Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: بهره گیری از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیازمند مدیریتی با ساختار فرهنگی برای جلوگیری ازبرخی آثارمخرب این شبکه ها در جامعه است.

به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های اینم هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس اراک، ساماندهی فضای مجازی را یک ضرورت برشمرد و گفت: برخی مطالب نامناسب و محتواهای غیر فرهنگی مغایر با ارزش های اسلامی و اخلاقی، خسارات جبران‌ناپذیری را بر اقشار مختلف به ویژه نسل جوان و نوجوان به جا می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی امروز به یک جبهه نبرد دشمنان در مقابل آرمان های ناب انقلاب اسلامی تبدیل شده و باید با تمام ظرفیت در این جبهه حاضر شد و با سایت ها و کانال هایی که تحریک احساسات و ترویج بی بند و باری می کنند، مقابله کرد.
امام جمعه اراک اظهار داشت: مراکز اطلاعاتی، پلیس فتا و اینترانت داخلی باید فعال تر از گذشته عمل کنند و نباید اجازه داد که زمام امور فضای مجازی ایران اسلامی در اختیار عناصر فاسد قرار گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: شورای فضای مجازی از چهار سال گذشته به دستور رهبر معظم انقلاب در کشور فعال شده و برنامه ها و دستورالعمل های این شورا باید در استان های کشور نیز اجرایی شود.
وی در ادامه به موضوع سند 2030 اشاره کرد و آن را مصداق بارز غربزدگی دانست و اظهار داشت: مسئولان آموزشی کشور باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها در این خصوص به مسئولان هشدار داده اند اما برخی افراد نمی خواهند قبول کنند که پذیرش این سند خیانت به خون مقدس شهدا و آرمان های انقلاب است.
وی ادامه داد: انسان های خودفروخته و غرب زده باید بدانند که ایران اسلامی پایگاه اهل بیت(ع)، شهدای گرانسنگ و امام خمینی(ره) است و برنامه های فرهنگی و آموزشی کشور باید در راستای حفظ حرمت این سرمایه های ارزشمند الهی تدوین شود.
خطیب جمعه اراک بیان کرد: سند توسعه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران سال ها پیش تدوین شده و برنامه های آموزشی کشور باید بر اساس این سند که مرود تایید مقام معظم رهبری و بر اساس ارزش های نظام اسلامی است، پیگیری شود.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: برخی افراد که در نظام اسلامی صاحب فرصت و تریبون شده اند نباید به خون مقدس شهدا خیانت کرده و به نظام اسلامی از پشت خنجر بزنند.
وی ادامه داد: ایران اسلامی سرزمین اسلام ناب محمدی(ص) و اهل بیت(ع) است و آدم های غربزده و خود فروخته باید بدانند که ترویج فرهنگ غرب و بی بند و باری خیانت به خون مقدس شهدایی است که برای گسترش فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) مانند معلم شهید «مرتضی مطهری» جان خود را فدا کردند.
وی در ادامه گفت: جامعه روحانیت آن زمانی که هیچ ابزاری نداشت به حمایت از امام راحل و آرمان های انقلاب اسلامی به پا خواست و امروز که این انقلاب به ثمر نشسته است نیز دست از حمایت از انقلاب و مقام معظم رهبری بر نمی دارد و در صورت نیاز باز هم به خیابان ها آمده و از اسلام انقلاب حمایت می کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص هفته گرامیداشت مقام معلم نیز گفت: نکاتی را که مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان کشور فرمودند باید چراغ راه وزارت آموزش و پرورش و معلمان قرار گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: دانش آموزان آینده سازان ایران اسلامی هستند که امروز در مدارس نقاط مختلف کشور تحصیل می کنند، بنابراین مراکز آموزشی و به خصوص معلمان باید نسبت به تربیت هر چه بهتر دانش آموزان برای تضمین آینده نظام و انقلاب تلاش کنند.
وی افزود: معلمان پرچمدار عزت و شرف ایران اسلامی هستند و باید با تمام وجود در راستای انتقال علوم روز و همچنین گسترش تربیت اسلامی در کشور تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص فرارسیدن ماه مبارک رمضان نیز گفت: تمامی اقشار جامعه باید با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای حفظ حرمت و شان ماه مبارک رمضان تلاش ویژه ای را داشته باشند.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: کسانی که به هر دلیلی از گرفتن روزه معذور هستند باید در خفا و بدور از چشم مردم افطار کنند چرا که تظاهر به روزه خواری کناه کبیره محسوب می شود و دستگاه های قضایی و انتظامی باید با جدیت هر چه تمامتر با افرادی حرمت ماه رمضان را حفظ نمی کنند برخورد کنند.
وی ادامه داد: رمضان ماه بزرگ الهی است که ایام و لیالی آن بسیار زیبا و دلگشا است و عظمت و شرافت این ماه به گونه ای است که پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) از مدت ها قبل در انتظار آن به سر می بردند و در آستانه ورود به فضای پاک و ملکوتی اش نشاط و شوقی خاص بر آنان غلبه می کرد و خویشتن را مهیا برای درک کامل لحظات زیبا و روح افزای آن می نمودند.
خطب جمعه اراک گفت: اهل ایمان به تبعیت از پیشوایان دین با کسب معرفت ها و بینش های لازم درباره شرافت رمضان و آثار تحول زای روزه قبل از ورود به این ماه به آماده سازی خود می پردازند و سعی می کنند همه زمینه ها را برای بهره وری کامل از معنویت جاری در لحظات زیبای رمضان مهیا نمایند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: خداوند بزرگ، در این ماه با فراخوانی بندگان خویش بر خوان گسترده‌اش، هیچ لطف و عنایتی را از آنان دریغ نمی نماید و در این مدت پیوند عمیقی بین مخلوق با خالق یکتا برقرار می شود.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3017/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بين المللي سند 2030 استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، درب‌های دانشگاه از ساعت 10:30 برای حضور نمازگزاران محترم باز می‌باشد و شروع برنامه‌ها از ساعت 11 خواهد بود.

مجموعه هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران محترم حضور دارند:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه 
•  کمیته امداد امام خمینی(ره)
•  شهرداری تهران
• فرمانداری تهران

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (علیه السلام)، کتاب «نامه امام صادق (علیه السلام) به شیعیان» معرفی می‌شود.

این نگاشته‌ سراسر موعظه را که دستورالعمل اعتقادی اخلاقی شیعه است، حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) تفضل فرموده، دست بر قلم برده و همچون پدری مهربان برای فرزندانش نوشته و برایشان فرستاده است.

کتاب «نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان» را محمدباقر انصاری گردآوری و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.
نمازگزاران محترم می‌توانند این کتاب ارزشمند را با 30 درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه تهیه نمایند.

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران محترم فراهم است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • گفتمان غرب در حال فروپاشی است
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • خسرو غفوریان کیست؟
  • معلمان شاگردانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران