنیم: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه در واکنش به اخبار مربوط به اظهار نظر مقامات آمریکایی مبنی بر استفاده از زور و اقدام نظامی علیه کشور ونزوئلا اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران تلاش آمریکا برای انجام کودتا یا هر گونه اقدام نظامی در ونزوئلا و سخنان مقامات آمریکایی برای تحریک به اغتشاش و خشونت در آن کشور را به شدت محکوم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهدید به استفاده از زور علیه کشورهای دیگر نقض آشکار حقوق بین الملل بویژه منشور ملل متحد است. از دبیر کل سازمان ملل متحد و همه اعضای جامعه بین المللی انتظار می رود اینگونه اظهارات را محکوم کرده و نسبت به آن واکنش مقتضی نشان دهند.»

سید عباس موسوی اضافه کرد: «متاسفانه نظم و ثبات بین المللی توسط عده ای افراد جنگ طلب، قانون گریز و هرج و مرج خواه در دولت آمریکا با خطر روبرو است و لازم است همه اعضای جامعه جهانی مسئولیت خطیر خود را در مهار اینگونه اقدامات و بدعت ها بکار گیرند.»

روز سه‌شنبه پس از آن‌که «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا با انتشار پیامی ویدیویی خواستار شورش مسلحانه علیه دولت قانونی این کشور شد، تنی چند از مقامات بلندپایه آمریکایی آشکارا ونزوئلا را تهدید به اقدام نظامی کردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزارت خارجه تهدیدهای نظامی آمریکا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند

 ناصر کنعانی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است. مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران