Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:48:27 GMT

معیشت معلمان از مهمترین موضوعات آموزش و پرورش است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۴۰۷۳

معیشت معلمان از مهمترین موضوعات آموزش و پرورش است

سبزوار- ایرنا- نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین موضوعات امروز آموزش و پرورش مساله معیشت و منزلت معلمان، اجرای رتبه بندی معلمان و افزایش سرانه دانش آموزان است.

رمضانعلی سبحانی فر جمعه شب در مراسم قدردانی از معلمان نمونه شهرستان سبزوار افزود: از مشکلات دیگر آموزش پرورش، ساختار سازمانی مدیریتی و سیستم مدیریت مالی است که نیاز به اصلاح دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آموزش پرورش عامل توسعه کشور است چون تربیت نیروی انسانی را بر عهده دارد اما بودجه ای که در اختیار دارد برای انجام این کار کافی نیست.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان باید سیستم جامع رتبه بندی ایجاد شود تا این مشکل در آموزش پرورش برطرف شود به این شکل که با تعریف سیستم جامع، نظام پرداختی برای آموزش پرورش سطح بندی و جایگاه معلمان مشخص و زمینه طرح رتبه بندی معلمان فراهم می شود.
نماینده دیگر مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح رتبه بندی معلمان از مطالبات جامعه فرهنگیان و آموزش و پرورش است که دولت و مجلس باید نسبت به اجرای آن توجه ویژه داشته باشند.
حسین مقصودی با اشاره به نقش آموزش پرورش در تربیت نسلی شایسته افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سندی بالا دستی است که باید مورد توجه همه مدیران و فرهنگیان قرار بگیرد.
وی ادامه داد: با مشارکت بنیاد برکت شش مدرسه با 33 کلاس در مناطق محروم شهرستان خوشاب، شش مدرسه با 25 کلاس در بخش ششتمد سبزوار و سه مدرسه نیز در مناطق حاشیه شهر سبزوار ساخته شده است.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: از ابتدای امسال خیران و مردم نیک اندیش این شهرستان 25 میلیارد ریال برای ساخت هشت مدرسه کمک کرده اند.
محرابی افزود: در سال گذشته 10 طرح آموزشی با هزینه حدود 120 میلیارد ریال با مشارکت خیران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس احداث شد و به بهره برداری رسید.
در این مراسم از 60 معلم نمونه و 30 پژوهشگر برتر آموزش و پرورش شهرستان سبزوار قدردانی شد.
53 هزار دانش آموز در 295 آموزشگاه شهرستان سبزوار زیر نظر چهار هزار و 500 معلم تحصیل می کنند.
1922/8145

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش معيشت و رتبه بندي سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست بررسی مسائل و پروژه‌های شاخص شهرستان خلخال اظهار کرد: مدیران باید تا سفر بعدی به شهرستان خلخال پروژه‌های مصوب دور‌های گذشته سفر شهرستانی را بر اساس زمان‌بندی اجرا و گزارش آن را ارائه کنند.
وی با اشاره به برخی نیاز‌های ضروری خلخال از جمله احداث مدرسه، افزود: کارشناسی دقیق مکان و نیازسنجی تعداد کلاس و شروع عملیات اجرایی ضروری است.
استاندار اردبیل گفت: اجرای اردوگاه دانش‌آموزی در خلخال نیز از جمله موضوعات مورد نیاز دانش‌آموزان بوده و لازم است جزو مصوبات سفر بعدی به این شهرستان باشد.
عاملی با اشاره به نیازمندی‌های خلخال از جمله جاده کلور - درام، آب هشتجین و کلور، شبکه فاضلاب کلور، سد‌های معیشتی شهرستان و اردوگاه ازناو - خلخال، تصریح کرد: مدیران برای آغاز اجرای این پروژه‌ها و یا جلوگیری از غیرفعال شدن اجرا، پیگیری‌های لازم را داشته باشند.
در این نشست که در ادامه نشست‌های بررسی مسائل پروژه‌های شاخص شهرستان‌های استان اردبیل برگزار شد، موضوعات دیگری، چون مشکلات مربوط به معدن و موضوعات مرتبط با دستگاه‌های کشاورزی، راهداری و آموزش‌وپرورش هم مطرح و راهکار‌های لازم برای رفع مشکلات و تسهیل امور اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم