Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: آمریکا و اذنابش در خط مقدم تروریسم و زیرپا گذاشتن حقوق بشر قرار دارند و مشکل اصلی آنان با ایران عقیدتی و دینی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله سیداحمد خاتمی در فرازی از خطبه دوم نماز عبادی - سیاسی جمعه تهران، افزود: مصاف ما با آمریکا عقیدتی، نه قصه تروریسم؛ حقوق بشر و بحث هسته ای نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: دنیا می داند آمریکا و اذنابش در خط مقدم تروریسم و تروریسم پروری و همچنین در خط مقدم زیرپا گذاشتن حقوق بشر قرار دارد؛ زرادخانه هسته ای و بمب اتم در این کشور موج می زند. مشکل آنان فقط دینی و عقیدتی است.
خاتمی با بیان اینکه در مدت 40 سال انقلاب اسلامی، آنی نبوده که در ستیز با امریکا نباشیم و تصریح کرد: در این 40سال ملت ایران پیروز بوده و هیمنه امریکا را در دنیا شکستیم. آنچه که مایه نگرانی آمریکاست و آقای ترامپ هم بارها بیان کرده، آن شعار انقلابی 'مرگ بر امریکا'ی ماست.
وی افزود: ترامپ مدام می نالد که مردم ایران می گویند مرگ بر آمریکا. ما می گوییم مرگ بر زورگویی آمریکا، مرگ بر ترامپ، مرگ بر بولتون؛ ما که با مردم آمریکا مشکل نداریم. ما نقشه جدید خاورمیانه آمریکا را به فضل خدا در هم شکستیم.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: وقتی امیرالمومنین (ع) در جنگ خندق وارد میدان شد پیامبراکرم فرمود تمام ایمان به جنگ با تمام شرک آمده است. نظام ما نظام عاشق علی (ع) است. در تک تک سلول های این مردم محبت علی نقش بسته است. دشمنان نظام ما هم از سنخ دشمنان امیرالمومنان هستند و ما در یک مصاف اینچنینی هستیم.
وی با بیان اینکه از اول پیروزی انقلاب تا کنون چهار جنگ نظامی، فرهنگی(تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه ای و روانی زیر مجموعه آن است و دهه دوم انقلاب بود) ، سیاسی و الان جنگ اقتصادی را تجربه کرده و می کنیم، گفت: هیچ تردیدی در این زمینه نیست که ملت ایران در سه جنگ قبلی پیروز شده و در این جنگ هم پیروز برمی آید.
خاتمی پنج رمز پیروزی این جنگ ها را خداباوری، بصیرت، حضور مردم در صحنه، مقاومت، وحدت و همدلی برشمرد و افزود: اینها عناصر پیروزی ملت ماست و با آن در آینده هم پیروز خواهیم شد.

**ترامپ دزد سرگردنه
خاتمی آمریکا را کشور بحران زده دانست و ترامپ را دزد سرگردنه خواند و گفت: ترامپ مانند دزد سرگردنه ای است که باج گیری می کند. آقای ترامپ می گوید عربستان 500میلیون دلار بدهد تا امنیتش را تامین کنیم سال آینده مبلغ بیشتر می شود.
وی افزود: این شرایط، اهمیت مقاومت را نشان می دهد که با یک دیوانه ای طرف هستیم که اگر یک قدم عقب بنشینیم 10 قدم جلو می آید . باید سر این دیوانه را به سنگ کوبید و تنها کسی که سر این دیوانه را به سنگ می کوبد، ملت ایران است. در این شرایط مذاکره، تسلیم است و تسلیم یعنی ذلت و ملت عاشورایی ایران ذلت ناپذیر و شعارشان هیهات من الذله است.
امام جمعه موقت تهران گفت: ابزار این روزهای ترامپ تهدید است، تهدیدهایی که بسیار نخ نما شده و چنانچه در هر کشوری اثر داشته باشد در ایران اثر ندارد. 40 سال است که گوشمان با این تهدیدها پر است.
وی اضافه کرد: یکی از این تهدیدها به صفر رساندن صادرات نفت ایران است. امریکا به خوبی می داند نظام ما هر چقدر بخواهد نفت تولید می کند و به کوری چشم شما هر چقدر هم که بخواهد، صادر خواهد کرد.
ادامه دارد..
سیام **7329

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نماز جمعه خطبه دوم آيت الله خاتمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۹۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است

ایسنا/زنجان امام جمعه زنجان گفت: مفاهیم انقلاب مانند عطر گل‌های بهاری است و کسی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد. بنابراین انقلاب ایران همین‌گونه در حال انتشار در جهان است. 

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: وقتی امام راحل فرمودند ما انقلاب را به دنیا صادر می‌کنیم، بسیاری‌ تصور می‌کردند قرار است ما لشکری به کشورهای دیگر بفرستیم، اما خیر این نبود.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل در این رابطه که اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب بنشینید، آنها ۱۰ قدم پیش‌روی خواهند کرد، گفت: در ۴۵ سال گذشته، هر کشوری یک قدم عقب‌نشینی کرده، آمریکا ۱۰ قدم جلوتر آمده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان ادعاهای حقوق بشری دارند، ادامه داد: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله‌ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد. بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده‌اند، در حالی که تنها درخواست دانشجویان توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه است، اما آنها به خوابگاه‌های دانشجویی شبانه حمله کردند و دانشجویان را با دستبند بردند؛ این است حقوق بشر آمریکایی؟!

خاتمی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ، گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در منطقه در حال نقش‌آفرینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • تاکید امام جمعه موقت بوکان برلزوم تکریم معلمان
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • طرح «نور» اقدام بزرگ و شجاعانه نیروی انتظامی است
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد
  • خطوط مقدم جبهه مقاومت به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا گسترش یافته است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات