Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:28:25 GMT

سکوت در برابر اعدام ۳۷ نفر انسان بی گناه در عربستان جایز نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۳۹۵۲

سکوت در برابر اعدام ۳۷ نفر انسان بی گناه در عربستان جایز نیست

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ تبلیغات اسلامی غرب کشور، ماموستا محمدامین راستی ضمن محکوم کردن اعدام دسته جمعی ۳۷ نفر مسلمان توسط آل سعود، اظهار داشت: این اقدام از منظر دین اسلام حرام است و این حرکت ضد انسانی و ضد حقوق بشر است که بدون هیچ دلیل و منطقی خون انسانی ریخته شود.

وی با بیان اینکه وظیفه تمام مسلمانان است که در برابر این اقدام سکوت نکرده و انزجار خود را از سردمداران اینگونه حرکت‌ها بیان کنند، افزود: برای سازمان حقوق بشر که ادعای حمایت از حقوق بشر را دارد جای تأسف است که در برابر این حرکت سکوت اختیار کرده و هیچ عکس‌العملی نشان نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت استان کردستان ادامه داد: سازمانی که ادعای مرزبانی از حقوق بشر را دارد در حالی در برابر این حرکت سکوت می‌کند که باید به صورت جدی آن را محکوم می‌کرد.

ماموستا راستی با بیان اینکه این جای سوال دارد که مدافعین مرزبانی از حقوق بشر چرا در برابر این حرکت ضد بشریت خفه خوان گرفته‌اند، یادآور شد: سازمان ملل سنگ دفاع از حقوق بشر را به سینه می‌زند ولی اینگونه سکوت‌ها نشان می‌دهد که حرف و عملشان یکی نیست.

وی بیان کرد: ریختن خون مسلمانان حرام و از گناهان کبیره است ولی متأسفانه امروز شاهدیم که در عربستانی که نماد ظهور دین اسلام است اینگونه حرکت‌ها صورت می‌گیرد.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت استان کردستان با بیان اینکه اینگونه حرکات به ضرر جوامع اسلامی است، گفت: امروز دشمنان اسلام تمام توان خود را برای ضربه زدن به این دین الهی به کار گرفته‌اند و در این مسیر به صورت موضوع اسلام هراسی را دنبال می‌کنند.

ماموستا راستی اظهار داشت: حرکت ضد بشریت و غیرشرعی عربستان در اعدام ۳۷ نفر که جز عالمان و صاحب فکران است از سوی تمام علمای اهل سنت و تشیع کردستان محکوم است.

کد خبر 4607311

منبع: مهر

کلیدواژه: آل سعود سنندج علمای اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدسعید آزاد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به حمایت دانشجویان دانشگاه‌های مختلف اروپایی و آمریکایی از مردم مظلوم غزه اظهار داشت: این حمایت‌ها نشان‌ می‌دهد که تفکر عمومی مردم به این مسئله معطوف شده که به هیچ عنوان دستگاه‌ها و ساختارهای بین‌المللی پاسخگو نیستند و تنها راه، استفاده از دیپلماسی عمومی و مردمی است تا تبدیل به یک جریان فراگیر در راستای حمایت از مردم باشد.

وی تصریح کرد: هم اکنون اگر عقلای غرب بخواهند به صورت عاقلانه حرکت کنند باید به دیپلماسی مرذمی توجه کنند و خواسته آنان را اجابت و مسیر توقف کشتار مردم مظلوم غزه را فراهم کنند.

مدیر مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: اما اگر به صورت عاقلانه حرکت نکنند باعث افتضاح بیشتر ساختارهای بین‌المللی شده و شاید حرکت‌های مردمی آینده بسیار بنیان‌افکن باشد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر این حرکت‌های مردمی نشان دهنده انسانی بودن مسئله غزه است و بی‌تردید انسان‌هایی که دارای وجدان‌های بیدار بوده و از فطرت خود محافظت کرده‌اند در مواجهه با این ظلم احساس مسئولیت کرده و حتی به عقیده آنها باید در حد یک ندا و یک حضور در مقابل این ظلم ایستادگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آزادموسوی افزود: بر این اساس وظیفه و تکلیف مسلمانان سنگین‌تر شده است چون علاوه بر اینکه بشریت یک تکلیف انسانی و واحد در مقابله با این ظلم بر عهده دارند یک تکلیف مجزا نیز داشته و آن نیز حمایت از مسلمانان و اراضی آنها است.

وی بیان کرد: امید است رسانه‌های جهان اسلام بتوانند به خوبی خروش عواطف انسانی را به تصویر کشیده و مقدمه‌ای برای خروش جدی مسلمانان در اقصی نقاط دنیا شوند که نتیجه آن تحت فشار قرار دادن حکام ممالک اسلامی برای برخورد قاطع با رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • حرکت جالب گاو‌ها هنگام بارش باران در روستای توآباد + فیلم
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟