Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی نظری ظهر آدینه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شاهرود به میزبانی مصلای اعظم مدرسه قلعه این شهر ضمن اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با معلمان و جامعه فرهنگیان کشور بابیان اینکه خواستگاه اولیه تعلیم و تعلم آموزش و پرورش است، ابراز داشت: این ارگان نقش بسیاری مهمی در تربیت نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه کشور بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه تا برای تعلیم و تربیت نیروی انسانی برنامه‌ریزی درستی صورت نگیرد به دنبال آن هویت سازی نیز ایجاد نخواهد شد، اضافه کرد: در صورت تحقق این سه عنصر، تمدن‌سازی اتفاق خواهد افتاد که پیامبر اکرم (ص) توانست این چهار رکن به خوبی در جامعه مطرح و پیاده‌سازی کند.

لزوم اشاعه فرهنگ ایرانی-اسلامی

امام جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه علیرغم آنکه این مباحث مطرح و خودمان دارای سبک زندگی غنی و مختص به ایران اسلامی هستیم، برخی افراد سند ۲۰۳۰ را مطرح می‌کنند، ابراز داشت: به فرموده مقام معظم رهبری آمریکا به دنبال ترویج سبک زندگی غربی است به این معنا که می‌خواهند با تغییر فرهنگ و هویتمان به تعبیر دیگر بر طبق این سند نیروی انسانی برای آمریکا تربیت کنیم.

نظری در ادامه تصریح کرد: هویت اصلی جامعه اسلامی محبت، انفاق، نوع دوستی و ایثارگری است و لذا غربی‌ها با سند ۲۰۳۰ می‌خواهند ما را از این آرمان‌ها دور کرده و فرهنگ مخصوص خودشان را القا کنند و این در حالی که پیامبر اکرم (ص) یک‌هزار و ۴۰۰ سال پیش سبک زندگی اسلامی را به ما تعلیم داده است.

وی افزود: منظور ما مردم ساکن در دنیای غرب نیست بلکه روی صحبت با کسانی که اتاق فکر را تشکیل دادند و این افکار را به جامعه اسلامی تزریق می‌کنند.

امام جمعه موقت شاهرو همچنین تصریح کرد: آمریکا هر کجا به سودش باشد حتی اگر افراد زیادی کشته شوند وارد میدان خواهد شد و این فرهنگی که غربی‌ها می‌خواهند با سند ۲۰۳۰، فضای مجازی یا فعالیت‌های فرهنگی وارد کشورهای اسلامی کنند.

نظری حمایت‌های آمریکا از اسرائیل را معامله قرن خواند و ابراز داشت: راه اندازی بحث دهکده جهانی در برابر حکومت مهدی (عج) توسط آمریکا و امتیاز دادن به اسرائیل و عدم توجه به حق و حقوق مردم فلسطین اگر در کنار هم قرار دهیم با محاسبه‌ای ساده می‌توان نتیجه این معامله را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرارسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم برپایی افطاری‌های ساده، توجه به کودکان در مساجد، معرفی عبدالجواد پارسافر به عنوان دادستان جدید شاهرود، اختصاص سه هزار پتو برای سیل‌زدگان و مشارکت مردم در شرکت این پویش و برگزاری نمازجمعه هفته آینده در مصلای بزرگ پیامبر (ٌص) از جمله مواردی بود که از تریبون این هفته نمازجمعه شاهرود مطرح شد.

کد خبر 4607008

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه علی نظری سند 2030

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نام‌گذاری واحد‌های صنفی باید با مجوز این اداره کل و متناسب با دستورالعمل‌های تعریف شده در سامانه پاسداشت زبان فارسی باشد.
احمد مبینی افزود: صدور تأییدیه اسامی واحد‌های صنفی در حدود ۴۸ ساعت زمان می‌برد و بدین طریق است که فرد متقاضی پس از آنکه از سوی صنف مربوطه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد، در سامانه پاسداشت زبان فارسی اسم موردنظر خود را ثبت می‌کند.
وی اضافه کرد: پس از ثبت، سامانه مذکور نام را بررسی و چنانچه با دستورالعمل‌های موجود مغایرت نداشته باشد به‌صورت آنلاین به متقاضی اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد