Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان گفت: با ورود دستگاه قضائی ضمن به روز شدن پرداخت حقوق کارگران معدن، از تعطیلی دو معدن بزرگ در کوهبنان و بیکار شدن بالغ بر ۸۰۰ کارگر جلوگیری بعمل آمد. محمد مهدی میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با تاکید بر اینکه از فعالیت‌های اقتصادی مشروع حمایت می‌کنیم، گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس قوه قضائیه اجازه نخواهیم داد چرخ تولید در معادن زغال سنگ کوهبنان به دلیل مشکلات حقوقی و قضائی متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام قضائی تصریح کرد: طی یک سال گذشته و پس از برگزاری چندین نشست مشترک فی مابین مسئولان قضائی شهرستان با مسئولان ارشد شرکت ذغال سنگ استان کرمان خوشبختانه گلایه مندی‌های کارگری از حیث عدم پرداخت به موقع حقوق به حداقل رسیده است.
وی به عملکرد دادگستری کوهبنان در زمینه حمایت از تولید کنندگان و واحد‌های تولیدی در این منطقه اشاره کرد و گفت: در راستای جلوگیری از تعطیلی و رسیدگی به مشکلات معادن، دادگستری کوهبنان در ادامه ابلاغ دستور العمل پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوق و قضائی بلافاصله رسیدگی به موضوع را در دستور کارخود قرار داده است.
رئیس دادگستری کوهبنان عنوان کرد: یکی از معادنی که دچار مشکل بود، معدن چشمه پودنه کوهبنان با حدود پانصد نفر کارگر با سابقه و مهارت فنی بالا بودکه با نشست‌های مشترکی که با سهامداران عمده و مدیران شرکت ذغال سنگ کرمان برگزار شد طی یکسال گذشته با قول مساعد مدیران استانی، بخشی از مطالبات مالی و حقوق و مزایای معوقه کارگران پرداخت شده است.
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری در ادامه بیان کرد:با ورود سیستم قضائی شهرستان کوهبنان و برگزاری چندین نشست مشترک به مشکلات حقوقی و قضائی معدن زغال سنگ کانجویان کوهبنان رسیدگی شد و از تعطیل شدن این معدن با داشتن بالغ بر ۳۰۰ کارگر جلوگیری بعمل آمد.
وی افزود: در خصوص معدن کان جویان نیز با رعایت قوانین و مقررات تاکنون مسئولان مربوطه نسبت به تسویه حساب تعدادی از طلبکاران اقدام نموده اند و معدن در حال ادامه فعالیت است.
میرزایی تصریح کرد: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های سیستم قضائی و در جهت رونق تولید و در چارچوب مقررات و بالحاظ وظایف و اختیارات و صلاحیت‌های قانونی، ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضائی در دادگستری کوهبنان تشکیل شده و جزو ستاد‌های فعال این حوزه قضائی است.
شایان ذکر است معادن چشمه پودنه و کانجویان از معادن معتبر در زمینه تولید زغالسنگ در سطح کشور است.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معدن ذغال سنگ معدن در کوهبنان اقتصاد مقاومتی حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرس از فضای کارگری برداشته شود

ایسنا/لرستان دبیر خانه کارگر لرستان گفت: باید استرس از فضای کارگری برداشته شود.

محمدحسن موسیوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات و مسائل معیشتی، کارگران پایبند به نظام هستند و در همه مقاطع مختلف حساس کشور ‌حضور داشته و نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید استرس از فضای کارگری برداشته شود، افزود: رفع مشکلات کارگری نباید محدود به هفته کارگر شود و مسؤولان باید در طول سال به رفع تدریجی این مشکلات بپردازند.

موسیوند با بیان اینکه این قشر در کشور ۱۴ هزار شهید و در لرستان ۲۰۴ شهید را تقدیم نظام کرده‌اند، اظهار کرد: در کشور برای افزایش حقوق انتظار داشتیم که مطابق ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ افزایش انجام شود، اما با توجه به شرایط موجود این امر محقق نشد.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود کمک شود واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل لرستان احیا و از سرمایه‌گذاران دعوت شود.

دبیر خانه کارگر لرستان با بیان اینکه حدود ۴۰ شورای اسلامی کار در استان داریم، گفت: امنیت شغلی، بهبود شرایط اقتصادی و همخوانی داشتن میزان حقوق و دستمزد کارگران با تورم، مهمترین مطالبات جامعه کارگری‌اند.

موسیوند افزود: هرگونه حمایت صنفی، معیشتی، مهارت‌آموزی و ... از کارگران شود، قطعاً موجب توانمند شدن آنها خواهد شد و با خاطری ایمن و با انگیزه دوچندان به کار و تولید مشغول خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی
  • بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟
  • جزییات مرگ کارگر معدن زغالسنگ هشونی شهرستان کوهبنان
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • جزییات مرگ کارگر معدن زغال سنگ در دستگاه نقاله
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود