Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@00:24:43 GMT

مؤسسات قرآنی نیازمند کمک هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۳۹۴۰

مؤسسات قرآنی نیازمند کمک هستند

مجید باوردی، عضوهیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی مردمی قرآن و عترت کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به چالش‌های پیش آمده در مدغم شدن اتحادیه‌های قرآنی و تشکیل آن، اظهار کرد: این اتحادیه مورد تایید شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور بوده و جایگاهی قانونی دارد، اما عده‌ای برای اینکه جهت حضور در این اتحادیه مدغم رای نیاورده بودند و دستشان از بودجه‌ها قطع شد، از این رو گفتند که اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی را قبول نداریم و متاسفانه موجبات اختلافات را فراهم نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از ادغام این دو اتحادیه قرآنی، انجام فعالیت‌های قرآنی در سایه وحدت و انسجام بود. پیش‌تر صدور مجو‌ز برای مؤسسات قرآنی و همچنین توزیع اعتبارات قرآنی بین مؤسسات، دارای متولی متعددی بود که تصمیم گرفته شد دو اتحادیه قرآنی مدغم شوند تا تمامی این فعالیت‌ها در یک مسیر مشخص پیش برود.

عدم تشکیل جلسات شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در آذربایجان‌شرقی

باوردی همچنین در ادامه در پاسخ به این‌که چرا جلسات شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در آذربایجان شرقی بطور مرتب تشکیل نمی‌شود، گفت: مقرر بود جلسات این شورا ماهانه برگزار شود اما به دلایل نامعلوم تشکیل نیافته است.

این پیشکسوت قرآنی در این رابطه اظهار کرد: هر امری که وابسته به دستگاه‌های دولتی باشد، معمولا ناقص می‌ماند.

وی در پاسخ به این سوال که علت حضور نیافتن برخی از اساتید و چهره‌های قرآنی در همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی که در تبریز برگزار شد چه بود، گفت: برگزاری همایش رویش‌های قرآنی فی‌النفسه حرکت خوبی و برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند جرقه‌ای برای ایجاد روحیه و علاقه برای فعالیت‌های قرآنی باشد، اما جای تامل است که چرا یک سری از پیشکسوتان و مسئولین قرآنی واساتید قرآنی در همایش حضور نداشتند.

باوردی افزود: قاعدتاً بایستی مسئولین برگزاری رویش قرآنی که در راس امور برنامه بودند، ابتدا ازمسئولین قرآنی از جمله اتحادیه مؤسسات قرانی استان و از اساتید و نخبگان قرآنی بطور رسمی دعوت می‌کردند.

وی در ادامه افزود: عده‌ای می‌پرسند که خروجی و نتایج هزینه‌کرد همایش چه بود؟ ما مؤسسات بسیاری داریم که نیازمند حمایت بوده و با کم‌ترین هزینه‌ها می‌توانند فعالیت‌های قرآنی بسیاری را انجام دهند.

قاری و استاد دانشگاه تاکید کرد: انتظار داریم متولیان برنامه و دستگاه‌های نظارتی وشورای توسعه در جامعه قرآنی بازخورد کار را ارزیابی و نقد کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی هیئت مدیره موسسات قرآنی موسسات قرآنی نیازمند کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود

فاطمه شیرازی، حافظ، قاری و داور مسابقات قرآن با حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: اولین سالی است که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنم و مشتاق هستم تا بدانم عرصه‌های فعالیت سازمان اوقاف در بخش‌های مختلف به چه صورت است. البته با فعالیت قرآنی سازمان از سال ۱۳۷۴ آشنا هستم از چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن همراه اوقاف بوده ام و کاملاً به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اشراف دارم.

وی اظهار کرد: اما در زمینه حمایت اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و اهدافی که برای وقف بیان شده که موقوفه حفظ شود و در راستای نیت واقف باشد، مسلماً در اقداماتی که در عرصه علمی صورت می‌پذیرد به عنوان مثال در حوزه تولید وسایل پزشکی که تکنولوژی آن در دست کشورهای اروپایی است مانند فیلتر دیالیز که در دوران تحریم به مشکل برخوردیم و در این نمایشگاه مشاهده کردیم که یکی از شرکت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند و باعث خرسندی است اگر اوقاف در این زمینه سرمایه گذاری کند. قطعاً واقفان نیز خشنود خواهند شد.

شیرازی بیان کرد: امید است اوقاف در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی مستدام باشد. در عرصه کمک به فناوری و هر آنچه باعث شود ایران ما یک پله بالاتر رود ارزشمند است و باید مردم مشارکت داده شوند. ما مردم خالص و مخلص و جوانان نخبه داریم که باید به کار گرفته شوند و مسئولان اهتمام داشته باشند که بتوانیم ایران را ارتقا دهیم و در دنیا بدرخشد.

وی تصریح کرد: یکی از مسایلی که جای کار دارد بحث تأمین دارو است که با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت سازمان اوقاف می‌توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم. البته قبل از هر اقدامی باید حول محور پیشگیری فعالیت شود و اوقاف نیز می‌تواند در این زمینه ورود کند.

کد خبر 6092189 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای