Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:50:06 GMT

موافقت‌نامه مطالعه برداشت از مخازن میدان دانان امضا شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۱۴۹۴

موافقت‌نامه مطالعه برداشت از مخازن میدان دانان امضا شد

تهران- ایرنا- موافقت‌نامه آغاز به‌کار مطالعه آزمایشگاهی فرآیند ازدیاد برداشت پایه آبی و گاز در 2 مخزن آسماری و بنگستان میدان دانان بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت نفت مناطق مرکزی امضا شد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا به نقل از وزارت نفت، جعفر توفیقی بعدازظهر امروز (جمعه، 13 اردیبهشت‌ماه) در حاشیه آیین امضای موافقت‌نامه با شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تاکید بر اینکه بحث ازدیاد برداشت نفت و گاز از میدان‌های نفتی کشور یکی از اولویت‌های اصلی وزارت نفت به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میدان نفتی دانان از میادین نفتی ایران در استان ایلام است که در فاصله 30 کیلومتری از جنوب شرق دهلران و 80 کیلومتری شمال غرب اندیمشک واقع شده است.
توفیقی گفت: اکنون تکالیف سنگینی از طرف این وزارتخانه در مناطق مختلف کشور در زمینه بحث ازدیاد برداشت به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شده است.
وی سابقه دیرینه پژوهشگاه صنعت نفت درباره ازدیاد برداشت نفت و گاز از میدان‌های نفت و گاز را یادآور شد و گفت: انتظار می رود با دستیابی به فناوری‌های نو در این عرصه شاهد افزایش ضریب برداشت نفت و گاز باشیم.
براساس این گزارش، رامین حاتمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی در حاشیه مراسم امضای موافقت‌نامه ازدیاد برداشت از میدان دانان گفت: این شرکت در آینده برای حفظ و افزایش تولید گاز و نفت خود نیاز به استفاده از روش‌‎های نو ازدیاد برداشت دارد، از این رو این موافقت‌نامه در همین ارتباط با تکیه بر تجربه‌های پژوهشگاه صنعت نفت امروز امضا شد.
توفیقی ابراز امیدواری کرد که با به نتیجه رسیدن طرح‌های مطالعاتی پژوهشگران صنعت نفت روی ازدیاد برداشت نفت از دو مخزن میدان دانان، نقشه راه خوبی برای توسعه دیگر میدان‌های قدیمی این شرکت ایجاد شود.
اقتصام** 9206 **1559

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شركت نفت وزارت نفت وزير نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود

طی مراسمی با حضور مدیران عامل ۳ شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی مراسمی با حضور مدیران عامل 3 شرکت کشتی‌سازی داخلی تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی امضا شد.

بر این اساس قرار است با مشارکت کشتی‌سازی صدرا، ایزو ایکو و دریابندر و هولدینگ لجستیک غدیر، کنسرسیوم ساخت کشتی‌های تمام ایرانی ایجاد شود.

مدیر عامل صدرا در حاشیه امضای این تفاهمنامه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با تشکیل کنسرسیوم زیرساخت‌های کشور در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار ساخت کشتی به صورت حداکثری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. یکی از برکات تشکیل این کنسرسیوم این است که با تجمیع ظرفیت‌ها، نیازمندی‌های کشور را برطرف خواهیم کرد.

علیپور افزود: بر این اساس از بهره‌برداران انتظار داریم از ظرفیت کنسرسیوم مذکور حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه صدرا با کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش قراردادی دارد گفت: در حال حاضر با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قراردادی برای ساخت 4 کشتی با ظرفیت 3500 و 5000 تن را داریم.

مدیر عامل کشتی‌سازی صدرا ادامه داد: کشتی‌های 5 هزار تنی از نوع شناورهای رورو هستند که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال دو فروند را به آنها تحویل بدهیم.

علیپور یادآور شد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل آن به ما قول دادند که در صورت تحویل اولین کشتی بلافاصله قرارداد سفارش دو فروند کشتی دیگر را امضا کنیم.

وی در خصوص شرکت ملی نفتکش نیز گفت: تاکنون موفق نشده‌ایم با این شرکت قراردادی امضا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند