Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که استاندار فارس برای مشخص شدن زمین محل احداث کتابخانه مرکزی شیراز زمان تعیین کرده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس به خبرنگار مهر، گفت: قرار بود دستگاه‌ها زمین‌هایی که در اختیار دارند را به استانداری فارس اعلام بکنند، گرچه برخی اداره‌ها این کار را کردند البته اندکی از سازمان‌ها از این مهلت سر باز زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح الله منوچهری با اعلام اینکه ۱۵ اردیبهشت جاری مهلت تحویل فهرست زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز به پایان می‌رسد، افزود: از میان زمین‌های پیشنهادی گزینه بهتر و مطلوب انتخاب خواهد شد.

وی از جمع بندی اداره کل کتابخانه های استان فارس در زمینه ساخت کتابخانه مرکزی شیراز خبر داد و گفت: منتظریم که استانداری فارس هم به نتیجه برسد.

منوچهری یادآوری کرد: تاکنون زمین‌هایی که سازمان‌ها و نهادها پیشتر معرفی کردند، قابلیت ایجاد کتابخانه مرکزی نداشته است زیرا زمین معرفی شده اغلب در مکانی دور از دسترس قرار داشت یا دارای متراژ کمی بود.

امیدواریم موضوع جلسه بعدی انجمن کتابخانه های عمومی استان زمین کتابخانه مرکزی نباشد

مدیرکل کتابخانه های فارس، ادامه داد: ما در این باره خیلی پی گیری کردیم که امیدواریم با اهتمام استاندار فارس جلسه بعدی انجمن کتابخانه های عمومی استان زمین کتابخانه مرکزی نباشد.

وی حداقل متراژ مورد نیاز ساخت کتابخانه مرکزی شیراز را مهم ندانست و تصریح کرد: ما داعیه این را داریم که پایتخت فرهنگی ایران هستیم، اما در استان‌های دیگر مانند استان مرکزی و شهر اراک اکنون کتابخانه مرکزی در ۱۷ هزار مترمربع در حال بهره برداری است.

به گفته منوچهری، کتابخانه مرکزی شهر مقدس مشهد ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع است و در تبریز زمین اختصاص داده شده به کتابخانه مرکزی ۱۱ هزار متر مربع زیربنا دارد درحالیکه خیلی فضای خالی دارد.

وی از کتابخانه مرکزی شهر همدان نام برد که ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا دارد، بر این اساس افزود: جا دارد شیراز هم یک کتابخانه مرکزی در خور جایگاه فرهنگی خود داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه های فارس بر اساس تاکید استاندار فارس مبنی بر بازسازی کتابخانه شهید دستغیب شیراز، اعلام کرد: این دستور جلسه دیگری است که برآوردهای آن انجام شده است و دفتر فنی استانداری نقطه نظرات خود را ارائه کرده است.

به گفته منوچهری، مکاتبات لازم درخصوص نوسازی کتابخانه شهید دستغیب شیراز با میراث فرهنگی فارس انجام پذیرفته و کارهای مقدماتی آن آغاز شده است؛ ما منتظر اعلام نهایی نظر دفتر فنی استانداری هستیم که عملیات آن شروع شود.

بودجه مورد نیاز نوسازی کتابخانه شهید دستغیب را بیش از ۳ میلیارد تومان

وی بودجه مورد نیاز نوسازی کتابخانه شهید دستغیب را بیش از ۳ میلیارد تومان عنوان کرد و در خصوص دیجیتال سازی بخش مطبوعات و نشریات این کتابخانه هم یادآور شد: ابتدا باید در شرایط خوبی بتوانیم این منابع را حفظ کنیم تا از خرابی مصون بمانند، سپس کار دیجیتال سازی آن انجام شود و در دسترس قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه های فارس اولویت این نهاد را حفظ نشریات و مطبوعات کتابخانه شهید آیت الله دستغیب در شرایط مطلوب دانست و افزود: ما تلاش می‌کنیم این کار را انجام دهیم و سال جاری شرایط را مناسب سازی کنیم، سپس در فاز اول به دیجیتال سازی و دسترس پذیری آسان آن برای علاقه مندان در سراسر دنیا اقدام شود.

وی تعداد این منابع را برای دیجیتال سازی دقیق و مشخص دانست و اولویت کتابخانه های عمومی فارس را دیجیتال ساختن همه منابع عنوان، اما با این وجود انجام چنین کاری را سخت ارزیابی کرد و گفت: هرچند که همه منابع نیاز به دیجیتال سازی دارند، اما تعدادی هم مانند روزنامه اطلاعات دیجیتال شده‌اند و ما نسخه دیجیتال آن را تهیه می‌کنیم و در دسترس همگان قرار می‌دهیم، اما منابعی هم منخصربه فرد است که داریم و در اولویت دیجیتال سازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار فارس ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۸ در جلسه انجمن علمی کتابخانه های عمومی استان فارس مهلتی دو هفته‌ای برای تعیین تکلیف زمین کتابخانه مرکزی شیراز تعیین کرد.

کد خبر 4607429

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس استانداری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی فردا هفدهم اردیبهشت در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، اذان صبح فردا در شیراز ساعت ۳ و ۴۷ دقیقه است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • حمایت غرب از نسل‌کشی جدید اسرائیل/ حضور در انتخابات سهیم شدن در تعیین سرنوشت است
  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران
  • فردا آخرین مهلت دریافت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ است
  • فردا، مهلت پایانی مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • اوقات شرعی فردا هفدهم اردیبهشت در شیراز
  • پختن، سرنوشت شوم زمین و زمینیان؟
  • سرنوشت‌سازترین لحظه فصل رئال از دید آنچلوتی
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود