Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیمای رسانه ملی گفت: در حال حاضر ۶۰ سریال در ایستگاه های مختلف تولید داریم که این میزان نسبت به سال ۹۵ هشت  برابر رشد نشان می‌دهد؛ از طرفی دو شبکه کودک و امید هم صاحب سریال می‌شوند. ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدمرتضی میرباقری ضمن بیان مراحل گوناگون پیش تولید، تولید و پس تولید 60 سریال در سیما، تصریح کرد: این میزان تولید از نظر کمی نسبت به سال 95 حدود 8 برابر شده و از نظر کیفی هم از ارتقای قابل توجهی برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: علاوه بر سریال‌های عمومی که در خط تولید هستند، دو سریال الف ویژه «سلمان فارسی» و «حضرت موسی (ع)» نیز در مرحله پیش تولید قرار دارند و بخش عمده‌ای از کارگردانان، تهیه کنندگان، نویسندگان و بازیگران در حال حاضر در چندین سریال مشغول به بازی هستند.

معاون سیما اظهار داشت: بار‌ها به دوستان و همکاران تاکید شده است که وظیفه صدا و سیما دادن آنتن مناسب به مجموعه های نمایشی است به طوری که در حال حاضر هر شب سه باکس نمایشی در شبکه‌های مختلف روی آنتن می‌رود.

وی در خصوص اضافه شدن بخش سریال به دو شبکه تلویزیونی، تأکید کرد: شبکه‌های کودک و نوجوان نیز کاندیدا هستند تا برای آنها باکس‌ پخش سریال در نظر گرفته شود. برای این امر باکس‌های نمایشی از یک باکس به سه باکس مستمر و دو باکس متغیر تغییر کرده است.

سرشار: تبلیغات تلویزیونی برای خردسالان خطرناک است/ سریال برای کودکان فعلاً اولویت سیمافیلم نیست + فیلمویژه‌های سحر و افطار تلویزیون در پَسِ عدم سنخیت سریال شبکه پنج با رمضان + تیزردرخواست یک مجری از تلویزیون: برنامه‌ها و مجریان را تخصصی ببینید!/ به هر قیمتی جذب بیننده غلط استنسیم ادبی: جامعه نیازمند فضای امیدوارکننده است/سریال‌های پرمحتوا با ساختار قوی در تلویزیون کم نیستند

وی درباره تولید و پخش سریال‌های بلند بیان کرد: امسال دو سریال بالا‌ی 50 قسمت داریم؛ یکی از آن‌ها «عروس تاریکی» بوده که به زودی برای پخش آماده می شود. سریال دوم هم به نوعی طنز است که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده، اما به احتمال زیاد یا از شبکه نسیم یا شبکه سه پخش خواهد شد.

معاون سیما اظهار داشت: قرارداد سه سریال بالای 150 قسمت هم با نویسندگان منعقد شده و کار در مرحله نگارش است و امیدوارم که به سال آینده برسد.

میرباقری خاطرنشان کرد: از 30 سریال پیش بینی شده برای پخش امسال؛ 20 سریال مراحل نهایی تولید و پس تولید را می‌گذراند و 10 سریال دیگر نیز در مرحله پیش تولید قرار دارد.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی تلویزیون رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاددانشگاهی یک طرح نظرسنجی با عنوان «سنجش نگرش مردم در خصوص برنامه‌های صدا و سیما» با تعداد نمونه‌ی ۱۷۱۵ نفر از شهروندان ۱۵ سال به بالای سراسر کشور در «هفته آخر فروردین ماه» سال جاری، به شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است که مهم‌ترین یافته‌های این نظرسنجی به شرح ذیل است:

تماشای شبکه‌های تلویزیونی

۴۰.۸ درصد «ایرانیان» شبکه سه را بیشتر از سایر شبکه‌های تلویزیونی می‌بینند، ۳۵.۲ درصد شبکه‌ آی‌فیلم  و ۲۱ درصد شبکه یک را تماشا می‌کنند. میزان تماشای این شبکه‌ها در بین «بینندگان صدا و سیما» به ترتیب از این قرار است؛ ۵۸.۹ درصد شبکه سه،  ۵۰.۸ درصد شبکه آی‌فیلم و ۳۰.۳ درصد شبکه یک. ۶۹.۲ درصد «ایرانیان» بیننده برنامه‌های صدا و سیما هستند.

تماشای برخی برنامه‌های تلویزیون


یافته‌های نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد ۳۶.۹ درصد از «ایرانیان» برنامه مردان آهنین و ۳۴.۷ درصد برنامه زندگی پس از زندگی، ۳۴.۲ درصد برنامه محفل، ۳۲.۳ درصد برنامه شب خوش، ۳۱.۸ درصد برنامه فوتبال برتر، ۲۹.۷ درصد برنامه پانتولیگ و ۲۶.۵ درصد برنامه معرکه، ۲۴.۵ درصد برنامه مهمونی، ۲۱.۳ درصد برنامه ماه خدا، ۱۸.۸ درصد برنامه ماه من، ۱۷.۲ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۱۶ درصد برنامه پاورقی و ۱۲.۱ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.



میزان تماشای این برنامه‌ها در بین «افرادی که تلویزیون تماشا می‌کنند» به این ترتیب است؛ ۵۳.۳ درصد برنامه مردان آهنین و ۵۰.۱ درصد برنامه زندگی پس از زندگی را دیده‌اند، ۴۹.۴ درصد برنامه محفل، ۴۸ درصد برنامه شب خوش، ۴۶ درصد برنامه فوتبال برتر، ۴۲.۹ درصد برنامه پانتولیگ و ۳۸.۳ درصد برنامه معرکه، ۳۵.۴ درصد برنامه مهمونی، ۳۰.۷ درصد برنامه ماه خدا، ۲۷.۲ درصد برنامه ماه من، ۲۴.۸ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۲۳.۱ درصد برنامه پاورقی و ۱۷.۵ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

پربازدیدترین سریال‌های تلویزیونی

۴۵.۴ درصد از «ایرانیان» گفته‌اند سریال زیرخاکی، ۲۳.۲ درصد سریال هفت سر اژدها و ۲۰.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.
میزان تماشای این سریال‌های تلویزیونی در بین «بینندگان تلویزیون» حاکی از این است که ۶۵.۵ درصد آنها گفته‌اند سریال زیرخاکی را دیده‌اند. ۳۳.۵ درصد سریال هفت سر اژدها و ۲۹.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

دیگر خبرها

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • فیلم های سینمایی آخر هفته تلویزیون
  • سریال جدید شبکه سه مشخص شد
  • پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون
  • رونمایی از ترانه تیتراژ «هیس، هیچی نیس!»
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • علی مشهدی و شهرام قائدی با «بدل» به شبکه سه می‌آیند
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون