Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا چند روز پیش از نشست سران اتحادیه اروپا با موضوع آینده این اتحادیه که در رومانی برگزار خواهد شد، تجزیه و تحلیل بی‌پرده‌ای از وضعیت اتحادیه اروپا ارائه کرد.

بنا بر اظهارات او اتحادیه اروپا «علاقه جمعی» خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونکر در مصاحبه با یک رسانه مجارستانی اظهار کرد «ما یکدیگر را دوست نداریم. پنج یا شش سال پس از جنگ جهانی دوم این علاقه وجود داشت. با این حال، امروز برای اروپایی‌ها نسبت به سال ۱۹۵۲ باید خیلی راحت‌تر باشد که به هم علاقه داشته باشند».

یونکر در این خصوص گفت تعامل چند دهه‌ای با سیاستمداران انگلیسی برای او کاملا این مطلب را روشن کرده است که آن‌ها در اتحادیه اروپا احساسی که در خانه داشتند، ندارند.

او در ادامه افزود در انگلیس از ابتدا «اتحادیه اروپا به طور سیستمیک تحقیر شده بود و در نهایت باز پس زده شد».

رئیس کمیسیون اروپا همچنین از کاهش شدید علاقمندی در میان نخبگان سیاسی انگلیس نسبت به اروپا انتقاد کرد.

با این حال، او که قرار است در پاییز آینده بازنشسته شود اظهار کرد فکر نمی‌کند به غیر از انگلیس کشور دیگری بخواهد از اتحادیه اروپا خارج شود.

نشست سران اروپا در رومانی در ۹ مه و پیش از انتخابات این اتحادیه (۲۶ مه) برگزار خواهد شد. سران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قصد دارند در این نشست مسیری را که باید توسط همه جامعه سیاسی اروپایی طی شود به بحث و گفتگو بنشینند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.

به گزارش مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.

وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.

دیگر خبرها

  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • افشای گفتگوی خصوصی الخلیفی با لاپورتا
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • درخواست اتحادیه اروپا برای تحقیقات مستقل درباره گورهای جمعی خان‌یونس
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه