Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:55:43 GMT

حمل کلیه اهدایی با پهپاد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۷۷۸۶

حمل کلیه اهدایی با پهپاد

تهران-ایرنا- یک کلیه اهدایی برای نخستین بار با استفاده از پهباد، برای عمل جراحی پیوند کلیه به جراحان یک بیمارستان در آمریکا تحویل داده شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اینترنتی بی.بی.سی نیوز، این کلیه اهدایی برای عمل جراحی پیوند کلیه به مرکز پزشکی مریلند در دانشگاه مریلند واقع در «بالتیمور» ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پذیرنده این کلیه یک زن 44 ساله و اهل بالتیمور بود که از هشت سال قبل به علت نارسایی کلیه مجبور به انجام دیالیز بود.
انتظار می رود این تجربه موفق منجر به تکرار آن در آینده نزدیک شود.
مسوولان دانشگاه مریلند از سال 2016 آزمایش های ضروری را برای به پرواز درآوردن پهپادهای حامل ابزار و اشیای حساس انجام داده بودند.
پهپادهایی که برای حمل اعضای بدن استفاده می شوند باید بصورت خاصی طراحی شده باشند؛ بطوریکه بتوانند اعضای پیوندی را حفظ و کنترل کنند.
محققان معتقدند استفاده از این روش انتقال اعضای بدن برای پیوند هم ایمن تر و هم سریع تر بوده و هم بیشتر از روش های حمل و نقل سنتی قابل اتکا است.
علمی**2038**9189

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كليه اهدايي پهباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • جنجال مدال اهدایی و عکس یادگاری یک دختر با علی دایی +تصویر
  • جنجال مدال اهدایی یک دختر به علی دایی
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب
  • مادربزرگ ۵۴ ساله قلب مصنوعی و کلیه خوکی دریافت کرد
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد