Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:11:43 GMT

۸۴۰۰ بهره‌بردار کشاورزی در دامغان فعالیت دارند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۵۴۲۶

۸۴۰۰ بهره‌بردار کشاورزی در دامغان فعالیت دارند

محمدرضا خان بی کی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه بر اساس آخرین آمار معاونت جهاد کشاورزی استان سمنان تعداد هشت هزار و ۴۰۰ نفر بهره بردار بخش کشاورزی در دامغان فعالیت دارند، ابراز داشت: از این تعداد متأسفانه کمتر از ۱۰ درصد آنها عضو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی هستند.

وی اضافه کرد: تعداد ۴۲۹ فقره تسهیلات ضروری به مبلغ ۸۶ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریال توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی دامغان به بهره برداران پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی دامغان بابیان اینکه طی هفت سال گذشته تاکنون چهار هزار و ۹۲ فقره تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت شده است، ابراز داشت: نخستین صندوق شهرستانی حمایت از توسعه بخش کشاورزی دامغان در سال ۹۰ تأسیس شد که ۴۹ درصد سرمایه صندوق متعلق به دولت و ۵۱ درصد دیگر به بهره برداران بخش کشاورزی تعلق دارد.

خان بی کی بابیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری‌اسلامی ایران شکل‌گیری صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی است، تصریح کرد: طرح بازنگری افزایش سرمایه تا سقف ۲۵۰ میلیارد ریال در صندوق با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی دامغان انجام و در صورت تأمین سهم دولت آمادگی لازم برای افزایش سرمایه وجود دارد.

وی افزود: این صندوق‌ها در راستای استقلال و خودکفایی و تأمین امنیت غذایی کشور تبلور یافته و به گواه سیاست‌گذاران تشکل‌ها و بهره برداران خدمات صندوق‌ها در پیشرفت صنعت کشاورزی نقش مؤثر و به سزایی داشته است.

مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی دامغان اضافه کرد: پیگیری فروش اموال مازاد جهاد کشاورزی برای افزایش سرمایه صندوق، تشکیل اتاق فکر و کمک به برگزاری جشنواره پسته، دوره‌های آموزشی بهره برداران طی چندسال متوالی از فعالیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی دامغان بوده است.

کد خبر 4607440

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان دامغان کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی، روز دوشنبه در نشست خبری گفت: حدود ۲ سال از عمر صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد. هنگامی که این صندوق ایجاد شد، میزان بودجه تخصیص یافته معادل ۵ همت (۵ هزار میلیارد تومان) بود و در سال گذشته به ۷ همت رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر، میزان بودجه تخصیص یافته صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال جاری معادل ۹ همت است.

ناصحی با بیان اینکه موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در کانون توجه قرار گرفته است، افزود: دولت و وزارت بهداشت به موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج توجه کرده‌اند و بیمه‌های پایه در جهت پوشش خدمات گام برداشته‌اند. حدود ۲ سال از عمر صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد اما از شاکله بسیار خوبی برخوردار است.

وی درباره بیماری‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: ۱۰۷ گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار دارند.

کد خبر 6098116 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه